Skip to main content

Hallo,

Wij hebben een Experiabox V10 waar 3 tv ontvangers en een alarmsysteem op zijn aangesloten.

Kan in deze situatie een switch gebruikt worden om een kabel die naar een tv ontvanger gaat te splitsen zodat we ook de tv via kabel op het internet aan kunnen sluiten?

Jazeker @Tilburg1977 

Je kan een switch aanschaffen (bv. deze in de KPN webshop) en die bij de tv zetten. Daar sluit je dan tv en tv-ontvanger op aan. Let erop dat de switch IGMP snooping ondersteunt.


Jazeker @Tilburg1977 

Je kan een switch aanschaffen (bv. deze in de KPN webshop) en die bij de tv zetten. Daar sluit je dan tv en tv-ontvanger op aan. Let erop dat de switch IGMP snooping ondersteunt.

Top, meteen maar besteld en kijken of het werkt. Smart tv is nu regelmatig een beetje dom als de wifi weer eens weg valt.


Gisteren de switch ontvangen, deze ochtend eens bekeken en gelezen en nu kom ik er achter dat je dat ding via Wifi met de Experiabox moet verbinden. Als dat zou werken had ik hem niet nodig want dan zou mijn TV ook gewoon via Wifi verbonden blijven. Ik had gehoopt dat het een switch was: 1 kabel in, meerdere er uit zodat ik alles bekabeld aan kon sluiten. Zijn die ook beschikbaar?


Hall9 @Tilburg1977 , kun je eens een foto plaatsen van wat je gekocht hebt? Want een switch werkt niet via wifi, alleen bekabeld.

 

 


Hoi @Tilburg1977 , je hebt toch wel de Netgear GS105E gekocht? Je stopt de kabel die nu in de TV-ontvanger zit in poort 5 van de switch. Daarna twee korte kabels naar tv en tv-ontvanger.


Ah, zo had ik het niet begrepen. Het is inderdaad de Netgear GS105E. Gaan we dat eens proberen. Bedankt!


@Tilburg1977 Is het nog gelukt?


Ja, ding werkt als een zonnetje! Smart tv kan nu op internet