Skip to main content

Goedendag leden,

Ik heb een vraag of dit mogelijk us wat ik wil gaan doen.

Op zolder wil meerdere apparaten aansluiten op het internet.  Ik heb boven een dvs-1200 voor mijn tv kastje. Kan ik hier een switch op aansluiten om vanuit hieruit het tvkastje, een playstation en een pc op aan sluiten zonder enige bijkomende storing of iets dergelijks?

 

Ik hoor het heel graag.

Shakil

Ja hoor, dat kan prima. Hij moet wel igmp snooping ondersteunen. Zoals bijvoorbeeld deze:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

Of deze:

https://m.alternate.nl/Netgear/ProSAFE-Gigabit-Plus-Switch-GS108E-300PES/html/product/1172015


Super bedankt! Ook voor je snelle reactie. Het verschil tussen die 2 zijn de poorten zie ik vooral. Je heb me enorm geholpen. Na vele navragen (klantenservice kpn o.a) ben ik er niet uitgekomen. Ik ga het meteen bestellen

 


Hallo @Shaqattack , 1 punt is wèl van belang, tv kijken en internetten tegelijk wordt ten zeerste afgeraden door KPN en ze werken ook niet goed samen met zonnepanelen, zie onderstaand citaat uit de handleiding:

Problemen oplossen Gebruik van je adapter(s)

• Gebruik maximaal drie adapters binnen één thuisnetwerk.

Verbind je tv-ontvanger en computer nooit met dezelfde Draadloze Verbindingsset!

• Steek je adapters altijd rechtstreeks in het stopcontact. Maak geen gebruik van een eventueel naastgelegen stopcontact


@JanD citaat: Steek je adapters altijd rechtstreeks in het stopcontact.

Dit heb ik nog wel gehoord van de monteur zelf.

Maar dat ik niet tv kan kijken en internetten tegelijk (vanuit het zelfde punt dvs1200) klinkt apart. Maar als het zo is, is dit zeker goed om te weten. 


@JanD Het is ook soms voor me werk op de pc oa face timen en soms even te relaxen als ik boven ben. Met de tv aan of op de gameconsole als ik hem ooit is een keer aan zet :sweat_smile:


Hallo @Shaqattack 

Maar dat ik niet tv kan kijken en internetten tegelijk (vanuit het zelfde punt dvs1200) klinkt apart. 

Zoals ik eerder schreef, het staat letterlijk zo in de handleiding, ik heb het niet verzonnen.

Vroeger was ik bij Ziggo en het daar ook powerlines inclusief ingebouwde wifi, nou tv kijken en de wifi aan op diezelfde powerline gaat dus echt niet, ik merkte het dat beeld en geluid niet meer synchroon liepen, wifi op de bewuste powerline uitzetten en het probleem was weer over.

In jouw geval kun je dus kiezen voor óf pc gebruik of tv kijken op dat moment, maar niet tegelijk.

Succes.

 


Nou ja... de DVS 1200 is een redelijk recent model, en de powerlines van nu zijn wel wat beter dan die van "vroeger" 😉


Nou ja... de DVS 1200 is een redelijk recent model, en de powerlines van nu zijn wel wat beter dan die van "vroeger" 😉

Hallo @Nick83 , Ziggo levert nog steeds dezelfde powerlines en ik heb ze laatst nog van de laatste firmware laten voorzien. De Ziggo powerlines maken ook gebruik van de moderne Ghn-techniek.

Ook Devolo is er achter gekomen dat dit een betere techniek is dan de standaard die ze zelf al jaren toepassen en vandaar dat hun topproducten nu standaard met de Ghn-techniek uitgerust zijn.

Maar het blijft een feit dat internet gelijk met tv-kijken niet samengaan zoals ook vermeld in de handleiding van KPN.

 


Reageer