Skip to main content
Vraag

Teleurstelling na 10 jaar loyaliteit: nog geen glasvezel na verhuizing

• June 11, 2025
  • 27 reacties
  • 319 keer bekeken

Persoonlijke ervaring met KPN – teleurstelling na 10 jaar loyaliteit

Ik schrijf deze post om mijn ervaring met KPN te delen. Ik ben al meer dan 10 jaar klant bij KPN. Een jaar geleden ben ik verhuisd en stond ik opnieuw voor de keuze: Ziggo of KPN. Op mijn nieuwe adres was er alleen een oude, trage verbinding van KPN beschikbaar. Ziggo bood direct snel internet aan. Toch koos ik, als trouwe klant, voor KPN. Mij werd verzekerd dat glasvezel geen probleem zou zijn, want al mijn buren waren al lang aangesloten.

Dat was mijn grote fout.

Zodra ik het contract had getekend, leken mijn vragen en wensen niet meer belangrijk te zijn. Een heel jaar heb ik geprobeerd om iemand van KPN langs te laten komen om de glasvezelverbinding aan te leggen, die al klaarhangt in de meterkast van mijn buurman. In plaats van actie kreeg ik steeds nieuwe brieven met andere aansluitdata.

Toen bleek dat de order bij KPN Netwerk niet was doorgekomen. Er werd een nieuwe order aangemaakt met een nieuwe aansluitdatum — drie maanden later! Op de afgesproken dag heb ik de hele dag gewacht, maar niemand kwam opdagen.

Ik ben zelfs naar een KPN-winkel gegaan om mijn beklag te doen, maar ik had het gevoel dat ze me totaal niet serieus namen. Twee keer werd ik gebeld door KPN, met de mededeling dat KPN Netwerk geen contact met mij kon krijgen. Maar hoe dan? Ik sprak op dat moment toch gewoon met KPN-medewerkers? Op die logische vraag kreeg ik geen enkel duidelijk antwoord.

Ik heb e-mails en een belgeschiedenis als bewijs. Als iemand die wil zien, kan ik ze hier op het forum plaatsen.

Toen ik wéér werd gebeld met de vraag waarom KPN Netwerk mij niet kan bereiken, heb ik gezegd dat ik er klaar mee ben. Ik wil een andere provider. Het antwoord was simpel: “Oké dan.” En dat was het.

Een waarschuwing aan iedereen die overweegt om klant te worden bij KPN:

Teken geen contract voordat je alle voorwaarden die voor jou belangrijk zijn zwart-op-wit bevestigd hebt gekregen. Ik betaal nu €45 per maand voor verouderd internet dat niet eens Netflix fatsoenlijk kan laden.

Voor mij is het duidelijk: ik stap over naar een provider die zijn klanten wél serieus neemt. Ik hoop dat mijn ervaring anderen helpt om dit soort teleurstellingen te voorkomen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

27 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 11, 2025

Blijkbaar heeft kpnnetwerk uw adres nog niet als opgeleverd gemeld of is de verbinding niet gereed. Hiervoor moet u bij kpnnetwerk zijn. De provider kpn die het signaal levert en kpnnetwerk moeten strikt gescheiden zijn van de ACM. Ik raad u aan om een schriftelijke klacht in te dienen bij kpnnetwerk. 

• Auteur
  • Topper
  • June 11, 2025

• Auteur
  • Topper
  • June 11, 2025

• June 11, 2025

Je woont in een flat of appartementencomplex ofzo?

• Auteur
  • Topper
  • June 11, 2025

Je woont in een flat of appartementencomplex ofzo?

Flat. De buurman onder mij heeft glasvezel van KPN.

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 11, 2025

@Joep1965 misschien heb je helemaal gelijk, maar de klant ​@Kirill nos heeft een contract afgesloten met KPN de provider. In deze zou KPN de provider juist het voortouw moeten nemen en niet de klant. Dat je na een jaar gefrustreerd ben, kan ik me helemaal voorstellen.

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 11, 2025

@Kirill nos , ​@Marlon92 vraagt of je in een flat woont omdat de buurman toestemming moet geven om de glasvezel door te kunnen trekken naar je. Heeft de buurman überhaupt een verzoek gekregen of weet je of hij bezwaar heeft. 

• Auteur
  • Topper
  • June 11, 2025

@Kirill nos , ​@Marlon92 vraagt of je in een flat woont omdat de buurman toestemming moet geven om de glasvezel door te kunnen trekken naar je. Heeft de buurman überhaupt een verzoek gekregen of weet je of hij bezwaar heeft. 

