Skip to main content

Gisterenavond door kortsluiting twee keer stroomstoring gehad. Hierna branden twee van de 4 wifipunten op paars. Na een volledige reset/herinstallatie van die twee punten doet de één het weer prima (brandt groen), maar één blijft op oranje branden. Dit terwijl het wifipunt op exact dezelfde locatie is geplaatst (zolder) waar het eerst ook stond en waar het sinds installatie eind juni 2021 perfect groen brandde zonder enige hapering, ondanks dat toen ook wel eens de stroom uitgeschakeld was tijdens verhuisactiviteiten.

Kan het zijn dat het wifipunt zelf niet meer goed werkt? Wat is hier nog aan te doen?

Oranje betekent dat hij wel werkt,  maar niet optimaal. 

Je wil dat hij de snelst mogelijke verbinding heeft met de ander, dat is op de 5ghz frequentie. 

Als een Superwifi bijvoorbeeld te ver van de ander staat, kan hij alleen nog op 2,4ghz verbinding maken. Dat werkt wel, maar duidelijk langzamer.

 

Weet je zeker dat ze allemaal weer ingesteld zijn zoals het hoort? Zie je ze allemaal terug in de thuisapp? Evt namen toekennen om het duidelijker te maken.

Wat ook kan helpen is om die oranje eens opnieuw op te starten zodat hij de dichtstbijzijnde weer opzoekt om verbinding mee te maken. Kan zijn dat hij blijft hangen in verbinding met eentje die verder weg staat.


Bedankt voor je reactie.

Alle punten (2) die na de stroomstoring paars branden, heb ik opnieuw met de ethernet kabel aan de modem verbonden tot ze weer groen branden. Daarna weer teruggezet op de plekken in huis waar ze stonden. Bij één, geen probleem, alles deed het weer. Alleen degene op zolder blijft dus op oranje branden. En dat blijft hij ook doen op iedere mogelijke plek op zolder.

Wifimanager er ook al op losgelaten, maar dat levert ook niets op, behalve de constatering dat ik nog maar rond de 30 Mbit download snelheid zit. Dit terwijl bij installatie eind juni de downloadsnelheid op 110 mbit zat! 

Moet ik nu alles wifipunten gaan loskoppelen, de modem uitzetten en helemaal overnieuw beginnen. Gaat dat nog iets uitmaken?

 


Alleen die op zolder opnieuw opstarten. Dan kijken welke kleur hij word na een minuut of 5.

 

.ehalve de constatering dat ik nog maar rond de 30 Mbit download snelheid zit. Dit terwijl bij installatie eind juni de downloadsnelheid op 110 mbit zat! 

 

Ja, omdat hij via 2,4ghz, en dus trager verbinding heeft meer een andere Superwifi. 


Nou helaas pindakaas. Nu meerdere herinstallaties uitgevoerd, wifipunten verwisseld etc etc maar het probleem blijft bestaan. Toch wel heel vreemd als het tot voor gisteren geen enkel probleem was om een goede verbinding te krijgen, en nu ineens wel.

Zal wel weer bellen met de kpn worden….


Je zou kunnen kijken of ze allemaal de beide wifi frequenties uitzenden. Misschien gaat je dat technisch te ver. Met een wifianalyzer app, of wifiman die ik graag gebruik kun je dan mooi zien.

 

Anders alles uit en 1 voor 1 opstarten en kijken of beide frequenties opkomen. Van beneden naar boven werken. Wel steeds minimaal 5 minuten laten opstarten per superwifi. 


Hi @SvdW66, rot dat sinds de stroomstoring je SuperWifi punten niet lekker meer werken. We helpen je hier graag op weg naar de oplossing. Heb je de laatste tips hierboven van Dennis al gezien en kunnen uitproberen? We hebben daarnaast een handig topic met alles over installatie en gebruik van SuperWifi, dat is ook zeker het doorlezen waard.


Alles is uitgeprobeerd, meerdere keren zelfs. Gisteren ook met KPN gesproken, die konden ook niets anders meer bedenken dan wat er allemaal al uitgeprobeerd is.

Uiteindelijk heb ik nu 1 wifipunt definitief moeten verplaatsen naar de gang en wonder boven wonder betekende dit uiteindelijk een “groen lichtje” voor de aansluiting op zolder. Niet ideaal, maar het best bereikbare.

Het verklaart absoluut niet waarom na een stroomstoring het signaal naar de zolder ineens niet meer goed werkte, nadat het sinds juli zonder enige probleem heeft gewerkt. Daar weet niemand een antwoord op en zal een mysterie blijven!


Alles is uitgeprobeerd, meerdere keren zelfs. Gisteren ook met KPN gesproken, die konden ook niets anders meer bedenken dan wat er allemaal al uitgeprobeerd is.

Uiteindelijk heb ik nu 1 wifipunt definitief moeten verplaatsen naar de gang en wonder boven wonder betekende dit uiteindelijk een “groen lichtje” voor de aansluiting op zolder. Niet ideaal, maar het best bereikbare.

Het verklaart absoluut niet waarom na een stroomstoring het signaal naar de zolder ineens niet meer goed werkte, nadat het sinds juli zonder enige probleem heeft gewerkt. Daar weet niemand een antwoord op en zal een mysterie blijven!

@SvdW66 Het lijkt erop dat de stroomstoring de apparatuur en verbinding in de war gebracht heeft. Dat gebeurt helaas wel vaker bij een stroomstoring, het kan een raar effect op apparatuur hebben. Fijn dat je intussen een oplossing gevonden hebt. Mocht het toch niet goed werken, wat je dan kan doen is je SuperWifi samen met het aankoopbewijs meenemen naar de KPN winkel in je buurt. Je hebt altijd twee jaar garantie op deze apparatuur. Mijn collega's daar kunnen ze voor je nakijken en indien nodig omruilen of vervangen, als blijkt dat ze niet goed werken.