Skip to main content
Antwoord

Thuis factuur is ineens verhoogd met 13 euro

• November 21, 2025
  • 25 reacties
  • 374 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn factuur is ineens flink verhoogd met bijna 13 euro????

Ben bij de kpn winkel geweest en daar konden ze niets voor me doen ook deze Mijnheer snapt er niets van!!

Mijn thuis abonnement blijft het zelfde en er is niets veranderd en wordt standaard automatisch verlengd ook zit daar Spotify  bij inbegrepen van 12,99.

Heb een half uurtje geleden geprobeerd iemand aan de lijn te krijgen echter heb al meer dan 10 minuten moet wachten dus heb ik maar opgehangen, zeer slechte service en dienstverlening!! Had gehoopt dat ze mij konden vertellen waarom ik ineens ruim 12 euro meer moet betalen inflatie kan het niet zijn zij die medewerker in de kpn winkel ook al!!

Ik ga de boel maar opzeggen na vele jaren wordt hier moedeloos van! Behulpzaam zijn ze niet van kpn ik ga deze verhoging niet betalen!8

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi allen, tijd voor een update. 

Er is bij sommige klanten inderdaad een fout op de factuur ontstaan, onze excuses hiervoor! Bij wie dit gebeurd is: je krijgt nog een mail van ons hierover en het wordt uiteraard gecrediteerd om het recht te zetten.

Ter verduidelijking: dit geldt alleen voor de situaties waarbij er ineens extra kosten op de factuur staan. Het geldt niet voor situaties waarbij de betaaldatum/factuurperiode aangepast is. In die gevallen kan er eenmalig een factuur van langer dan een maand verschijnen, waardoor de prijs van de factuur voor die keer hoger is. De prijs van het abonnement is daarbij hetzelfde gebleven. Dit kan je zien in de details op pagina 2 van je factuur.

25 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 21, 2025

Beste ​@webmail verzenden je geeft zelf het antwoord al: Spotify 

Forum|alt.badge.img+7
  • November 21, 2025

Vergelijk de facturen van de afgelopen 2 maanden in de MijnKPN app. Let dan vooral op pagina 2 van de facturen. Als het goed is zie je daar het verschil.

• November 21, 2025

Kun je een schermafdruk plaatsen van de factuur pagina 2? En dan ook 1 van een paar maanden geleden? 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 21, 2025

Bij mij precies hetzelfde, ineens verhoogd met 12euro, wat blijkt, eerdere facturen hadden internet en tv gecombineerd staan,

• Internet en Interactieve TV 58,86

en nu staat het apart.

• Internet 58,86
  • Interactieve TV 11,40

En is er ineens internet bij 12 euro meer, voor hetzelfde.

Er klopt niets van.

• November 21, 2025

@Casper-459 kun je daar schermafdrukken van plaatsen?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 21, 2025

Hallo ​@webmail verzenden en ​@Casper-459 ,

Er is iets gewijzigd bij de hele oude alles-in-één-abonnementen.  

Je ziet vanaf nu een aparte prijs voor Internet en een aparte prijs voor Interactieve TV (iTV) op de factuur. En dan is de prijs voor Interactieve TV inderdaad standaard 11,40. Voor Spotify wat er ook soms bij inbegrepen was geldt hetzelfde, dat kost 12,99.

Maar de totale maandprijs zou hetzelfde gebleven moeten zijn. Dat zou je terug moeten kunnen vinden in Mijn KPN bij de facturen. Als het goed is, is de prijs van de factuur niet hoger geworden.    

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 21, 2025

@Casper-459 kun je daar schermafdrukken van plaatsen?

En dat hoort zoals de onderste te zijn:

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 21, 2025

Dit is inderdaad onjuist. Zo heeft KPN het niet bedoeld. Slordig, maar ze gaan het vast wel herstellen.  

