Skip to main content
recentelijk een storing gehad waarbij er totaal geen service aanwezig was en dit duurde 5 dagen. Uiteindelijk is het wel opgelost, maar kan ik nu mijn abonnementskosten voor NIET genoten diensten terugvorderen?
Het gebeurt soms dat je door een netwerkstoring langer dan 12 uur geen gebruik kunt maken van een dienst. In dat geval heb je, volgens de wet, recht op een vergoeding van 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten per dag.



Hoe hoog is de vergoeding?

Wettelijk is de vergoeding vastgesteld op 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten per dag.

Het minimumbedrag van de vergoeding is altijd € 1,00.

Voor Mobiel Prepaid geldt een wettelijke vergoeding van € 0,50 per dag.



Je krijgt per dag een vergoeding van 1/30e deel van de maandelijkse abonnementskosten bij een netwerkstoring die minimaal 12 uur heeft geduurd. Bijvoorbeeld:


  • Heeft de netwerkstoring tussen de 12 tot 24 uur geduurd? Dan krijg je 1/30e vergoed
  • Heeft de storing tussen de 24 uur tot 48 uur geduurd? Dan krijg je 2/30e vergoed
  • Heeft de storing tussen de 48 uur tot 72 uur geduurd? Dan krijg je 3/30e vergoed
  • Bij iedere extra dag storing krijg je 1/30e extra vergoed.

Hoe krijg ik de vergoeding terug?

Deze vergoeding wordt verrekend op je factuur. Dit is uiterlijk de 2e factuur die je ontvangt na de aanvraag.



Heb je een Mobiel Prepaid?

Dan stort KPN het bedrag terug op het rekeningnummer dat je doorgeeft tijdens het aanvragen van de vergoeding.



Vraag de vergoeding aan door onderstaande vragen te doorlopen

(klik op de groene letters)



Link naar aanvraagprocedure


Beste @wim86939, welkom! Een storing is natuurlijk nooit leuk! Goed om te lezen dat de storing verholpen is, in ieder geval. Zoals Noordzee aangeeft, kan je inderdaad een vergoeding aanvragen. Is je dat inmiddels gelukt? Als we nog iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag.
In de aanvraag word gemeld dat de storing nog niet voorbij is. Hierdoor kan de aanvraag niet gedaan worden.

Wacht het anders nog even twee dagen af. Als het dan nog niet lukt, meldt je dan weer hier. Vul dan wel jouw volledige forumprofiel zodat Marcia het voor jou kan uitzoeken. 


ik heb net nog maar een keer geprobeert de langdurige storing aan te melden.

Het lukte mij wel om verder in de aanmelding te komen maar, ik kan maar maximaal 3 dagen melden, terwijl de storing in totaal 5 dagen geduurt heeft. En vanavond moest ik alweer constateren dat het niet goed werkte.

Inmiddels opgelost door een ander poort te kiezen op mijn modem maar, het is wel frapant dat dit gebeurt na een wijkcentrale reperatie die ervoor zorgde dat ik mijn modem weer kon gebruiken.

Wifi lag er ongeveer 2 min uit en mijn hardware verbinding tot het moment van anders patchen. Echt kansloos dit.

Ik heb dus ook weinig vertrouwen dat dit tot een vruchtbaar eindresultaat opgelost gaat worden.  


Maar mooi dat je nu wel in die aanmelding kan komen. Mogelijk kan Marcia wat meer vertellen over die drie of vijf dagen  storing. 

 

Moderator Marcia heeft in haar carriere al heel veel problemen naar een vruchtbare oplossing gebracht. Dus vooral vertrouwen blijven houden….


Dag@wim86939, sorry voor de late reactie. Ik neem het even over van Marcia. 

 

Het is me niet duidelijk waarom er maar 3 dagen worden vergoed door het formulier. Ik zie een storing in jouw woonplaats van 30-09 t/m 04-10. Ik zorg dat alle dagen worden vergoed.

 

Wat was er eerder deze week precies aan de hand? Kun je dat verder toelichten? Op welke poorten doel je? Een storing in de wijkcentrale heeft niets te maken met instellingen in de Experia Box. Werkt alles inmiddels wel weer naar behoren?


Hallo Joran,

dankjewel dat je dit voor mij oppakt zodat het naar volle tevredenheid opgelost gaat worden.

De storing waar ik het over had was dat de wifi binnenshuis wegviel en tegelijkertijd ook de vaste internet aansluiting, terwijl de tv wel storingsvrij doorging, soms wat vertraging in het geluid maar gewoon beeld.

Door op de experia box de usb kabel te verplaatsen van poort 3 naar poort 4 (ethernet) kwam de vaste aansluiting weer tot leven, de wifi kwam al vrij snel weer tot leven,

Sindsdien wel kleine haperingen gehad maar niet noemenswaardige uitval. Dus tevreden tot nu toe.

Ik ben zowiezo tevreden met de diensten van KPN. In al de jaren dat ik klant ben zijn er weinig tot geen problemen geweest, en dat kan ik van andere providers niet zeggen als ik rond mij heen luister.

Dankjewel en tot wederkeer.

 


Dat klinkt goed! De netwerkvergoeding wordt geregeld op de eerstvolgende factuur.

 

Ik kom op dit moment geen problemen tegen op de verbinding. Wel is de TV-ontvanger aan de oude kant. Je kunt die gratis omruilen voor een nieuwer en sneller model via deze servicetool: Apparatuur wisselen | KPN. Vooral met zappen zal je een hoop verschil merken.


Als je toch nog storingen merkt, meldt het dan vooral. Dan zoeken we dat verder uit.


hallo Joran,

ik volg je advies en ging voor een nieuwe tv ontvanger maar, “er is een storing opgetreden, probeer het later nog eens”. En zo gaan we nog een tijdje door. Fijn weer.

Kan jij dit aansturen of…….

met vriendelijke groet

Wim


Ah jammer dit. Ik heb het doorgegeven aan de websitebouwers. Ondertussen heb ik de omruil in gang gezet, alle informatie daarover ontvang je per sms!

 

Morgen wordt de nieuwe ontvanger afgeleverd bij een servicepunt in de buurt. Je kunt de ontvanger hier omruilen wanneer het jou uitkomt, het pakket blijft twee weken liggen. Alleen de TV-ontvanger en stroomadapter hoeven teruggestuurd te worden, je kunt deze in een willekeurige doos verpakken. Stuur de afstandsbediening dus niet terug.


Reageer