Skip to main content

Superwifi aangeschaft maar ervaar geen enkele verbetering. Ook als het tweede apparaat op nog geen 5 meter vanaf de router staat licht hij rood op. Kortom,

weer op een handige manier een hoop geld uit de zak geklopt.  Ga zo door KPN !!!

Als de beide SuperWifi's tegelijk bedraad aangesloten zijn op de Experiabox, worden ze dan ook niet groen? Constant groen? Na een half uur wachten?


Ja hoor, maar vervolgens na ongeveer een dag weer rood.


Staat die dan niet te ver weg? Blijft die rood als je hem dichterbij zet?


Nee hoor, staat er maar enkele meters vanaf.


Aan de achterzijde van de Super WiFi zit een plaatje wat je eruit kan schuiven. Aan de binnenzijde daarvan zit een lijstje met kleuren en de betekenis. 

Zie ook SuperWifi versterker geeft oranje lampje


Je houd 1 van de 2 SuperWifi's toch wel bekabeld aangesloten? Blijft die wel groen?


@Arie F

Mocht het helemaal niet lukken

dan heb je gewoon je retour recht en kun je ze terug sturen en geld terug krijgen

Gratis retourneren binen 14 dagen

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363412/2-kpn-superwifi-puntenstartpakket/?pageCount=1&pos=0


Hoi @Arie F . Je mag méér verwachten van de superwifi.

Die apparaten staan hoog aangeschreven en de meeste klanten hebben er hele goede ervaringen mee.

Heb je bovenstaande tips al opgevolgd? Die eerste moet bedraad aangesloten. In het gelinkte topic staan nog wat andere adviezen.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Ook ik heb geen enkele verbetering met superwifi. De eerst 5 minuten wel (of soms zelfs wel een hele dag🙄) en daarna valt de internetverbinding van het tweede Superwifipunt weer weg, terwijl het lampje groen blijft.

ja: de primaire staat met utp op de experia 

 

De stabiliteit is ook bagger. De ene keer heb je >80Mbit en het volgende moment nog maar 10-20Mbit. Ergens gaat er iets niet goed en ik heb al van alles geprobeerd en meerdere keren alle apparaten gereset en opnieuw geïnstalleerd. Het is om moedeloos van te worden..


Welke Experiabox heeft u? 


@Mus . Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Kun jij de vraag van @Nick83 beantwoorden? 

Waar heb je de super wifi's geplaatst? Kun je een beschrijving geven van de woning en de indeling? 


Inmiddels heb ik het tweede superwifi punt verplaatst en bleek ook dat ik de oude WiFi versterker nog actief had staan. Deze laatste heb ik vervangen door een eenvoudige switch, omdat ik meerdere vaste aansluitingen nodig had voor somfy, hue en tv.

nu lijkt alles al enige dagen stabiel te blijven tussen de 40 en 50 Mbit en valt de verbinding niet meer weg. Probleem lijkt dus opgelost!


Super! Ik ben blij dat je het stabiel hebt gekregen. Mocht je ooit andere vragen hebben, stel ze gerust.