Skip to main content
Antwoord

SuperWifi punt blijft paars licht geven

• August 2, 2025
  • 4 reacties
  • 53 keer bekeken

Ik ben een paar weken lang erg tevreden geweest over het superwifi punt. Nu krijg ik alleen paars licht. Ik heb het wifipunt met ethernetkabel aangesloten aan het modem. Dan werkt het naar behoren. Zodra ik het loskoppel werkt het wifipunt niet meer. Ik heb het wifipunt zeker 30min aan het modem aangesloten laten zitten. Reset hielp ook niet. Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Sanne873. Het SuperWifi punt is ineens de instellingen verloren waardoor ie niet kan communiceren met het modem - dat is wat het paarse lampje aangeeft. Dat is lastig en mag eigenlijk niet zomaar voorkomen, maar is toch gebeurd blijkbaar. 

Dan heb je hopelijk de instructie van ​@Leen59 gevolgd om het op te lossen. Dat zou voldoende moeten zijn tenminste. 

De beste methode is om de superwifi een factory reset te geven (met een prikkertje de reset indrukken tot hij rood knippert), daarna met een kabel op de modem aansluiten en een uur te wachten. Helpt dit nog niet, dan ook de modem resetten en de procedure herhalen. Het kan zijn dat beide apparaten de laatste update nog niet gehad hebben.

Laat maar weten of het gelukt is :) 

4 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • August 2, 2025

Hoever is de superwifi verwijderd van de modem? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 2, 2025

Hoever is de superwifi verwijderd van de modem? 

Zo'n 6 meter. Maar wanneer ik hem een meter naast de modem heb ervaar ik exact hetzelfde.

Leen59
Wijsgeer
  • August 2, 2025

De beste methode is om de superwifi een factory reset te geven (met een prikkertje de reset indrukken tot hij rood knippert), daarna met een kabel op de modem aansluiten en een uur te wachten. Helpt dit nog niet, dan ook de modem resetten en de procedure herhalen. Het kan zijn dat beide apparaten de laatste update nog niet gehad hebben.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 5, 2025

Hoi ​@Sanne873. Het SuperWifi punt is ineens de instellingen verloren waardoor ie niet kan communiceren met het modem - dat is wat het paarse lampje aangeeft. Dat is lastig en mag eigenlijk niet zomaar voorkomen, maar is toch gebeurd blijkbaar. 

Dan heb je hopelijk de instructie van ​@Leen59 gevolgd om het op te lossen. Dat zou voldoende moeten zijn tenminste. 

Laat maar weten of het gelukt is :)Â