Skip to main content

Goede middag

Op mijn tablet ACER A3-A40 verschijnt continue IP adres ophalen / verbinding maken/IP adres ophalen/verbinding maken/opgeslagen/IP adres ophalen en uiteindelijk IP configuratie mislukt. Dat heb ik inmiddels 3 dagen. Dus geen internet verbinding. Alles uitgevoerd van reset tot herstart en zo voort.

Eerder nooit problemen mee gehad.

WAT MOET IK DOEN?

Marion

Hoi @Haa . Wat een akelig probleem.

Heb je geprobeerd om de bestaande draadloze verbinding uit je tablet te verwijderen en de verbinding opnieuw op te zetten?

Ik neem aan dat de wifi het op je telefoon het nog wel doet?


Ja diverse malen opnieuw geprobeerd, werkt niet.

Ik moet telkens de experia box opnieuw opstarten dan wil het

wel eens lukken.

De telefoon en overige (laptop) et cetera doen het goed...


Heel vreemd. Zou jij eens de wifi manager kunnen laten draaien? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Wat is trouwens de afstand tot de experiabox als je de tablet probeert te gebruiken?


Hallo Erwin,

Alles al geprobeerd ook de manager, gebeld met KPN et cetera en nu begrijpelijk hoor geen monteur te leveren!

Afstand minimaal 2 en maximaal 10 meter.

Zou ik een nieuwe experiabox moeten hebben???


Als alle andere apparatuur in huis zoals je aangeeft wel verbinding maakt dan heeft je tablet een probleem, niet de Experia Box.


Als ik de experiabox uit zet 10 seconden wacht en dan weer aanzet krijgt het tablet wel contact en Internet.  Nooit gehad tot op heden.

Het betreft een Acer A1-A10.  Enig idee hoe ik dat op de tablet zou kunnen verbeteren? Ik heb ook als diverse malen nieuwe verbinding gemaakt.  Overigens bedankt voor je antwoord/meedenken.

 


Wat voor experiabox heb je, @Haa ? En zitten daar ook wifi versterkers op aangesloten?

Zou je je profiel kunnen aanvullen en mij een hier een seintje willen geven als je dat gedaan hebt? 


Hallo Erwin,

Ik heb mijn profiel aangevuld.

Het probleem blijft zich voordoen en ik heb geen wifi versterkers.

Met vriendelijke groet,

Ed


O ja ik heb de experiabox V10A


De v10a zend op twee verschillende frequenties uit (2,4 en 5Ghz)  standaard doet hij dit onder dezelfde netwerknaam.

Wat je kunt proberen is om deze twee netwerken elk een andere naam te geven. Zo kun je kijken of jouw tablet wellicht stabieler draait op de 2,4 ( of juist de 5Ghz band). 

het scheiden van de netwerknamen kun je via deze link doen: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/wijzigen/servicetool-wifi-naam-wachtwoord-wijzigen.htm


@Haa 

Deze tablet werkt voor zover ik weet alleen op de 2.4 Ghz band.

Wat ook het probleem kan zijn, is dat het ingestelde kanaal op de Experiabox buiten de range van kanalen van de Acer valt. Het aantal kanalen op die oudere Acers is beperkt. De Experiabox moet daar binnen blijven.


Dank voor de antwoorden. 

Ik ga voorzichtig aan de slag met Wifi naam wijzigen etc. in dit rustige blijf thuis paasweekend.

Waar kan ik overigens zien welke 2,4 respectievelijk 5 GHz of maakt het niet uit gewoon twee nieuwe netwerknamen in voeren en kijken welke "naam” het beste werkt?

Vriendelijke groet en goed paasweekend,

Ed


Ik kan het zelf helaas niet reproduceren maar ik vermoed dat het bij het doorlopen van die stappen aangegeven wordt. Je kunt op dat moment zelf “2,4” of “5” aan de door jou gekozen naam toevoegen.

Maar als die tablet alleen maar 2,4 aankan, zal ik daarna maar één netwerk zien. 

Ik ben benieuwd naar de uitkomst! Geniet van je blijf-thuis-paasweekend. Dat gaan we hopelijk allemaal doen :-)


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je momenteel voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Hallo Erwin,

Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest me te verdiepen in de GHz materie. 

Moet daar voorzichtige stappen in en de tijd voor nemen.

Ga in de komende week daar  mee aan de slag. 

Ik zal je in ieder geval op de hoogte houden en nogmaals dank en hoop

dat daar straks de problemen, die zich nog steeds voordoen, worden opgelost.

Groet,’Ed


In je eigen tijd, Ed. :-)  Ik lees het wel als je er aan toe bent gekomen.