Skip to main content

Ik heb experia box 10 en 2 nieuwe (zwarte vierkante) versterkers en 1 oudere (witte) versterker. 1 versterker staat bij de experia box. De andere 2 elders in het huis. 

 

Ik woon in huis gelijkvloers. Elke keer als, we door het huis lopen hebben we op een gegeven moment slechte WiFi op o ze telefoon, Android (idem met laptop)

 

Dan moet ik wifi aan uit zetten en dan werkt het weer.

WiFi manager verlvulfdig gebruikt. Vandaag ook gratis monteur gekomen en die zegt dat dit normaal is. Moet ik maar overstappen op Mesh. Ik heb die 2 zwarte in de winkel gekocht, wil niet weer nieuwe kosten maken om fatsoenlijke WiFi te krijgen. 

 

Klopt het verhaal van de monteur of wil hij mij gewoon mesh verkopen? 

 

Die zwarte versterkers onsteunen al mesh. Of waar het dan specifiek om gaat: seamless roaming. Die witte vierkante echter niet. Deze zal roet in het eten gooien. Probeer het eens om deze tijdelijk uit te zetten.


Dank. Ik lees het nu ook in de specificaties van de versterkers. Kortom, de monteur had mij kunnen helpen door een extra zwarte versterker te verschaffen ter vervanging van die oude (helaas experia box 10 waardoor je al 1 versterker kwijt bent ter vervanging van wifi mediabox) Gemiste kans, nu kan ik zeker zelf naar de winkel en nog een versterker aanschaffen! 


Nee, dat hoeft niet. Ik heb ook twee (zwarte) EW's (aangesloten via de KPN Thuis app op m'n slimfoon). En daarnaast nog de (witte) KPN WiFi Vesterker Dual Band. Die laatste staat (bekabeld aangesloten) op de tweede verdieping, één EW hangt (bekabeld aangesloten) naast de V10 in de meterkast en de andere staat (ook bekabeld) op de eerste verdieping. Alles werkt perfect samen, d.w.z. op de tweede verdieping (waar ik tegenwoordig thuiswerk) neemt de WiFi Versterker het Wi-Fi-signaal voor z'n rekening, daaronder doen de EW's dat. Ik gebruik één SSID, voor zowel 2,4 als 5 GHz.


Welkom bij ons op het forum @Patricksan. Zo te zien hebben Nick en Henk je al op weg geholpen met hun uitleg. Is het daarmee gelukt om het netwerk dekkend te maken en altijd goed verbonden te zijn?