Ja, natuurlijk. Ik heb met hem gesproken, hij heeft er geen bezwaar tegen en zei dat ik hem gewoon moet laten weten wanneer de overstap van KPN gebeurt. Het lijkt erop dat KPN gewoon geen problemen wil oplossen, maar ze liever doorschuift. Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom alles zo moeilijk moet zijn. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 11, 2025

Beste ​@Kirill nos je kunt nu in MijnKPN een omzetting naar glasvezel aanvragen.

• Auteur
  • Topper
  • June 11, 2025

Beste ​@Kirill nos je kunt nu in MijnKPN een omzetting naar glasvezel aanvragen.

U heeft mijn bericht waarschijnlijk niet goed gelezen. Ik heb namelijk twee keer een bestelling aangevraagd. Eén keer helemaal in het begin in app van KPN, en een tweede keer telefonisch, omdat de eerste bestelling ergens verdwenen was.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 11, 2025

Beste ​@Kirill nos ik heb jouw bericht gelezen, als er op jouw adres glasvezel mogelijk is, is het sinds vandaag ook mogelijk om dit via MijnKPN te regelen, hieronder de letterlijke brontekst:

Glasvezelupgrade nu zelf te bestellen

Een mooie verbetering: klanten die nog internet via koper gebruiken en technisch klaar zijn voor glasvezel, kunnen vanaf nu zélf een gratis glasvezel-upgrade aanvragen via MijnKPN. Deze upgrade is kosteloos en heeft geen invloed op het huidige abonnement.
Zodra de upgrade is aangevraagd:

• Volgt er een bericht over de glasvezelupgrade
  • Wordt er een Doe Het Zelf (DHZ) installatiepakket opgestuurd met daarin een NT en indien nodig een modem.
  • En natuurlijk volgt er een bevestiging wanneer de dienst kan worden aangesloten

Heb je al in MijnKPN gekeken?

• Auteur
  • Topper
  • June 11, 2025

Beste ​@Kirill nos ik heb jouw bericht gelezen, als er op jouw adres glasvezel mogelijk is, is het sinds vandaag ook mogelijk om dit via MijnKPN te regelen, hieronder de letterlijke brontekst:

Glasvezelupgrade nu zelf te bestellen

Een mooie verbetering: klanten die nog internet via koper gebruiken en technisch klaar zijn voor glasvezel, kunnen vanaf nu zélf een gratis glasvezel-upgrade aanvragen via MijnKPN. Deze upgrade is kosteloos en heeft geen invloed op het huidige abonnement.
Zodra de upgrade is aangevraagd:

• Volgt er een bericht over de glasvezelupgrade
  • Wordt er een Doe Het Zelf (DHZ) installatiepakket opgestuurd met daarin een NT en indien nodig een modem.
  • En natuurlijk volgt er een bevestiging wanneer de dienst kan worden aangesloten

Heb je al in MijnKPN gekeken?

Wat heb ik daaraan als ik geen glasvezel in mijn woning heb? De kabel moet tot aan mijn meterkast worden getrokken. Ik ga niet weer maanden op KPN wachten. Ik heb er genoeg van na een jaar vol pogingen.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 11, 2025

Nogmaals, ​@Kirill nos heb je al in MijnKPN gekeken? Staat daar iets concreets?

Ik probeer je alleen maar te helpen hoor.

• Auteur
  • Topper
  • June 11, 2025

Nogmaals, ​@Kirill nos heb je al in MijnKPN gekeken? Staat daar iets concreets?

Ik probeer je alleen maar te helpen hoor.

Voor u heb ik het nagekeken. Ik heb geen upgrade naar glasvezel meer beschikbaar. Toch biedt men mij opties voor snel internet aan en zegt dat ik momenteel 100 Mbps heb, terwijl de werkelijke snelheid slechts 30 tot 40 Mbps is. Er is nog steeds geen glasvezel in mijn woning, en niemand heeft een kabel naar binnen gelegd.

• June 11, 2025

Zie jij dit in MijnKPN? Volgens deze schermafdruk heb jij gewoon glasvezel. 

Jij moet niet KPN omdat je glasvezel wil, want dat heb je al. Volgens hun systeem. En dus gebeurt er niks. Jij moet KPN bellen omdat je snelheid te laag is. Dat moet 100 mbit zijn.

Wat gebeurt er als jij het abonnement aanpast naar 1 gbit? Of 4 gbit? Lukt dat gewoon?

