Skip to main content

Sinds ik een nieuwe router heb ontvangen van KPN moet ik elke keer als ik met mijn laptop weggeweest ben, opnieuw verbinden met mijn (onzichtbare) wifi netwerk. Ik heb een Macbook pro. Mijn telefoon en andere apparaten pikken de wifi wel automatisch op. Waar kan dit aan liggen? 

Hoi @irisfietser,

 

Waar het ‘probleem’ kan zitten is het feit dat op alle apparaten, met uitzondering van de Macbook, een instelling hebben waarmee het wifi netwerk verbonden wordt ook al is deze verborgen. Nu ben ik zelf niet bekend met de Apple producten, maar het is mogelijk dat de instelling ergens staat. Als je deze ergens zou kunnen vinden (als deze instelling er is) dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat de verbinding automatisch gemaakt wordt.

 

Groet,

Jordy


@irisfietser Welkom op ons Forum! Goed dat je hier je vraag stelt. Irritant, lijkt me, als je steeds handmatig verbinding moet maken. Heeft de tip van Jordy je geholpen? Als dit niet zo is, mag je het hier laten weten dan gaan we even verder kijken. 


@irisfietser Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Beste Lisa en Jordi, bedankt voor jullie tips. Helaas heb ik het nog niet op kunnen lossen. In principe moet mijn Macbook zo ingesteld zijn, aangezien hij bij mijn vorige router ook automatisch verbond. Ik kan deze instellingen nu ook niet meer terugvinden. Ik ga er nog even verder naar zoeken en evt via apple proberen op te lossen. Iris

 


@irisfietser Bedankt voor je reactie. Dat is natuurlijk ook helemaal goed. Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke oplossing is. Laat je het ons weten als het is gelukt? Wellicht kunnen we hier andere mensen weer mee helpen. :sunglasses:

 


Reageer