• November 21, 2025

En dat hoort zoals de onderste te zijn:

Niet de oplossing maar…

Als je het abonnement omzet naar de nieuwste abonnementsvorm, dan ben je goedkoper uit. Bij de nieuwste abonnementsvorm kost 200 mbit internet € 43,50. En 1 tv ontvanger kost € 12,50. Die korting op onbeperkt bellen zal je kwijt raken. Maar dat geeft niks, want dan ben je nog steeds veel goedkoper uit...

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi allen! Dank voor de meldingen en begrijpelijk dat jullie schrikken als de prijs ineens zo omhoog is geschoten. 

We hebben inmiddels meer meldingen ontvangen van andere klanten, dus we zijn dit aan het onderzoeken. Zodra er meer informatie is laten we het hier weten!
Excuses voor het ongemak. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 21, 2025

Klopt niet ​@Marlon92 ,

Zijn juiste prijs voor internet hoort 58,86 minus 11,40 = 47,46 te zijn. 

Als hij over gaat naar de huidige propositie scheelt dat 47,46 - 43,50 = 3,96. 

Maar TV wordt duurder van 11,40 naar 12,50. Het verschil is dan nog maar 3,96 minus 1,40 = 2,56.

Maar als je dan die korting van 4,99 kwijtraakt, dan wordt het abonnement per saldo 2,43 duurder.     

• November 21, 2025

Klopt niet ​@Marlon92 ,

Zijn juiste prijs voor internet hoort 58,86 minus 11,40 = 47,46 te zijn. 

Als hij over gaat naar de huidige propositie scheelt dat 47,46 - 43,50 = 3,96. 

Maar TV wordt duurder van 11,40 naar 12,50. Het verschil is dan nog maar 3,96 minus 1,40 = 2,56.

Maar als je dan die korting van 4,99 kwijtraakt, dan wordt het abonnement per saldo 2,43 duurder.     

Maar er staat nu € 8,99 voor 200 mbit op. Dat valt weg.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 22, 2025

O ja, je hebt gelijk ​@Marlon92 👍

Forum|alt.badge.img

Heeft niets met Spotify te maken!

Ik betaal voor alleen glasvezel internet 100mb 50,90 nu wordt het 62,39.

Na eindelijk iemand gesproken te hebben blijkt dat de betaal datum 1 week  is verschoven en hebben deze dus extra erbij opgeteld!! Inplaats van 4 betaal je dan 5 weken.

Zonder ook maar iets te vermelden via mail of op de factuur! Slechte Service!

En ze willen zo graag de service verbeteren??  Begin bij jezelf kpn en zorg dan is voor een gewoon emailadres waar je je vragen heen kan sturen, we leven in 2025. Maar ik blijf erbij dat kpn veel te duur is met zijn internet abbonement!

• November 22, 2025

Na eindelijk iemand gesproken te hebben blijkt dat de betaal datum 1 week  is verschoven en hebben deze dus extra erbij opgeteld!! Inplaats van 4 betaal je dan 5 weken.

Dat is bij de schermafdrukken van ​@Casper-459 in ieder geval niet de reden. De periode waarover je betaald staat gewoon op de factuur.

Je kunt zien dat bij beide schermafdrukken de periode gewoon keurig 1 maand is:

• 20 oktober - 19 november
  • 20 november - 19 december

Het staat er gewoon. Facturen zijn er voor bedoeld om zulk soort zaken op te zien. Daar hoeft KPN niet extra voor te informeren. 

Bij Casper is de prijs voor tv erbij gekomen zonder dat het bedrag voor internet naar beneden is gegaan. 

Controleer dat ook bij je eigen facturen. 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 25, 2025

Ik heb een vraag over mijn laatste twee facturen, omdat de kosten voor mijn abonnement ineens anders worden opgebouwd.

Op mijn vorige factuur werd Internet en Interactieve TV als één pakket gefactureerd. In mijn nieuwste factuur worden deze twee onderdelen plotseling los van elkaar berekend. Hierdoor valt het totaalbedrag voor mijn abonnement deze maand hoger uit dan de maand ervoor.

Ik heb geen wijzigingen aangevraagd aan mijn pakket, geen extra diensten toegevoegd en ook geen contract verlengd of aangepast.

