Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb 2 SuperWifi punten maar ik krijg ze maar niet verbonden met mijn Box 12b modem… Ik heb de SuperWifi punten al meerdere malen gereset naar de fabrieksinstellingen, de modem resetten werkt niet via de reset knop aan de achterkant (ja, ik heb het lang genoeg ingehouden, 10s, 20s, 30s, 40s), werkt ook niet via mijnkpn en via de klatenservice ook niet omdat die zo slecht is dat ze niet eens weten waar ze het zelf over hebben, komen steeds terug met dezeflde vragen die ik al beantwoord heb.

Wat ik geprobeerd heb:
- Ethernet kabel in de moden en de wifi punt
- Stroomkabel erin
- 30 min laten staan
- Ethernet kabel eruit gehaald
 

Dus eigenlijk alles wat hier in de link staat:

dus aub niet mij doorverwijzen naar de bovenstaande link. Vervolgens blijft het lampje constant paars branden, bij alle 2 de punten. 

De modem draait op de software versie: SGEJ1000060E. Ben hier al meerdere dagen mee bezig…

 

EDIT: wat trouwens wel werkt is vebinden via de WPS knop maar ik merk dan dat bijv mijn apparaten niet verbinden met de SuperWifi punt, waar slechte WIFI is gaat het over naar mobiele data. De punt zie ik dan ook niet terug in de Thuis app

Ik heb 2 SuperWifi punten ...

Waar heeft u ze vandaan? Zelf bij KPN gekocht?

Zwarte of witte? 


@Nick83 ik heb ze van KPN zelf, samen met het abbonement erbij genomen. Zijn 2 zwarte.


iemand?


Ha @SC05, onhandig dit 😞. Op het forum heb je contact met de community. Dat zijn vooral andere klanten, maar ook moderators van KPN zijn aanwezig. Het kan daarom even duren voordat je een reactie krijgt. Dat gezegd hebbende: rot dat het niet werkt! Paars betekent dat ‘ie nog op de fabrieksconfiguratie staat. Dat betekent dat ze toch niet voldoende informatie op hebben gehaald. Ik wil je toch eens verzoeken om onderstaande stappen (nog eens) door te lopen: 

  1. Alle SuperWifi’s even uitzetten en evt. ethernetkabels verwijderen.
  2. SuperWifi 1 aanzetten en laten opstarten.
  3. NA volledig opstarten SuperWifi 1 resetten (reset pin ingedrukt houden totdat deze meerdere malen rood knippert). Deze weer laten opstarten. Zorg dat er geen ethernet kabelverbinding naar het modem is. Na verloop van tijd zal deze in paarse toestand eindigen. Deze is dan zeker in fabrieksstand op dit moment. Doordat er geen kabelverbinding is kan deze ook niet communiceren met andere SuperWifi’s en is dus geïsoleerd.
  4. Doe hetzelfde met SuperWifi 2 (en 3 als die er is). Ook deze nog niet aansluiten via kabel. Alle staan nu met een paarse led.
  5. Reset nu het KPN modem (reset pin ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal terugkomen inclusief contact leggen met het KPN netwerk. Geef het voor de zekerheid een minuut of 10.
  6. Nu komt het moment om de paarse SuperWifi’s middels de ethernet kabel direct te verbinden met het modem en de synchronisatie te laten plaats vinden. Geef dit een aantal minuten. Op moment van aansluiten zal het direct naar groen springen maar dat is op dat moment alleen de indicatie van een ethernet verbinding.
  7. Als de synchronisatie op dit moment gelukt is dan zou bij het wegnemen van de ethernet verbinding van 1 van de SuperWifi’s, deze succesvol over moeten gaan op verbinden via wifi met de andere nog bekabeld aangesloten SuperWifi.
  8. Als dit gelukt is dan deze draadloze SuperWifi naar de uiteindelijke plaats in huis verzetten.

Hallo @Marcia van KPN , zoals ik al heb aangegeven heb ik de stappen meerdere keren gevolgd zonder resultaat. 

Wat ik ook heb aangegeven is dat stap 5, het restten van de modem, niet werkt. Het reset pin werkt niet, via mijnkpn werkt het ook niet.


Hmm.. in dat geval zou ik je willen adviseren om toch nog telefonisch contact op te nemen met de collega's via 0800-0402. Zij kunnen het modem op afstand resetten! Mocht je dit niet willen, vul gerust je forumprofiel aan met je adres en klantnummer, dan kan ik dat ook voor je doen. Vervelende is dat dat dan gebeurt wanneer ik er mee bezig ga en dat kan voor jou heel onhandig zijn. Ik hoor 't graag  🙂.


@Marcia van KPN Hallo, bedankt. Ik zal even telefonisch contact opnemen, hopelijk dat het werkt.