• Auteur
  • Topper
  • June 11, 2025

Zie jij dit in MijnKPN? Volgens deze schermafdruk heb jij gewoon glasvezel. 

Jij moet niet KPN omdat je glasvezel wil, want dat heb je al. Volgens hun systeem. En dus gebeurt er niks. Jij moet KPN bellen omdat je snelheid te laag is. Dat moet 100 mbit zijn.

Wat gebeurt er als jij het abonnement aanpast naar 1 gbit? Of 4 gbit? Lukt dat gewoon?

Denkt u echt dat ik zo dom ben? Ik heb helemaal geen glasvezel in mijn woning. Een monteur van KPN Netwerk is nog nooit bij mij langs geweest. Waar is de kabel? Iedereen heeft hem, behalve ik – en zelfs bij KPN zelf bevestigen ze dat. Ik heb ook nooit een modem voor glasvezel ontvangen, omdat ik simpelweg geen glasvezel in huis heb. Dit is opnieuw een kwestie voor KPN – waarom werken ze zo onverantwoordelijk?

• June 11, 2025

Denkt u echt dat ik zo dom ben? 

Waarom zou ik denken dat je dom bent? Kun je ook nog antwoord geven op mijn vraag? Is dat plaatje van jezelf? Zie je dat zelf in MijnKPN staan?

• Auteur
  • Topper
  • June 11, 2025

Denkt u echt dat ik zo dom ben? 

Waarom zou ik denken dat je dom bent? Kun je ook nog antwoord geven op mijn vraag? Is dat plaatje van jezelf? Zie je dat zelf in MijnKPN staan?

Oké, dat was toen ik het via de app aanvroeg. De tweede screenshot is van vandaag. En toch heb ik geen glasvezel in mijn woning.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Kirill nos, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt. Onze community denkt graag met je mee.

Bedankt ook voor jouw vertrouwen in KPN, al kan ik me voorstellen dat die iets minder is door dit gedoe. Natuurlijk wil je zo snel mogelijk aangesloten worden op glasvezel. Wat gek dat MijnKPN aangeeft dat er glasvezel beschikbaar is, terwijl dit er helemaal niet ligt.

Ik kan niets beloven, maar ik zou graag even met je meekijken. Zou je je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb niets weer van je gehoord, ​@Kirill nos. Kan ik je nog ergens mee helpen?

• Auteur
  • Topper
  • June 17, 2025

Ik heb niets weer van je gehoord, ​@Kirill nos. Kan ik je nog ergens mee helpen?

Ik heb mijn profiel aangepast. Ik weet niet of ik nog iets moet doen met KPN of gewoon moet wachten tot het contract afloopt. En dit jaar vergeten als een nachtmerrie. Ik vind dat KPN zelf moet komen en dit probleem moet oplossen.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Ik snap heel goed dat je graag een oplossing wilt. Je wacht nu al een behoorlijke tijd. En het lukt maar niet om in contact te komen met de netwerkbeheerder. Tenminste, zij kunnen niet met jou in contact komen. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of je elke keer alleen contact hebt gehad met onze telefonische klantenservice, of dat je met de netwerkbeheerder hebt gesproken. Deze laatste kan je bereiken op 088 006 37 44.

Hoe dan ook, ik wil alsnog kijken of we jou zo snel mogelijk aan glasvezel kunnen helpen. Ik heb hiervoor hulp van ​@Ward_ ingeschakeld. Ik wacht nu op zijn reactie. Zodra ik meer hoor, laat ik het weten.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Even snel een update: Er zou gisteren rond kwart voor 5 zijn gebeld door de aannemer, maar ze hebben jou niet te pakken gekregen. Klopt het telefoonnummer dat bij ons bekend is, ​@Kirill nos? Heb je anders een alternatief nummer waarop ze jou kunnen bereiken? Dit verhoogt de kans van slagen.

• Auteur
  • Topper
  • June 20, 2025

Even snel een update: Er zou gisteren rond kwart voor 5 zijn gebeld door de aannemer, maar ze hebben jou niet te pakken gekregen. Klopt het telefoonnummer dat bij ons bekend is, ​@Kirill nos? Heb je anders een alternatief nummer waarop ze jou kunnen bereiken? Dit verhoogt de kans van slagen.

Hallo, bedankt voor je deelname. Ja, inderdaad, ik heb vandaag teruggebeld en ik heb een afspraak gekregen op 4 juli. 🤞

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Dat klinkt positief! Ik duim met je mee.