Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb ook deze experiabox en kom ook 1 poort te kort. Zoonlief wil PS4 graag aan de kabel, omdat dit beter werkt met updates etc. Kan ik ook een switch oid ontvangen?

Hoop op reactie!

Gr. Tina

 

Admin: Eigen topic voor je aangemaakt

Goedemorgen,

Ik heb ook deze experiabox en kom ook 1 poort te kort. Zoonlief wil PS4 graag aan de kabel, omdat dit beter werkt met updates etc. Kan ik ook een switch oid ontvangen?

Hoop op reactie!

Gr. Tina

Heeft u meer dan 2 tv ontvangers? 


Ja, sinds 2 weken verhuisd en een tweede ontvanger, maar die zit op de wifi. De poort die ik tot nu toe over had, wordt nu gebruikt voor een LAN naar zolder waar een WIFI-versterker staat.


Ja, sinds 2 weken verhuisd en een tweede ontvanger, maar die zit op de wifi. De poort die ik tot nu toe over had, wordt nu gebruikt voor een LAN naar zolder waar een WIFI-versterker staat.

U heeft een 2de ontvanger. Dat klinkt niet als "meer dat 2 ontvangers".

De tv ontvanger zal waarschijnlijk via een draadloze verbindingset verbonden zijn gok ik zo. En dat is geen WiFi.

U kunt nog even wachten op de reactie van een KPN medewerker. Maar ik denk niet dat u er 1 krijgt. U kunt er hier 1 bestellen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/


Ja, dat klopt. De tweede TV is ook draadloos verbonden met zo'n WIFI-punt, maar die zit dus niet aan de kabel, zoasl degene die op zolder staat. Misschien verwoord ik het verkeerd, sorry. 

Ik heb geen idee wanneer je er wel of niet een krijgt. Zijn daar afspraken over? Bedankt voor de link in ieder geval!


Ja, dat klopt. De tweede TV is ook draadloos verbonden met zo'n WIFI-punt, maar die zit dus niet aan de kabel, zoasl degene die op zolder staat. Misschien verwoord ik het verkeerd, sorry. 

Heb je het over de TV of over de TV ontvanger?

Als je het over de TV ontvanger hebt, wat is dan het merk en type van het apparaat waar de TV ontvanger op aangesloten is?


Het gaat om TV ontvanger, zelfde zwarte kastje wat ik bij eerste TV al had: vip5202 (Arris).


Het gaat om TV ontvanger, zelfde zwarte kastje wat ik bij eerste TV al had: vip5202 (Arris).

Maar wat is dan toch het merk en type van het apparaat waar de TV ontvanger op aangesloten is?


Ik heb 2 ontvangers (niet meer trouwens) en 3 van die ronde, witte WIFI-versterkerpunten.

Een staat bij de experiabox en zit daar op aangesloten, omdat dat moet en de ander staat bij de tweede ontvanger die ik net heb (draadloos contact) en de derde staat op zolder waar ook een LAN-kabel in zit, net als nr. 1 WIFI . Hiet dus ook draadloos contact voor WIFI op ipad etc (geen televisie hier), maar dus wel die kabel nodig ivm afstand.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb omschreven.. :-)

 

 


De TV ontvanger is, als ik het goed begrijp, op de LAN poort van zo'n "super"WiFi node aangesloten.

Omdat je minder TV ontvangers hebt dan het aantal LAN poorten van de Experia Box zal je zelf een switch (zoals deze Netgear GS105Ev2) moeten aanschaffen als je die nodig hebt.


De tweede ontvanger inderdaad. Inmiddels gebeld met KPN, ze gaan het oplossen met switch! Top, bedankt voor je reacties hoor! Groetjes, Tina