Skip to main content

Gisteren is er een nieuwe installatie bij ons gedaan. Ik wil het (onmogelijke) wachtwoord van het wifi netwerk veranderen maar kom NIET in de superwifi apparaten.

Ik kom probleemloos bij het inlogscherm van de superwifi (die fysiek gekoppeld is aan het modem) via http://192.168.2.151

Het blauwe lampje knippert. Maar dan: wat is het wachtwoord? Het wachtwoord dat op de superwifi zelf staat werkt NIET. Ook andere dingen geprobeerd, zoals het (gewijzigde) wachtwoord van de modem.

Het lijkt er op dat de monteur gisteren al een nieuw wachtwoord heeft ingesteld - maar hij heeft dat niet doorgegeven.

Wat is de procedure om dit te resetten (zonder de instelling op de modem kwijt te raken...)?

 

Werkt het wachtwoord van de andere SuperWiFi ook niet?


Nee, die doet het ook niet.
En inmiddels is de verplichte wachttijd ruim 1000 seconden voro ik weer een inlogpoging mag doen.

Ik ga het hele systeem maar resetten denk ik.


Ok. Met paperclip ongeveer 15 seconden vasthouden tot dat de lampjes 3 x knipperen. De Experiabox hoef je niet te resetten, dat zal geen nut hebben.


Dank je Nick, dat die niet gereset hoeft scheelt weer werk met het instellen ervan.


Inmiddels uitgevoerd, en het heeft gewerkt. Kon direct met het admin wachtwoord achterop het superwifi  toestel inloggen en netwerk instellingen (SSID, wachtwoord) aanpassen. Dank je Nick!

Â