Skip to main content
Vraag

SuperWifi Punt 2, wifi op Experia Box v10 aan laten staan?

• January 24, 2026
  • 8 reacties
  • 56 keer bekeken

HAllo, 

Ik KPN SuperWifi Punt 2.0 aangesloten op de router. De andere superwifi2 staat op zolder (niet bekabeld). Overal goed bereik en het werkt. Moet ik de wifi in de router (experia v10) aan laten staan of uitzetten? 

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 24, 2026

De wifi van het modem kan aan blijven staan. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 25, 2026

@Joep1965 klopt het dat voor de experia box 10 dat je 1 superwifi2 device bekabeld moet hebben aan het modem en de andere 'los' in huis moet hebben staan? En dat 1 superwifi device niet werkt icm een experia box 10 dat je dus altijd twee moet hebben? 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 25, 2026

Nee dat was wel ooit zo. Als de v10 de nieuwste softwareversie heeft is het niet nodig om de wifipunten te bekabelen. Het is natuurlijk wel het beste!! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 25, 2026

Dank ​@Joep1965 . Laatste vraag: moet je twee superwifi2 device hebben of werkt het ook met 1 device ivm experia box 10?

JanD
Superuser
  • January 25, 2026

Beste ​@Fcore als je de wifi op de V10 uit zet, moet er 1 wifipunt bekabeld aangesloten zijn en de rest kan draadloos.

Laat je de wifi op de V10 aan dan kunnen alle wifipunten draadloos.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 25, 2026

ik heb dus 1 superwifi bekabeld bij de router staan. De andere staat op zolder. Het hindert dus niet als ik de wifi van de router gewoon aanlaat? wat is het verschil aan of uit? 

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • January 25, 2026

te dicht bij mekaar is niet goed. dan weten de apparaten niet meer met welke ze nu verbinding moeten maken. 

als allebei jou wifi punten de Superwifi 2.0 zijn, ronde zwarte variant. dan kun je naar mijn mening diegene die bekabeld aangesloten is op de V10 lekker laten staan. en dan de wifi op de V10 uitzetten. de V10 ondersteund ook geen wifi 6. de Superwifi 2.0 ondersteund dit wel.

dit natuurlijk wel als je zeker weet dat je aan de 2 wifipunten genoeg dekking hebt voor de gehele woning.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Fcore, welkom op onze community! Ik zie dat je al uitstekend geholpen wordt. Kom je er uit zo? We denken graag even mee!
Over de SuperWifi punten hebben we ook een handig Kennisbankartikel: