Skip to main content
Vraag

Terugkerende problemen met de wifi op twee verschillende adressen

• April 27, 2026
  • 1 reactie
  • 30 keer bekeken

In mijn appartement heb ik wel dagelijks dat ik een melding op mijn TV krijg dat er geen WIFI verbinding is, en alle zenders vallen dan weg. Of soms blijft het beeld helemaal hangen en doet niets tenzij ik van kanalen wissel. Het gekke is dan dat er wel gewoon WIFI is op mijn laptop dus dat er geen WIFI is klopt niet. Ik ben pas sinds vorig jaar klant en heb eigenlijk sinds dien alleen maar gedonder ermee gehad. Er is in December een nieuwe kabel opgestuurd omdat ik een mail ontving waarin aangegeven stond dat ik waarschijnlijk een defecte kabel had ontvangen. De TV heeft een maand goed gewerkt maar helaas krijg ik nu weer dagelijks de meldingen dat er geen verbinding is. Geen idee wat ik hier mee aan kan maar ik vind de service enorm slecht.

Sinds 6 dagen zijn mijn ouders nu ook over gestapt op hun adres naar KPN, en helaas krijg ik vanaf gisteren heel vaak dat de WIFI daar ook uit valt maar dan alleen op de Laptop. Het WIFI lampje brandt gewoon en de TV en telefoons blijven gewoon werken op WIFI. Het is dus eigenlijk hetzelfde probleem als bij mij thuis, maar dan met de computer. De WIFI is nu al 4 keer uitgevallen in 2 uur en ik kan amper iets. Wat is hier de issue? Ik heb al een keer gereset en ik heb ook al mijn netwerk verbinding gereset. 

1 reactie

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@flowergirl30. Welkom op de Community. Wat vervelend dat je problemen hebt met wifi en tv. Dat hoort natuurlijk niet zo. Ik zie dat het probleem anders is per apparaat. Bij jou thuis is het vooral de tv. Bij je ouders is het de laptop. Dit betekent vaak dat de wifi er wel is, maar dat de verbinding niet stabiel is voor dat apparaat.

Voor het probleem bij je ouders wil ik je vragen om hiervoor een nieuw topic aan te maken. Dan kunnen we dat probleem apart oppakken, zonder dat het door elkaar gaat lopen met jouw situatie.

Voor jouw situatie heb ik nog een paar vragen:

• Is de tv verbonden met wifi of met een kabel?
  • Welk modem gebruik je?
  • Hoe ver staat de tv van het modem?
  • Gebeurt het de hele dag of op bepaalde momenten?
  • Heb je het netwerk al eens verwijderd en opnieuw verbonden?

Als het kan, sluit de tv met een kabel aan in plaats van wifi. Dit is vaak stabieler.

Kun je de vragen beantwoorden? Dan denken we graag met je meeÂ