Skip to main content

Ik heb vandaag m'n nieuwe Experia Box V10A ontvangen, hier zitten maar 3 poorten op.

Ik heb ook Super Wifi, 4G modem Buitengebied en 2 TV ontvangers, hoe moet ik dit allemaal aansluiten?

 

Werkt de 4G buitengebied i.c.m. de v10a? Ik had begrepen van niet.

Je kunt UTP poorten uitbreiden met bv. deze switch.


Ik weet zeker dat de V10a Experiabox samenwerkt met het 4G modem Buitengebied.

Het tekort aan poorten is bekend. Ik heb hier vaker op het forum gelezen dat je dan gratis een switch kan krijgen. Je dient dan geduld moeten hebben tot een moderator reageert.


Werkt de 4G buitengebied i.c.m. de v10a? Ik had begrepen van niet.

Eerst niet, maar sinds kort wel geloof ik.


Top, bedankt.


Heb inmiddels contact gehad via de Chadbox met een medewerker, de extra switch wordt opgestuurd.

 


Hoi @Frank P welkom op het forum! Fijn dat het al geregeld is!  Heb je de switch al ontvangen?


Switch is inmiddels ontvangen, maar werkt helaas niet…

Van de 3 poorten die beschikbaar zijn is er één noodzakelijk voor de Super Wifi, één voor het 4G modem en op één zou ik de switch aansluiten waarop de tv ontvangers en computer wordt aangesloten.

Maar als ik de tv ontvanger rechtstreeks aansluit op de V10a aansluit werkt de ontvanger wel, maar als ik de switch er tussen zet werkt de ontvanger niet meer.. (heeft wel IGMP)

Klantenservice stuurt me nu een V10 op, deze heeft in ieder geval 4 poorten


Dat is wel heel merkwaardig! Van alle mogelijke soorten switches zouden deze daar juist goed mee om moeten kunnen gaan.
Een V10 is natuurlijk ook een oplossing. Bedankt voor je terugkoppeling!


Hallo @Frank P , dan kun je de switch ook weer terug sturen, want die heb je dan niet meer nodig.

 


De switch moet met een adapter in het stopcontact. Brandt het power lampje op de switch dan wel?


zeker branden de ledjes, ook op de poorten wel.

Ik heb het idee dat het probleem in de 4G router zit, zodra ik deze eruit haal functioneert alles correct, alleen is de snelheid een stuk minder 10Mbs i.p.v. 50 Mbs.

Ook viel vandaag om het uur de super wifi uit, eens kijken of dit nu ook beter gaat..


Hopelijk werkt het met die v10 wél i.c.m. het 4G internet. Als dat dan ook niet zo is….

Waarom die computer niet gewoon via wifi? (koop desnoods een usb-wifistick)


Gisteren weer contact gehad met KPN nadat een aantal keer de verbinding wegviel.

De betreffende monteur gaf aan dat V10a niet geschikt is in combinatie met 4g modem.

Nu maar wachten om m'n V10 :sob:


@Frank P , ik moet je teleurstellen. Ook de V10a  is geschikt voor 4G Sagemcom modem. Deze is zwart van kleur. Heb jij misschien nog een witte 4G modem? 


Nee, een zwarte:tired_face: , ben sinds maandag weer klant bij KPN, alleen nog maar ellende…

 


Hoi @Frank P welkom op het forum! Fijn dat het al geregeld is!  Heb je de switch al ontvangen?

Nog steeds ellende, en op klachten wordt niet gereageerd.

 

 


Hoi @Frank P, ik was in de veronderstelling dat je inmiddels al een V10 had ontvangen. Is dat niet het geval?
Waar loop je nu precies tegenaan? Werkt de TV ontvanger nog steeds niet? Krijg je ook een foutmelding?


Heb V10 nog niet ontvangen, heb vanochtend maar weer gebeld.

Er werd aangegeven dat er eerst goedkeuring moest komen om de V10 af te sturen.

Probleem is dat de verbinding die ik nu heb niet stabiel is. een aantal keren per dag valt de hele verbinding weg en na een minuut of 2 is deze er weer.

TV's werken nu wel via de switch, maar overdag zet ik de switch uit omdat ik het idee heb dat de verbinding dan stabieler is.


Goedemorgen @Frank P , we zijn inmiddels weer een week verder. Hoe is het nu?


We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!