Skip to main content

Hoi,

wij hebben boven een wifi versterker die 5ghz ondersteund. ik heb ingelogd op de versterker en toen zag ik dat mijn telefoon en 2.4ghz verbinding maakt. 

ik heb zelf de Samsung Galaxy s10. ondersteund mijn telefoon geen 5gh of hoe kan ik dit anders oplossen? 

Groetjes, Robbin 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Welke WiFi versterker heb je?


 


Je zal ze allebei de kanalen een andere naam moeten geven. Ook moet je bij deze versterker de juiste ssid selecteren met je mobiel. Het is al een wat ouder model. de nieuwe regelen het allemaal zelf.


Je zal ze allebei de kanalen een andere naam moeten geven. Ook moet je bij deze versterker de juiste ssid selecteren met je mobiel. Het is al een wat ouder model. de nieuwe regelen het allemaal zelf.

Dit is een dual band versterker, en die ondersteund volgens mij gewoon bandstering. Wat die niet ondersteund is fast roaming, maar dat is hier niet het probleem.

De nieuwere versterkers doen bandstering misschien iets beter. Maar ook bij de nieuwe versterkers heb je het wel eens dat apparaten niet op de 5 GHz zitten terwijl dat eigenlijk wel zou kunnen.

Bij deze witte vierkante versterker kun je wel de 2,4 en 5 GHz verschillende namen geven. Bandstering werkt dan dus niet meer, maar je kunt dan op je mobiel of laptop kiezen met welk netwerk je wilt verbinden. En zo dus specifiek voor het 5 GHz netwerk kiezen.


Nou @Nick83 dat deed ie bij mij niet. Ik had echt een aparte naam voor 2.4 en 5ghz. Of degene die ze geplaatst heeft dacht dat het zo moest.


Hoi @Robbin.timmers, welkom op het forum! 
Is het met de bovenstaande tips gelukt je telefoon op 5Ghz te krijgen boven?


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!