Skip to main content

Hoi,

Ik vraag me af of/hoe mijn superwifipunten werken. 

Ik ben verbonden met het ssid dat ik op de experia v10a heb ingesteld. De wifipunten zijn ingesteld volgens handleiding en de KPN thuis app. 

Het is niet dat het wifi traag is maar dat ik naast een wifipunt zit en geen volledig signaal heb vind ik bv. vreemd

Als ik kijk in een wifianalyzer zie ik het ssid waarmee ik verbonden ben los van de ssids van de wifipunten. Ofwel ik zie er drie.

Ik heb het idee dat ik er hier maar 1 moet zien.

In de KPN thuis app zie ik op dit moment dat ik verbonden ben met 'ssid van een wifi punt'.

Hoe weet ik nu eigenlijk waarmee ik verbonden ben? Kan je de wifipunten bv. zien in je modem?

 

Tet info,

De SSIDs..

 

 

 


Ik roep er even iemand bij die alles van super wifi's af weet. Misschien reageert hij vanavond nog.  @Nick83 je hulp is nodig:wink:


Het klopt dat u er 3 ziet. Dat hoort zo. Althans, in die app. Waar dat plaatje van is. Ze horen wel alle 3 dezelfde ssid te hebben. Met welk punt bent u nu verbonden? WiFi punt 3 is het sterkste, dus dat zou het beste zijn.

Is het ssid van het modem anders dan die van de SuperWifi's? 


Je kunt inloggen op http://192.168.2.151 Daarmee log je in op de SuperWifi's.

Als je deze pagina opent, gaat als het goed is bij 1 van de SuperWifi's het lampje knipperen. Op deze staat het wachtwoord wat u nodig hebt om in te liggen achterop. Bij de eerste keer inloggen moet je dat veranderen.

Als je binnen bent zie je een overzicht van je netwerk.

Bij mij staan daar Experia WiFi's bij, die zult u niet hebben. In plaats daarvan zal wel uw Experiabox in dit netwerk staan. Althans... dat hoop ik. Is dat zo?


Het klopt dat u er 3 ziet. Dat hoort zo. Althans, in die app. Waar dat plaatje van is. Ze horen wel alle 3 dezelfde ssid te hebben. Met welk punt bent u nu verbonden? WiFi punt 3 is het sterkste, dus dat zou het beste zijn.

Is het ssid van het modem anders dan die van de SuperWifi's? 

Bedankt voor de snelle reacties.

Ik zie helaas drie verschillende ssid's. Heb op het modem zelf, bij mij 192.168.2.254 het ssid aangepast. De wifipunten blijven echter het SSID dat door de fabriek is opgegeven behouden. Ervan uitgaande dat het SSID zou worden overgenomen verbind ik dus in de praktijk enkel met het modem. 

Dacht overigens dat bij het installeren van de wifipunten het wifi van mijn modem zichzelf zou uitschakelen, ga er dus vanuit dat zolang ik drie 'signalen’ zie, er iets fout gaat.

Het ip waarmee ik op de superwifipunten zou inloggen werkt bij mij niet. Ik neem aan dat ik het juiste ip kan achterhalen door mijzelf direct met zo'n punt te verbinden, kom ik later op terug. In mijn modem zelf zie ik nu in ieder geval geen wifipunten.

 

Al met al weet ik nu dus zeker dat ik niet met de punten verbonden ben. Nu nog een manier vinden ze wel juist te configureren...


Als ik direct op een wifipunt inlog dan is het gateway ip natuurlijk nog hetzelfde als die van mijn modem, denk foutje. Is er een aparte admin gui voor het modem en voor de wifipunten? En zo ja, hoe kom ik achter dat adres?

Onderstaand plaatje van wat ik nu zie, ofwel geen wifipunten onder wifi. En zie er ook geen onder connected devices.

 

 


Hallo,

Heb alle wifi punten een factory reset gegeven en mijn modem herstart. Daarna via de thuis app de punten opnieuw ingesteld en het lijkt zowaar ineens wel te werken! Zie nog maar 1 ssid en kan bv opeens ook instellingen van de punten wijzigen in de thuis app.

Zoals altijd in dit soort gevallen heb ik niets anders gedaan dan voorheen, maar de factory resets hebben vast geholpen.

Bedankt voor de hulp!


Ok. Mooi. 192.168.2.151 werkt nu waarschijnlijk ook...


Dag @Jimte. Van harte welkom hier. Ik zie dat @Nick83 je al te hulp is geschoten (dankzij @Joep1965  :smile:) en ik begrijp dat het probleem is opgelost door je SuperWifi punten te resetten en je modem te herstarten. Dat is heel fijn. Mocht je toch nog ergens vragen over hebben, dan lees ik het graag.


Reageer