Skip to main content

Sinds gisteren ben ik over van Ziggo naar kpn. Opzich allemaal goed gegaan.

Alleen de superwifi punten werken niet zoal het hoort volgens mij.

Zonder superwifi punten kan ik met WiFi overal rondlopen, ook in de tuin. Zodra ik er eentje aansluit bedraad en ik kom in de tuin valt de WiFi weg.

Heb het v12 modem, daarop heb ik mijn eigen ssid en passwd ingesteld.

Had het bedraad superwifi punt zelf ook die naam gegeven want die nam hij zelf niet over.

Nu na veel ellende het superwifipunt draadloos gereset, daarna zag ik het standaard ssid hiervan terug bij de WiFi mogelijkheden maar het lampje bleef paars. Bedraad aangesloten, dan neemt hij nu wel de naam van het ssid op het modem over maar valt buiten de WiFi weer weg. Rara wat gaat er niet goed. Bij KPN al diverse personen gesproken die het ook niet weten. 

Sowieso moet de wifi op het modem uit als je de super wifi's gebruikt!! Wi-Fi knopje 15 seconden indrukken. 


OK dank je, ga ik eens proberen. 


Ziet er goed uit tot nu toe met 1 superwifi aangesloten. Waarom Kpn dit dan niet weet?

Hoe kan ik het beste de tweede er nu bijhangen, eerst bedraad of gewoon zonder?


Tweede er eerst bedraad aangehangen en daarna zonder op andere plaats gezet.

Lijkt goed te werken nu.

Dat het zo simpel op te lossen was. Dank je. 


Mocht je de Super wifi’s willen beheren of iets willen aanpassen dan kan dat via de KPN Thuis app trouwens


Sowieso moet de wifi op het modem uit als je de super wifi's gebruikt!! Wi-Fi knopje 15 seconden indrukken. 


Volgens mij schakelt hij dan ook de radio van de 2,4Ghz en 5Ghz uit en staat hij in een soort van Bridge
Log altijd in op het modem en verberg het SSID van de 2,4Ghz en de 5Ghz.


Hoi  reset v12 laat online komen 

Reset de superwifi stop lan label erin  100% WiFi ,als online komt ga met telefoon app thuis.

WiFi versterker aansluiten, volg de instructies. 

Vaak meerdere keren nodig. 

Als goed is terug naar app thuis,toon hij daar de WiFi wwwel en die is niet gelijk wat op de v12 staat. 

 

Bij mijn is de ww mijn eerste v10 en netwerk adres mijn eerste v1o


Helaas ben ik opnieuw moeten beginnen met het werkend krijgen van de superwifi punten.

Het lukt op zich wel maar als ik WiFi op de v12 uitzet heb ik niets meer.

Als ik dan via de thuis app op het superwifi punt wil inloggen is geen van alle passwords goed. Via de wps verbinding lukt het dan wel om verbinding te maken maar kom er dus niet in om het passwd te wijzigen wat hij dus over zou moeten nemen lijkt me.

Ellende.

Al meerdere keren opnieuw uitgevoerd.

Nog iemand tips.

Bvbd. 


Denk dat ik het probleem gevonden heb.

Via de v12 het superwifi modem bekeken.

Op een of andere mannier was er een spatie achter het wachtwoord bijgekomen.

Dat verklaart wel waarom iemand anders er ook niet in kwam met de passwords op de achterkant.Â