Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb tijdelijk weer men experiabox v10 omdat ik een nieuwe fritzbox 7590 nodig heb ivm deze kapot is.

 

Nu had ik op die fritzbox een upload van 80 van de 200 (bekabeld)(direct op fritzbox)

Nu heb ik op een experiabox bekabeld dit: https://cmfm.speedtestcustom.com/result/906531b0-889f-11ea-9fd9-1d7bbe398ba8

En op vol bereik wifi 5ghz dit: https://cmfm.speedtestcustom.com/result/48ad2ae0-889e-11ea-b72c-e1f689335a51 ik heb geavanceerd glasvezel 200/200.

Ik heb vorige 2 weken ook gewoon 200 200 gehaalt. Maar nu haal ik dit niet. Switches gereset, superwifis gereset, experiabox gereset, (toen de tijd de fritzbox gereset).

Geen stap verder nu dus.

Ik hoop dat ik weer de juiste snelheid haal met mijn nieuwe fritzbox maar het geen dat ik dat nu opeens ook niet met mijn experiabox haal en dat mijn (kapotte) fritzbox7590 geen pppoe pakketten meer kan krijgen na een reser van de fritzbox doet me een beetje denken dat er iets fout gaat buiten ons huis(centrale of iets)

 

Want hoe kan opeens zon fritzbox het niet doen meer na 2 weken.

 

Ik vind dit heel raar.

 

Iemand enig idee

https://www.speedtest.net/result/9394848755

 

vandaag een goeie dag.

Wat me wel opvalt als me broertje en zusje het spelletje brawlstar gaan spelen, gaat mijn youtube bufferen. Ik kan op de superwifis dan geen filmpjen normaal kijken


vandaag weer wat minder https://www.speedtest.net/result/9399188517


Maar de speedtest zijn bekabeld gemeten toch? En met alleen die computer online? Dus de rest maakt geen gebruik van het internet? 

En YouTube gaat dus bufferen, maar dat is via de WiFi. Dit staat los van de fluctuerende snelheid. De snelheid blijft meer dan voldoende om nog YouTube te kunnen kijken. Hoe is de snelheid dan? En je hebt van de WiFi manager al eens doorlopen. 


Ja,

 

Heb de laatste tijd veel last van me computer en tv soms.

 

computer bedraad en telefoon wifi valt regelmatig nu weg, voornamelijk de pc.

 

You have connectivity problems

Connectivity problem detected in KPN in Rijssen (192.168.2.0/24): DNS resolution is not working.

kpn_logo.png1:58 PM

You have connectivity problems

You are experiencing a number of connectivity problems in \Device\NPF_{F7F3980B-D525-4778-B62C-

kpn_logo.png1:47 PM

KPN in Nijverdal (192.168.2.0/24) is a new network

Please acknowledge new network by providing a context.

 

11:36 AM

You have connectivity problems

You are experiencing a number of connectivity problems in KPN in Rijssen (192.168.2.0/24).

11:35 AM

You lost network connectivity

You are not connected to a network, thus Internet is not available.

 

^^ bron: fing

 


Telefoon

 

 


 


Kan dus weer niet nornaal werken...


https://hastebin.com/uzubuwosam.css

 

hier waty ,logs van ½ superwifis….

 

was te groot om het hier te plakken


Wat heb je al gedaan om het op te lossen?

Heb je de WiFi manager doorlopen? Wat komt daar uit?


Gaat lastig als je internet niet werkt he,

 

Maar nu werkt die, ik ga het nu doen ookal vind ik die test echt niet nuttig


Nee ik wil geen monteur,

 

Belofte van superwifis zijn eindelijk weer een snelle wifi. Nou niet dus...........


Hallo @Julian Borghuis , ik zou niet zo eigenwijs reageren, KPN wil je helpen door een gratis monteur te sturen, heel bijzonder in de tijd en dat aanbod accepteren.

Is het trouwens niet aan je ouders om zo iets te beslissen? Want zij zijn de contractant en dat jij ze helpt is wel aardig, maar jij kunt als minderjarige geen beslissing daarover nemen.

CC: @Bart_Z 


Hallo @Julian Borghuis , ik zou niet zo eigenwijs reageren, KPN wil je helpen door een gratis monteur te sturen, heel bijzonder in de tijd en dat aanbod accepteren.

