Skip to main content

Bij de installatie april 2021 zei de monteur dat bij een toekomstige update van mijn nieuwe KPN Box 12 Modem beide SuperWifi-punten los van dat modem zouden kunnen worden gebruikt (Wat ik verwacht had toen ik mijn Hussel bestelde. Nu zit er helaas een met een kabeltje aan het modem verbonden.)

Klopt dat van die update? Zo ja, wanneer komt die uit? En hoe krijg ik daar bericht van?

Het eerlijke antwoord is dat het technisch een enorme uitdaging is, Superwifi/Experiawifi komt van Arcadyan en de Box12 van Sagemcom. De Superwifi en Experiawifi maken beide gebruik van dezelfde wifi-chipset waardoor het technisch erg makkelijk was om die koppeling te maken, de Box12 heeft echter een chipset van een andere fabrikant waardoor het erg lastig is om het foutloos samen te laten werken. Het is een proces dat loopt maar hoe of wat precies dat is mij niet bekend.

 

Het eerlijke antwoord is simpel en al vaak gegeven: er wordt hard aan gewerkt maar er is nog geen datum bekend wanneer dit gaat komen. 


Dat kabeltje zal zo blijven waarschijnlijk. Er komt wel een update voor de KPN Box. Die zorgt dat de KPN Box seamless roaming gaat ondersteunen. Maar daarmee kan je nog niet beide SuperWiFi's helemaal los gebruiken. Er zal er altijd 1 met de KPN Box verbonden moeten blijven. 


Goedenavond @FaFaa! Goed dat jij je vraag hier stelt!

Bij de installatie april 2021 zei de monteur dat bij een toekomstige update van mijn nieuwe KPN Box 12 Modem beide SuperWifi-punten los van dat modem zouden kunnen worden gebruikt (Wat ik verwacht had toen ik mijn Hussel bestelde. Nu zit er helaas een met een kabeltje aan het modem verbonden.)

Klopt dat van die update? 

Ja, dat klopt zeker: daar heeft onze monteur jou goed over geïnformeerd! :relaxed:

 

Zo ja, wanneer komt die uit? En hoe krijg ik daar bericht van?

Mijn collega heeft toevallig vandaag een topic geplaatst over de V10A en één van de veelgestelde vragen is: 

Ik heb een KPN Box 12, krijgt deze ook een mesh update?
Ja! Deze is aan de beurt als de uitrol voor de V10A klaar is. Zodra we daar definitieve data voor hebben zal hier een apart topic voor verschijnen.

 Ik wil je hier, in de topic, ook wel een seintje geven hoor, als het zo ver is!


Graag!


Afgesproken! :sunglasses: