Skip to main content

Een paar maanden geleden besloot ik om 1 GB download met 500 mb upload aan te schaffen,

Na de omzetting ging dit enkele weken prima, lekker snel en goed voor mijn bedrijf, ik maak websites e.d. zo kon ik voortaan beter werken.

Maar helaas is de snelheid nu al zeker een maand veel te laag en alles is zo traag als……… na metingen op diverse tijden van de dag en verschillende dagen kom ik niet hoger dan tussen de 150 en 200 mb, soms nog veel lager. 

Dit kan toch nooit de bedoeling zijn, ik betaal voor 1 GB down en 500 MB up. 

Wat doen jullie hieraan?

 

 

...zet 1 Gbits maar eens op een Cisco switch en gebruik 10 klanten, iedere  klant  op base 100 hou  je  niets  meer over probeer dat  met 10 Mb per  poort en 100 Mb van WAN ...

Maar wie gebruikt er anno 2020 nu nog 100Mbps switches?


Nieuw modem geinstalleerd de experia v10A

Alles ingesteld, en voor alle zekerheid een nieuwe TPlink switch van 1 GB geplaatsts.

 

Helaas is de snelheid niets veranderd! 

Triest ik haal nog geen 100 download en geen 100 upload met een abbo van 500 / 500.

Oplossing?

 


...zet 1 Gbits maar eens op een Cisco switch en gebruik 10 klanten, iedere  klant  op base 100 hou  je  niets  meer over probeer dat  met 10 Mb per  poort en 100 Mb van WAN ...

Maar wie gebruikt er anno 2020 nu nog 100Mbps switches?

 

er staat ook geen 100 mb switch tussen maar gigabit switch.

 


vandaag weer getest,

Op modem aangesloten 

kom op maximaal 210 download en upload wordt continue verbroken ( geen connectie met de server )

 


...zet 1 Gbits maar eens op een Cisco switch en gebruik 10 klanten, iedere  klant  op base 100 hou  je  niets  meer over probeer dat  met 10 Mb per  poort en 100 Mb van WAN ...

Maar wie gebruikt er anno 2020 nu nog 100Mbps switches?

er staat ook geen 100 mb switch tussen maar gigabit switch.

Ik had ook niet anders verwacht. :wink:


Vreemd dat je toch niet het maximale uit jouw verbinding lijkt te halen. Ik wil graag kijken of ik dit bij onze technische collega's neer kan leggen. Wil je reageren op mijn privébericht?


Voor de meelezers: morgen komt er een monteur. Laat je nog even weten wat daaruit komt, @peter018g?


Ja, dat laat ik zeker weten, want ik heb gisteren niet kunnen werken! Met mijn 12 mb download en 8 upload! zes keer gemeten over de dag aan het modem en verder alle verbindingen binnen los. 

 

Ik heb voor mezelf al voorgenomen, morgen niet opgelost, dan ga ik over. 

 

 


Geen monteur geweest !

Alleen gebeld, dus daar had ik niets aan. 

Niet opgelost!


Dat was mij niet duidelijk, mijn oprechte excuses hiervoor. Ik zie wel dat dit in de bevestiging stond die je per sms en mail hebt ontvangen nadat ik deze ingepland had. Ik zie ook dat de Expert op afstand een notitie gemaakt heeft, dat je alsnog een monteur wilt. Is deze al ingepland? 


Ik heb idd aangegeven dat ik wel een monteur aan huis wil, deze afspraak is nog niet ingepland. 

Heb later op de avond nog gebeld naar de helpdesk. Het is coronatijd Ja, we moeten er mee leven tot vervelenst toe. Maar goed, ik hoop dat er snel een monteur komt. 

 

 


Ik zie een notitie van de Expert op afstand dat deze een monteursafspraak in wilde plannen na 15 juni, maar dat je daar niet mee akkoord ging. Ik kan zelf alleen nog weer een Expert op afstand aanvragen voor je, als je dit wilt. Die zal dan op zijn beurt een monteur die naar jou toe komt aan kunnen sturen als dat nodig is.


Ja , dat is prima. 

 

 


Er was nog een openstaand ticket n.a.v. de Expert op afstand. Dit ticket heb ik geüpdatet met het verzoek om alsnog een monteur te laten komen. Je wordt naar aanleiding hiervan binnen enkele werkdagen gebeld om een afspraak te maken. 


Dan hoop ik dat er nog iemand belt om een afspraak te maken, want het schiet maar niet op.

 

 


Er was nog een openstaand ticket n.a.v. de Expert op afstand. Dit ticket heb ik geüpdatet met het verzoek om alsnog een monteur te laten komen. Je wordt naar aanleiding hiervan binnen enkele werkdagen gebeld om een afspraak te maken. 

Dat moet dus nog gebeuren!, Ik betaal nog steeds voor een abbo van 500 / 500. 

Het moet toch wel snel opgelost worden nu, want vrolijker wordt ik hier niet van. 

gr. Peter B


Een monteur is niet meer nodig!

Ik ken iemand hier in de buurt die monteur is bij ………. 

Deze heeft voor mij de hele boel doorgemeten en getest en het probleem opgelost!

Ben weer blij, Op mijn mac haal ik nu gemiddeld 510 download en 530 upload, een wereld van verschil. 

 


Nou, wat goed dit! Wat zat er uiteindelijk fout dan? Daar ben ik wel benieuwd naar!


Ik had alles met cat6A geinstalleerd, Echter toen mijn eigen router dood ging moest ik een extra kabel ertussen leggen, dat was een complete kabel met vaste stekkers en er stond niets op, volgens de tplink gaf ie 1000 mb door ( groen lichtje ) na meting bleek dit een cat 5 te zijn, In combinatie dus fout, vervangen door een cat6A. probleem opgelost. 

 


Ah! Daar was ik zo op afstand ook niet meteen opgekomen, zoals je gemerkt hebt 😉. Leuk dat je het nog even laat weten!

 

@janvandoorn1971  ik heb van jouw bericht een eigen topic aangemaakt. We reageren daar vanzelf in. Het is wel erg druk op het forum, dus dit kan een paar dagen op zich laten wachten!


Dank je wel peter voor je antwoord

ik begrijp alleen nog miet waarom die cat 5 kabel

zo ingrijpend minder door kan geven,zou ook 1000 Mb moeten door kunnen geven.


Dat klopt idd wat je zegt, maar volgens die monteur zou de fout zijn dat de rest met cat6a is uitgerust tot en met de computers toe en dan 1 cat5 ertussen zou het euvel zijn, we hadden hem vervangen en alles werkte prima. Dus ik denk dat het wel klopt.Â