Is het trouwens niet aan je ouders om zo iets te beslissen? Want zij zijn de contractant en dat jij ze helpt is wel aardig, maar jij kunt als minderjarige geen beslissing daarover nemen.

CC: @Bart_Z 

Ouders willen geen monteur, komt omdat wij ongeveer dat wij klant zijn (2017) al iets van 10 a 20 hebben gehad en problemen bleven komen. 

Waarom ik dit doe? Nou omdat ik goed internet wil, en me broertje ook en zusje ook, maar me moeder snapt bijv niet dat het slecht is zei denkt als het werkt is het goed, maar ik ben een icter dus is dat heel iritant als ik internet van 20mbps haal


Hallo @Julian Borghuis , ik zou niet zo eigenwijs reageren, KPN wil je helpen door een gratis monteur te sturen, heel bijzonder in de tijd en dat aanbod accepteren.

Is het trouwens niet aan je ouders om zo iets te beslissen? Want zij zijn de contractant en dat jij ze helpt is wel aardig, maar jij kunt als minderjarige geen beslissing daarover nemen.

CC: @Bart_Z 

Ouders willen geen monteur, komt omdat wij ongeveer dat wij klant zijn (2017) al iets van 10 a 20 hebben gehad en problemen bleven komen. 

Waarom ik dit doe? Nou omdat ik goed internet wil, en me broertje ook en zusje ook, maar me moeder snapt bijv niet dat het slecht is zei denkt als het werkt is het goed, maar ik ben een icter dus is dat heel iritant als ik internet van 20mbps haal

Als je echt ICTer bent of zou zijn, dan kan je ook concluderen dat met de snelheden die je laat zien, gangbare applicaties gewoon prima mogelijk zijn. Wij hebben jarenlang met nog geen 10% van de snelheden gedaan (ADSL in het buitengebied). Je moeder heeft in feite gelijk en ik denk dat je alleen maar naar speedtest getallen kijkt.

Als je echt iets niet kan daaien, moet je eerst maar eens dingen via een kabel aansluiten. Ook een smartphone of tablet kun je vaak wel bekabeld aansluiten. Dan heb je in ieder geval geen last van WiFi problemen en verstoringen. B.v. https://www.kabeldirect.nl/micro-usb-naar-rj45-otg-ethernet-adapter.html en een lange ethernet kabel. Dan kun je ook beter laten zien of het niet gewoon erg druk is op internet in deze coronatijden nu iedereen thuis zit. 


Hallo @Julian Borghuis , ik zou niet zo eigenwijs reageren, KPN wil je helpen door een gratis monteur te sturen, heel bijzonder in de tijd en dat aanbod accepteren.

Is het trouwens niet aan je ouders om zo iets te beslissen? Want zij zijn de contractant en dat jij ze helpt is wel aardig, maar jij kunt als minderjarige geen beslissing daarover nemen.

CC: @Bart_Z 

Ouders willen geen monteur, komt omdat wij ongeveer dat wij klant zijn (2017) al iets van 10 a 20 hebben gehad en problemen bleven komen. 

Waarom ik dit doe? Nou omdat ik goed internet wil, en me broertje ook en zusje ook, maar me moeder snapt bijv niet dat het slecht is zei denkt als het werkt is het goed, maar ik ben een icter dus is dat heel iritant als ik internet van 20mbps haal

Hallo @Julian Borghuis , jouw moeder is een wijze vrouw en met 15 jaar kun jij nog geen ICT'r zijn, misschien dat je er voor leert en dan heb je dus nog veel te leren.

Als je ouders een abo hebben dat veel hoger is dan 20Mbit/s en je haalt bekabeld op 1 pc maar 20Mbit/s is dat technisch gesproken niet goed en moet dat onderzocht worden.

Maar dat je beweert dat 20Mbit/s niet werkbaar is klopt niet, ik heb jarenlang 12Mbit/s gehad en kon daar prima mee uit de voeten.

Het beste is en blijft zoveel mogelijk bekabeld werken, maar jij, als ICT'r, wist dat natuurlijk al lang.:wink:


Je wilt de WiFi verbeteren, maar er kan geen monteur komen. De WiFi monteur komt nu echter ook niet vanwege Corona. Pas na die tijd, dus wellicht mag het dan en kan de monteur meekijken om alles goed in te stellen. Anders toch maar gebruik maken van kabels denk ik.