Skip to main content

Ik heb in de woonkamer een Experia Box V10 aangesloten met extra snelle verbinding. In m’n slaapkamer heb ik ook een aansluiting voor een telefoon (stopcontact met 4 openingen) Kan ik niet een 2e modem in dat stopcontact steken en ook internet uit die telefoonaansluiting krijgen ?
 

Ik heb nog een 2e kpn modem liggen thuis (Experia Box V10A) maar die werkt niet als ik hem op de slaapkamer in plug. Internet lampje blijft dan oranje branden.
 

ik heb een speaker in m’n slaapkamer en die wil ik ipv wifi bekabeld aan het internet hangen alleen moet ik dan een 25 Meter internetkabel kopen terwijl de telefoon aansluiting in de slaapkamer een meter er vanaf staat.

Nee, dat kan niet. Je kan maar 1 Experiabox aansluiten.


Hi 

Oke , en een modem van een ander merk ook niet , of kan je gewoon maar 1 telefoon aansluiting gebruiken ?


Hi 

Oke , en een modem van een ander merk ook niet , of kan je gewoon maar 1 telefoon aansluiting gebruiken ?

Hallo @Vettigedennis , via de telefoonaansluiting kun je maar 1 abonnement afnemen.

Wil je een extra internetabo dan zou dat een kabelabo kunnen zijn van Ziggo bijvoorbeeld.

 

 

 


Telefoonkabel vervangen door ethernetkabel.

Als de kabel nu door een buis naar de meterkast gaat dan moet dat kunnen.


Hoe kan dat dat jij v10 en v10A hebt ? 1 van de 2 moet toch meestal retour


Hoe kan dat dat jij v10 en v10A hebt ? 1 van de 2 moet toch meestal retour

Maar als je dat nou gewoon niet doet?


Hi 

Oke , en een modem van een ander merk ook niet , of kan je gewoon maar 1 telefoon aansluiting gebruiken ?

Je hebt ook maar 1 telefoon aansluiting. Die word binnenshuis wel vertakt, maar hij komt maar 1x binnen.

Je kunt de Experiabox het best neerzetten op de plek waar de telefoonaansluiting binnen komt. En vandaar uit met utp kabels door het huis heen naar de kamers toe.


Hi 

Oke , en een modem van een ander merk ook niet , of kan je gewoon maar 1 telefoon aansluiting gebruiken ?

Je hebt ook maar 1 telefoon aansluiting. Die word binnenshuis wel vertakt, maar hij komt maar 1x binnen.

Je kunt de Experiabox het best neerzetten op de plek waar de telefoonaansluiting binnen komt. En vandaar uit met utp kabels door het huis heen naar de kamers toe.

Nou als je er twee neerzet kan ook problemen krijgen met intern netwerk ip adressen en firewall enz die aan uit staan 


Niet als je hem via een vieraderig telefoonkabeltje aansluit hoor, dan werkt die gewoon helemaal niet.


Niet als je hem via een vieraderig telefoonkabeltje aansluit hoor, dan werkt die gewoon helemaal niet.

Daar gaat het niet om als via utp aansluit de 2e experiabox dan krijg je ip conflicten zoals dhcp en andere instellingen je kan de je kan niet eens inloggen want op beide zijn gelijk 192.168.2.254


Niet als je hem via een vieraderig telefoonkabeltje aansluit hoor, dan werkt die gewoon helemaal niet.

Daar gaat het niet om als via utp aansluit de 2e experiabox dan krijg je ip conflicten zoals dhcp en andere instellingen je kan de je kan niet eens inloggen want op beide zijn gelijk 192.168.2.254

Ik weet het. Maar dat is hier niet aan de orde, want voor zover ik het begrijp heeft topicstarter hier een normale telefoonaansluiting in de slaapkamer. 

 

Zoiets dus. 4 openingen lees ik. Deze zal vervangen moeten worden door iets dat lijkt op 

En de kabel waar deze op aangesloten zit ook. Daarbij is het nog de vraag: waar loopt die kabel heen?


2 modems in netwerk gaat niet werken.. ook al heb je de kabel vervangen door  utp het is is onmogelijk om 2 modems te verbinden als boven kijk dan naar WiFi of relater of switch mogelijkheden 


Die tweede aansluiting is ongetwijfeld in het analoge telefoontijdperk gemaakt. Dat betekent dat ie parallel is aangesloten aan de aansluiting in de woonkamer waar het modem op staat.
Ook maar iets aansluiten op de slaapkamer daarop zal resulteren in het helemaal niet meer werken van je aansluiting!
Advies: Niets mee doen. Plak die aansluiting geheel af om vergissing en dus storing te voorkomen.

Die aansluiting boven vervangen door een RJ11 of RJ45 is derhalve ook onverstandig. Tenzij je de splitsing kunt vinden, afkoppelen en direct op een LAN van je modem doorverbind en dan moet ook de kabel vervangen: de 4-aderige voor een LAN-kabel!! Of je Phone, dat kan met bestaande kabel. Afh. van wat je in je slaapkamer wilt aansluiten.

Maar nu zit ie vóór je modem op DSL en zal het alleen maar storing geven. Wat je er ook op zet en hoe.


Hoi Dennis. Genoeg tips hier zo te zien. Een kabel is altijd de beste oplossing wat stabiliteit betreft. Je zou ook powerline adapters kunnen overwegen, dan gaat het signaal door je elektra netwerk.