Mijn vader maakt reeds een jaar gebruik van glasvezel van kpn, na volle tevredenheid. Afgelopen week is hij gebeld geworden door een bedrijf ( hij weet niet welk, maar hij vermoedt kpn… ) die hebben gezegd dat er een tweede kabel moet worden aangesloten. Deze mensen hebben een afspraak met hem gemaakt en beweren a.s. vrijdag langs te komen; er heeft geen bevestiging van kpn via brief of email gekomen. Ik vertrouw het niet; klopt het dat kpn haar klanten benadert voor een tweede kabel, nadat het glasvezel al is aangesloten? Wanneer ik het betreffende nummer, waarmee gebeld is geworden, terug bel, wordt er door een voicemail geantwoord, zonder dat de bedrijfsnaam genoemd wordt. Er wordt alleen aangegeven dat je alleen een afspraak kunt maken van een schouwafspraak of het maken van een afspraak om de kabel naar binnen te brengen. Klopt dit? Je wordt vervolgens gevraagd om je telefoonnummer, postcode en huisnummers in te spreken, waarna je teruggebeld zult worden.
Ik vertrouw het niet; kunnen jullie me misschien meer duidelijkheid geven? Veel dank alvast!