Skip to main content
Antwoord

Superwifi punt werkt nog steeds niet goed

• January 9, 2025
  • 4 reacties
  • 54 keer bekeken

Hoi

Het blijft behelpen met de snelheid van het internet met glasvezel en met de superwifipunten in ons huis. We hebben 2 witte superwifi-punten, die ik slecht meer dan 5 meter uit elkaar kan zetten in ons huidige huis uit 1928. Lampjes zijn groen, maar met een bekabeld superwifi punt bij de modem, eentje onderaan de trap (zit 1 muur tussen) en een laptop op een werkkamer bovenaan de trap blijven we soms hangen op 5mbps download.

De thuis app herkent sowieso de superwifi punten niet (ondanks meerdere pogingen ze toe te voegen, dat lukt en dan verdwijnen ze weer). Ik wordt er beetje moedeloos van. Iemand nog tips wat ik kan doen, waar ik kan kijken? MN Experia-box is versie SGEJ1000060E

Beste antwoord door SanderB79

Nou… volgens mij zijn we er:

• Modem (v12) staat nog steeds op zelfde plek
  • wifipunt in de gang ook nog
  • geen bekabeld wifipunt meer, die staat nu boven.

met dank aan de app Wifi explorer op de Mac goed kunnen zien dat mesh nu goed werkt, snelheden tot bijna 1gb in de woonkamer en tot >250 boven aan de trap. Nu nog wat pielen met juiste afstanden, dat komt goed.

Wat mij betreft dus voor elkaar.. dank voor de inspiratie op dit forum! 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 13, 2025

Da's inderdaad niet heel snel, ​@SanderB79, vooral niet met een glasvezelverbinding als basis. Ik ga even terug naar het begin, en dan gaan we kijken of en hoe dit beter kan.

Je hebt een Box 12, waar staat deze? En dat eerste wifipunt die bekabeld verbonden is met je Box 12, waar staat die? En waar is dat ongeveer ten opzichte van onderaan de trap waar het tweede wifipunt zit.

Wat betreft de Thuis app, daar zien we wel vaker dat die niet ideaal werkt. Het toevoegen van de wifipunten via de app voegt ook niet echt iets toe aan het installeren van de wifipunten. En als het wel nodig is om er qua beheer iets mee te doen, dan kan dit ook via de webinterface van het modem. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2025

De box staat naast de TV, en het bekabelde wifipunt daar naast. Het tweede wifipunt (niet bekabeld) staat daar hemelsbreed 3m (en 1 stenen muur) vandaan.

We zouden eventueel het bekabelde wifipunt ook aan de andere kant van de muur (in het halletje) kunnen zetten, maar dan zal er geboord moeten worden..

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2025

Om het te verduidelijken :-) 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • January 14, 2025

Nou… volgens mij zijn we er:

• Modem (v12) staat nog steeds op zelfde plek
  • wifipunt in de gang ook nog
  • geen bekabeld wifipunt meer, die staat nu boven.

met dank aan de app Wifi explorer op de Mac goed kunnen zien dat mesh nu goed werkt, snelheden tot bijna 1gb in de woonkamer en tot >250 boven aan de trap. Nu nog wat pielen met juiste afstanden, dat komt goed.

Wat mij betreft dus voor elkaar.. dank voor de inspiratie op dit forum!