Skip to main content
Beantwoord

Superwifi traag in de slaapkamer

  • February 29, 2020
  • 20 reacties
  • 914 keer bekeken

Heb zins kort superwifi maar in de slaapkamer laad de ipad heel slecht of traag films of iets anders.

Terwijl de wifi op drie streepjes staat.

Ook de ipad van mijn vrouw heeft het zelfde probleem,

De wifi zender staat op zolder waar wel verbindeing is.

Beste antwoord door wjb

Kunt u de niet bekabelde SuperWifi van zolder niet beter op de eerste verdieping zetten?

Dat zal zeer zeker een verbetering geven immers de communicatie tussen de nodes onderling is ook wifi en dus geldt ook daar dat afstand en fysieke obstakels grote invloed hebben op de kwaliteit en snelheid van de verbinding.

Mijn advies: Sluit als het even kan een wifi accesspoint bekabeld aan. Is dat niet mogelijk, zorg dat een tweede node op een plaats staat waar de veldsterkte van een andere node minimaal -65dBm is.

Installeer eens de app WiFi analyzer op een Android telefoon of tablet.

Zet de "Super"WiFi op zolder uit en meet de veldsterkte van zowel 2.4 als 5GHz op zolder.

Hoeveel dBm meet je?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 29, 2020

Heeft u 1 SuperWifi aangeschaft of 1? Welke Experiabox heeft u heeft u?


  • Auteur
  • Helper
  • February 29, 2020

Heb de V10 met nu twee superwifi versterkers een bij de v10  en een op zolder.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 29, 2020

Beide bekabeld aangesloten? U zult er eigenlijk nog 1 bij moeten hebben voor op de eerste verdieping.

Kunt u de SuperWifi op zolder misschien wat dichter bij het trapgat zetten?

De SuperWifi beneden, staat die in de meterkast? Zo ja, misschien is het mogenlijk deze uit de meterkast te halen op een tafeltje / kast / kapstok in de gang te zetten?


  • Auteur
  • Helper
  • February 29, 2020

Nee op zolder niet bekabeld deze staat nog geen 5 meter van de slaapkamer. Dus zou gewoon moeten werken.

Beide laptops staan ook op de eerste verdieping en werken met wifi.

Ik denk dat het aan de instellingen van de ipad,s legt.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 29, 2020

Op zolder niet bekabeld? En u heeft daar dan op die SuperWifi een groen lampje wat constant brand? Klinkt erg onwaarschijnlijk. Die afstand zou veel te ver zijn. 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 29, 2020

Kunt u de niet bekabelde SuperWifi van zolder niet beter op de eerste verdieping zetten?


wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • February 29, 2020

Kunt u de niet bekabelde SuperWifi van zolder niet beter op de eerste verdieping zetten?

Dat zal zeer zeker een verbetering geven immers de communicatie tussen de nodes onderling is ook wifi en dus geldt ook daar dat afstand en fysieke obstakels grote invloed hebben op de kwaliteit en snelheid van de verbinding.

Mijn advies: Sluit als het even kan een wifi accesspoint bekabeld aan. Is dat niet mogelijk, zorg dat een tweede node op een plaats staat waar de veldsterkte van een andere node minimaal -65dBm is.

Installeer eens de app WiFi analyzer op een Android telefoon of tablet.

Zet de "Super"WiFi op zolder uit en meet de veldsterkte van zowel 2.4 als 5GHz op zolder.

Hoeveel dBm meet je?


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste @Robo4559, welkom! Ik zie dat hier al veel goede adviezen gegeven en goede vragen gesteld worden. Kan je laten weten of je er iets mee hebt kunnen doen? We helpen je graag verder. 


  • Auteur
  • Helper
  • March 4, 2020

Hoi, heb inmiddels van alles geprobeerd maar niets helpt.

de super wifi los gekoppeld waarna ik weer normale WiFi heb ook in de slaapkamer.

ik weet nu even niet meer wat ik nog kan proberen. Weet er iemand wat ik nog kan doen om op zolder een goede WiFi verbinding te krijgen.


wjb
Wijsgeer
  • March 4, 2020

De "Super"WiFi op zolder heeft een slechte verbinding met de "Super"WiFi beneden. In jouw slaapkamer wordt waarschijnlijk verbinding gemaakt met de "Super"WiFi" op zolder.

Plaats die "Super"WiFi niet op zolder maar op de 1e verdieping.


  • Auteur
  • Helper
  • March 4, 2020

Ook de supervisie op de eerste verdieping werkt niet goed. 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 4, 2020

Ook de supervisie op de eerste verdieping werkt niet goed. 

Hoe zit het met het lampje op dat ding. Brand dat netjes constant groen?


  • Auteur
  • Helper
  • March 4, 2020

Ja brand constant groen.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Kan je eens proberen om de Super Wifi punten te resetten en ze evt. eens om te ruilen? Ik ben heel benieuwd of je dan beneden problemen ervaart of dat het hopelijk opgelost is. 


  • Auteur
  • Helper
  • March 4, 2020

Ga ik morgen even proberen.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hoe staat het ervoor, @Robo4559? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het dan gerust weten. 


  • Auteur
  • Helper
  • March 10, 2020

Hoi, heb inmiddels de super wifi uit de meterkast op de eerste verdieping bedraad aangesloten op de v10 en de tweede draadloos op zolder geplaatst. Nu doet hij het naar behoren overal in huis goede ontvangst. Maar ik vraag me af of dit wel de bedoeling is van de super wifi die KPN aanbied. Dit kan toch niet de bedoeling zijn voor iets wat 149 euro kost. En waarvoor je zelf dan een oplossing moet zoeken. Een gemiste kans KPN.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 10, 2020

Tja, die kabel moet u zelf aanleggen. Als u voor 149 euro 2 accespoints van Netgear of TP-Link had aangeschaft, dan had dat ook zo geweest hoor. Goed wifi kan gewoon niet zonder een goed bekabeld basisnetwerk.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Goed om te lezen dat het nu wel naar behoren werkt! De laatste zin van Nick slaat volledig de spijker op zijn kop. Daar heb ik niets aan toe te voegen! Mocht je verder nog andere vragen hebben, laat het gerust weten. We helpen je er graag mee. 


wjb
Wijsgeer
  • March 12, 2020

Hoi, heb inmiddels de super wifi uit de meterkast op de eerste verdieping bedraad aangesloten op de v10 en de tweede draadloos op zolder geplaatst. 

Persoonlijk zou ik één "Super"WiFi bekabeld in de woonkamer aansluiten en de tweede bekabeld op de 1e verdieping. De wifi op de begane grond zal daardoor beter worden en dat is, neem ik aan, de plek waar wifi het meest gebruikt wordt.