Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi punten indeling

  • April 1, 2020
  • 7 reacties
  • 665 keer bekeken

Ik begreep dat één device gekoppeld / bedraad moet blijven aan het modem (meterkast). Dat is wel jammer. De 2e moet namelijk op de zolder komen, 2 verdiepingen hoger.

Is bereik meterkast-zolder met slechts 2 devices goed haalbaar?

KPN geeft nl aan op de site dat in 90% van de situaties 2 devices voldoende is.

Heeft iemand hier ervaring mee? 

Beste antwoord door DeNaab

Vandaag de beide wifi punten geïnstalleerd. In eerste instantie het 2e punt op zolder geplaatst. Lampje brandde oranje dus afstand te ver vanaf het 1ste punt.

Vervolgens het 2e punt geplaatst in het trapgat van zolder. 1ste punt nabij het modem in de meterkast. Lampje "groen".

Bereik van Nintendo Switch van onze zoon ging van 0-1 streepje (geen bereik dus) naar 2-3 streepjes.

Snelheid op alle plekken idem aan hoofdmodem. Voorheen Down 45Mbit Up 33Mbit. We zijn erg tevreden. Niet gedacht 😁👍🏻

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • April 1, 2020

Nee. En met 3 zou het ook niet lukken. Je hebt met wifi gewoon signaal verlies. Elke punt verder valt er een aanzienlijk gedeelte van de snelheid weg. Op zolder heeft u dan nog maar een fractie van de snelheid over. Zorg voor een kabel, ten minste naar de eerste verdieping.

KPN geeft nl aan op de site dat in 90% van de situaties 2 devices voldoende is.

Bij KPN hebben ze het woordenboek gelezen, daar staat bij zolder: "ruimte onder het dak waar je spullen kunt zetten die je niet vaak nodig hebt" en gaan ze er dus vanuit dat je daar geen wifi nodig hebt :stuck_out_tongue_winking_eye:


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 1, 2020

Ik denk dat je er verstandig aan doet om de eerste buiten de meterkast te plaatsen. De lengte van de kabel maakt niet uit. Misschien in het trapgat. Het ligt een beetje aan welke experiabox je hebt. Behalve bij de v10a wordt van alle anderen de wifi uitgeschakeld.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hallo @DeNaab, goede vraag! Ben je geholpen met de antwoorden die hierboven worden gegeven? Als je de V10A hebt, wordt de Wifi inderdaad niet uitgeschakeld. Bij de andere Experia Boxen wel. In dat geval zal je één punt bij de Experia Box moeten zetten als je in die buurt ook Wifi wilt. 


  • Auteur
  • Topper
  • April 5, 2020

Dank voor de reacties. Ik heb de set van 2 besteld, die worden morgen geleverd. Ga ik eens uitproberen. 

Ik heb modem 10A dus met het eerste device kan ik eventueel uitwijken naar een plek buiten de meterkast. Trapgat zou inderdaad  wel een passende oplossing zijn.

Ik ben erg benieuwd. 


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Top! Ik ben ook benieuwd, laat je het nog even weten? Als je toch niet helemaal tevreden bent, dan voorzien we je graag van tips :-).


  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • April 6, 2020

Vandaag de beide wifi punten geïnstalleerd. In eerste instantie het 2e punt op zolder geplaatst. Lampje brandde oranje dus afstand te ver vanaf het 1ste punt.

Vervolgens het 2e punt geplaatst in het trapgat van zolder. 1ste punt nabij het modem in de meterkast. Lampje "groen".

Bereik van Nintendo Switch van onze zoon ging van 0-1 streepje (geen bereik dus) naar 2-3 streepjes.

Snelheid op alle plekken idem aan hoofdmodem. Voorheen Down 45Mbit Up 33Mbit. We zijn erg tevreden. Niet gedacht 😁👍🏻


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hé, wat fijn! Leuk dat je het nog even laat weten :-).