Skip to main content

Kreeg net een mail binnen met informatie over een technische wijziging aan ons aansluitpunt. Hier zou een monteur voor gepland moeten worden. Staat niet echt precies in de mail waar het over gaat. We hebben Glasvezel en maken gebruik van 1 ITV ontvanger. Alles werkt naar behoren. Moet deze monteur persee langskomen?

Hallo @Holly13 , alléén een KPN-monteur mag aan een glasvezelpunt werken.

KPN kan het noodzakelijk vinden daar onderhoud aan te moeten plegen, ik zou de monteur daarvoor toelaten, wel inzage in de opdracht vragen en om een legitimatie.

 

 

 

 


@Holly13 als alles na behoren werkt dan ben ik bang dat het phishingmail is, er gaan meerdere phishingmails van KPN in omloop. Als alles goed werkt dan gaat KPN jou niet mailen. 


Hallo @Holly13, welkom! Ik haak direct even aan om verdere verwarring te voorkomen 🙂. We hebben op dit moment een actie lopen waarbij we klanten benaderen die volgens ons de maximaal haalbare snelheid niet halen. We gaan de NT, het glasvezelkastje, vervangen om ervoor te zorgen dat dit wel gaat gebeuren. Hiervoor is inderdaad een monteur nodig. 


Hallo@Holly13, welkom! Ik haak direct even aan om verdere verwarring te voorkomen 🙂. We hebben op dit moment een actie lopen waarbij we klanten benaderen die volgens ons de maximaal haalbare snelheid niet halen. We gaan de NT, het glasvezelkastje, vervangen om ervoor te zorgen dat dit wel gaat gebeuren. Hiervoor is inderdaad een monteur nodig. 

Dus in dit geval was het geen phishingmail! :wink: Je kunt tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn.


Bedankt voor de reactie, nu is het duidelijk wat er mee bedoeld wordt. Is het alleen noodzakelijk? Kan het bijv. niet wachten tot begin volgend jaar, of helemaal niet? Want de snelheid waar ze het over hebben gaat om bekabeld toch? Daar maken wij eigenlijk geen gebruik van.


Ook voor wifi. WiFi is nooit sneller dan via de kabel. Dus als je sneller wifi wilt, dan zul je eerst moeten kijken naar de snelheid via de kabel.


@Nick83 De wifi hier werkt ook super, overal in de woning het hoogste bereik. Daarom vraag ik me ook af of het echt nodig is.


@Nick83 De wifi hier werkt ook super, overal in de woning het hoogste bereik. Daarom vraag ik me ook af of het echt nodig is.


Hallo @Holly13 , als het niet noodzakelijk was deed KPN het echt niet, want bijwerken kost weer mankracht en dus geld.

Dus gewoon uit laten voeren en je hebt weer een bijdetijds aansluitpunt, of je er nu wel of geen gebruik van maakt doet eigenlijk niet ter zake. Maar op de een of andere manier maak je er wel gebruik van want je hebt een abo bij KPN en aangezien KPN eigenaar is van en verantwoordelijk voor het aansluitpunt, dient dat punt altijd optimaal te functioneren.

 


Als je niet wilt, ben je niet verplicht een monteursafspraak te maken. Wel is het zo dat de kans dus nu aanwezig is dat je snelheid een stuk lager is dan waar je recht op hebt. Het is wat mij betreft zonde om dat niet te gebruiken. Maar: het is aan jou. Mocht jij besluiten dit nu niet te willen doen en misschien pas later volgend jaar, dan kan dat ook!


@Marcia_ Voor nu laten we het even zo denk ik, eventueel Jan/Feb volgend jaar zouden we het wel willen laten vervangen. De snelheid kan op dit moment wel lager zijn dan het pakket waar we voor betalen, maar het werkt gewoon snel hier. Daarom wachten we ook nog even.


Prima, neem tegen die tijd vooral contact met ons op, dan maken we het voor je in orde.