Skip to main content

Ik heb Superwifi aangeschaft. Het aansluiten ging na het vervangen van de experiabox perfect (groene lampjes branden etc.) Ook het 2e aansluitpunt geeft een groen signaal maar de wifi is zeer slecht. Als ik een netwerkkabel aansluit op het wifipunt en mijn labtop aansluit heb ik goed internet. Het 1e wifipunt geeft blijkbaar wel een goed signaal naar het 2e wifipunt maar het "uitzenden" van wifisignaal vanaf dat 2e punt gaat blijkbaar moeilijk. 

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

PS. Ik krijg wel een supersterk wifisignaal van de buren twee huizen verderop .Zij hebben ook superwifi, dus het moet bij mij toch ook goed kunnen?

Hoi @Henry1968, welkom hier.

Je geeft aan dat de WiFi beter kan. Ik denk het ook. Wat gebeurt er als je de WiFi manager doorloopt. Heb je dat al gedaan? Hoe is de WiFi daarna?


Ik ga er van uit dat de WiFi een stuk beter is geworden. Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen. 


Met de super wifi manager krijg ik geen beter ‘gemeten’ signaal, wel vind ik de tool handig om de wifi signaal sterkte te meten. 

Wat ik gek vind met super wifi is dat na het aansluiten en koppelen de wifi niet echt beter is als ik de meetgegevens bekijk, maar alle computers werken goed op de wifi. Op zolder zit de draadloze verbinding op 71 Mbit. Nu met de verbinding op uitstekend - goed heb ik nog niet gemeten. Die 71 Mbit heb ik gemeten tijdens een weak signaal vermelding. 

Na een dag meet ik weer de wifi, en dan meet ik een uitstekende verbinding. 

Telkens als ik een app sluit van een complex spel, dan schiet de wifi omhoog naar uitstekend, start ik het spel en speel, dan gaat de verbinding naar status goed. 

Ook ondervind ik geen bandbreedte toename of afname als ik meerdere computers aan heb. Deuren dicht, deuren open heeft ook geen effect. 

De wifi is overal goed, ook achterin de tuin.

Aan mijn beveiligingscamera’s merk ik dat de twee ronde super wifi modems goed functioneren. 


Mijn tip is voor de mensen die met de super wifi aan de gang zijn, om eens wat apps te openen en te sluiten. 

Probeer ook eens als er geen Netflix word gestreamd, de app helemaal te sluiten en dan eens de wifi te meten. 

Ik vermoed dat apps en programma’s verschillende bandbreedtes gebruiken.