Skip to main content
Beantwoord

T2500G Tp link van Bridged naar routed

  • February 22, 2020
  • 9 reacties
  • 375 keer bekeken

Ik heb ook zo'n melding gekregen “wissel uw modem”
Ik heb een slimme switch tp link t2500g.

Hoef ik dan alleen VLAN 4 naar de asus router rt66n te sturen?
Kan nergens een adequate help vinden hoe ik die smart switch kan instellen op Routed.

Heeft iemand een howto

Beste antwoord door wjb

Je hebt blijkbaar jouw TV ontvanger(s) bridged aangesloten op vlan 4 van KPN.

Dit wordt niet meer ondersteund door KPN en dat is waarom je die melding krijgt.

Het heeft ook geen zin om te proberen dit issue met d.m.v. vlans te tackelen want dat gaat echt niet werken.

De enige methode is het implementeren van routed-IPTV en daarvoor is een router met IGMP proxy server een vereiste.

Ik zou je willen adviseren om een FRITZ!Box aan te schaffen.

Zie ook: "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

  • February 22, 2020

Hallo @peterroz , ik denk dat je het in de Asus router moet zoeken.

Een switch is geen modem, toch,

Kijk ook eens op het Telfort forum,daar is ook veel uitleg te vinden 

 


wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • February 22, 2020

Je hebt blijkbaar jouw TV ontvanger(s) bridged aangesloten op vlan 4 van KPN.

Dit wordt niet meer ondersteund door KPN en dat is waarom je die melding krijgt.

Het heeft ook geen zin om te proberen dit issue met d.m.v. vlans te tackelen want dat gaat echt niet werken.

De enige methode is het implementeren van routed-IPTV en daarvoor is een router met IGMP proxy server een vereiste.

Ik zou je willen adviseren om een FRITZ!Box aan te schaffen.

Zie ook: "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".


  • Auteur
  • Helper
  • February 23, 2020

Dank jullie voor de info, blijkbaar gaat het ook met m'n asus router rt n66u met merlin software.

maar daar ben ik nog niet helemaal uit. omdat ze op dat forum met scripts beginnen te strooien.

 


  • Auteur
  • Helper
  • February 25, 2020

Nu heb ik een beetje verdiept in Fritz!Box, maar ik lees dat zij geen fatsoenlijke Wifi mesh access point hebben 1750. Of is dat met de nieuwe versie over?
Wel ligt mij de Ubiquiti lekker in het gehoor..


wjb
Wijsgeer
  • February 25, 2020

Heb je een VDSL of een glasvezel aansluiting?


TFHFony
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 25, 2020

Nu heb ik een beetje verdiept in Fritz!Box, maar ik lees dat zij geen fatsoenlijke Wifi mesh access point hebben 1750. Of is dat met de nieuwe versie over?
Wel ligt mij de Ubiquiti lekker in het gehoor..

Ik gebruik hier een Frits!Box 7590 met 2 Fritz!Repeater3000 hier in huis in een mesh opstelling. Overal perfecte verbinding. En IPTV werkt perfect.


Erwin van KPN
Moderator

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de andere adviezen. Ik kan alleen support geven bij de door KPN uitgeleverde hardware. 


  • Auteur
  • Helper
  • March 5, 2020

Heb je een VDSL of een glasvezel aansluiting?


Glasvezel

In de tussentijd is m’n desktop nog eens defect geraakt.


wjb
Wijsgeer
  • March 5, 2020

Heb je een VDSL of een glasvezel aansluiting?

Glasvezel

Dan zijn zowel de EdgeRouter als de FRITZ!Box mogelijk.

De FRITZ!Box is een prima router maar als je de vrijheid wilt hebben in de keuze van acesspoints/mesh systeem dan kan je beter een router zonder ongebouwde wifi nemen.

De EdgeRouter heeft geen ingebouwde telefoonfunctie. Als je telefonie bij KPN afneemt dan zal je dus een VoIP ATA moeten aanschaffen.