Zouden jullie kunnen nakijken waarom Interactieve TV nu apart in rekening wordt gebracht en waarom de totaalprijs daardoor hoger is geworden? Indien nodig kan ik de facturen uploaden.

Alvast dank voor jullie hulp!

Admin: Topic samengevoegd

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 25, 2025

Hi allen! Dank voor de meldingen en begrijpelijk dat jullie schrikken als de prijs ineens zo omhoog is geschoten. 

We hebben inmiddels meer meldingen ontvangen van andere klanten, dus we zijn dit aan het onderzoeken. Zodra er meer informatie is laten we het hier weten!
Excuses voor het ongemak. 

Dat gaat een hoop lidmaatschappen kosten. Dat is volgens mij iets wat officieel niet mag. Zo een verhoging van bijna 13 euro.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 26, 2025

Beste ​@Anneke G , lidmaatschappen?

Je bedoelt misschien klanten, KPN is geen vereniging waar je lid van bent,  maar een bedrijf waar je klant bij bent.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 26, 2025

Strikt genomen is lidmaatschap misschien niet helemaal de juiste woordkeuze maar anderzijds weet iedereen wel wat ​@Anneke G hiermee bedoelt ​@JanD 😉

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi allen, tijd voor een update. 

Er is bij sommige klanten inderdaad een fout op de factuur ontstaan, onze excuses hiervoor! Bij wie dit gebeurd is: je krijgt nog een mail van ons hierover en het wordt uiteraard gecrediteerd om het recht te zetten.

Ter verduidelijking: dit geldt alleen voor de situaties waarbij er ineens extra kosten op de factuur staan. Het geldt niet voor situaties waarbij de betaaldatum/factuurperiode aangepast is. In die gevallen kan er eenmalig een factuur van langer dan een maand verschijnen, waardoor de prijs van de factuur voor die keer hoger is. De prijs van het abonnement is daarbij hetzelfde gebleven. Dit kan je zien in de details op pagina 2 van je factuur.

Erwin van KPN
Moderator

@TheRainmaker  Ik heb je topic even hier naartoe verplaatst. Hier kun je lezen wat er waarschijnlijk ook bij jou aan de hand is.  Mocht jouw issue toch anders te zijn, laat het even weten. Dan maak ik er weer een eigen topic voor je aan. 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 27, 2025

Zou hier graag meer uitleg over krijgen.  Op de factuur staat gewoon een datum van een maand. En gaan bijna 14 euro meer betalen en voor wat?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik begrijp heel goed dat je graag meer uitleg zou willen, ​@Anneke G. Ik wil je die graag geven, maar ik heb te weinig informatie van jou om jou een duidelijk antwoord te geven.

Het enige wat ik je op dit moment kan vertellen is dat je op de specificatie van jouw factuur kunt zien hoe jouw abonnementskosten zijn opgebouwd. De specificatie vind je vanaf pagina 2 van de factuur. De factuur kan je downloaden in MijnKPN.

Wil je graag meer verduidelijking, dan wil ik je vragen een screenshot van de specificatie te delen. Vergeet niet om persoonlijke gegevens even weg te poetsen.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 27, 2025

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het gaat hier inderdaad om de kleine € 12,- extra op de factuur. Dit is dus te verklaren:

Vanaf nu staat de prijs van Interactieve TV apart op je factuur. Dit bedrag is € 11,40 per maand. Door een fout op de factuur is dit bedrag bij sommige klanten 1 keer extra in rekening gebracht. Het gaat dan om € 11,40 + 1 dag (€ 0,37) = € 11,77. Hierdoor is de maandelijkse factuur eenmalig hoger.

Het gaat hier dus om een fout. Je krijgt van ons een aparte e-mail om je hierover te informeren. Dit teveel betaalde bedrag wordt natuurlijk gecrediteerd. Op de volgende factuur betaal je daardoor € 11,77 minder. Daarna is de factuur weer zoals je deze gewend bent.