Skip to main content

Goedemiddag KPN,

Sinds november gaat mijn databundel extreem snel op. Had dan ook een keer met een collega gesproken van hoe dit zou kunnen, maar hij kon mij niet verder helpen aangezien er geen inzage mogelijk is welke apps de data verbruikt. Ik heb sindsdien de instellingen van al mijn apps aangepast (wifi-assistentie uitgeschakeld, apps voor mobiele data uitgeschakeld) en schakel bewust in vliegtuigmodus als ik niet meer op wifi zit.

Vandaag viel dan de druppel die de emmer deed overlopen; ik ging kort mijn mails checken en kreeg dan gelijk twee berichten; dat ik opeens nog maar 50% van mijn tegoed had en enkele seconden erna dat er nog maar 75% van mijn bundel is verbruikt. Inmiddels ben ik een uur verder en heb nog maar 174 MB’s tegoed!!!

Dit kan NIET kloppen, en ik ben zeer gefrustreerd. Sinds maanden let ik op mijn app- en dataverbruik en ik kan mijn abonnement niet gebruiken zoals het hoort. Wat kan hieraan gedaan worden?

 

Best frustrerend inderdaad.

Heb je al jouw lopende internet-sessies afgesloten? 

En heb je de optie automatische app-updates uitstaan? Want dan kan je updates uitvoeren als je op wifi zit…

Er is nog zo'n verborgen instelling : Zorg dat bij Podcasts de optie blokkeer downloads via mobiel netwerk aanstaat. 

 


Hoi @liiwn, welkom hier. 

Ik lees dat jouw dataverbruik heel hoog is. Hier heb je al veel voor geprobeerd, maar de oplossing niet gevonden. Dit wordt echter wel veroorzaakt door iets op de telefoon. Alle verbruik loopt namelijk via de simkaart. Heb je alle instellingen op het toestel doorlopen? Is het anders een idee om eens langs de winkel te gaan zodat mijn collega mee kan kijken in het toestel? 

Dan wil ik nog wel eens aan onze kant kijken of ik nog iets bijzonders in de instellingen kan vinden, maar dat verwacht ik niet omdat zoals ik al zei het verbruik vanaf de simkaart komt. Zou je in ieder geval jouw Forumprofiel willen voorzien van mobiel nummer en naam van de contractant. Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Wat voor toestel heb je? In de meeste telefoons kan je namelijk zien waar je data naartoe gaat 😃


Best frustrerend inderdaad.

Heb je al jouw lopende internet-sessies afgesloten? 

En heb je de optie automatische app-updates uitstaan? Want dan kan je updates uitvoeren als je op wifi zit…

Er is nog zo'n verborgen instelling : Zorg dat bij Podcasts de optie blokkeer downloads via mobiel netwerk aanstaat. 

 

@liiwn 

Heb je als wat verder onderzoek gedaan?  

Als je op wifi wil/kan, zet dan het mobiele netwerk uit. Dat spreekt eigenlijk vanzelf. Kijk ook eens bij de instellingen onder Mobiel lNetwerk. Daar kun je zien waar de mobiel data aan opgegaan is.