Skip to main content

Ik heb al herhaaldelijk gebeld met kpn dat ik geen voldoende internet in mijn woning heb alles gelijkvloers en houten wanden ,

Glasvezel is niet aangelegd en kan dus nu niet thuiswerken wat wel moet ik denk er echt over om over te stappen naar andere provider die me wel helpt

@Marianhenkie leg eens uit wat er precies aan de hand is? Met wat snelheidsmetingen erbij.


Ik werk standaard thuis achter in de een kamertje ik heb alles gelijkvloers maar mijn internet is niet sterk genoeg dus moet ik steeds met mijn laptop de huiskamer in wat erg storend is omdat daar mijn gezin ook zit 


Als je verder dan een meter of zes van het modem afzit met een muur en/of deuren er tussen dan klopt het wel dat je geen goed bereik meer hebt. Dan zal je aan de wifipunten moeten. 


Ze zouden glasvezel aansluiten de hele wijk is opgeleverd alleen bij ons 7 wagens ligt niks 


En ben al jaren klant bij kpn maar extra service voor goede wifi is er niet bij


Ze zouden glasvezel aansluiten de hele wijk is opgeleverd alleen bij ons 7 wagens ligt niks 

Glasvezel veranderd niks aan wifi, wifi wordt gemaakt door het modem. Dus wanneer je wifi nu niet toereikend is gaat dat straks met glasvezel ook niet toereikend zijn. Verder is wifi inderdaad geen gegarandeerde service. Ik kom zelf in woningen en in raffinaderijen. Wat als zo'n raffinaderij zegt dat ze boven in het topje van de fabriek wifi willen? Elk huis, appartement of bedrijf is anders en wifi valt niet te garanderen, dat is ook onmogelijk omdat er geen grens te trekken valt. 

Zoals Joep al zegt is de oplossing vaak een versterker, persoonlijk ben ik groot fan van de kpn superwifi punten maar u kunt ook acces points van bijvoorbeeld tp-link of ubiquity kopen.


Of je glasvezel of koper hebt maakt voor wifi niks uit. Het signaal na het modem blijft hetzelfde.  Het is niet zo makkelijk om anno 2023 in het hele huis goed wifi te hebben. Gewoon omdat er heel veel wifi in de lucht is. En dmv de Wifimanager helpt kpn je om voor een zeer aantrekkelijke prijs wifipunten te kopen. Ik ben al jaren hetzelfde energiemaatschappij maar als ik ergens een stopcontact wil moet ik dat echt zelf regelen. Zo ook met telecom. Je betaalt voor een verbinding tot en met het modem. De rest is voor jou.


Ik woon in n woonwagen de kamer waar ik geen internet heb zit naast de woonkamer waar de modem staat  zit ong 6 meter tussen alles gelijkvloers 

Toen ik in n huis woonde had ik boven nog goed internet 


 


Hoi @Marianhenkie, dat is zo te zien de snelheid die je via de Wifi verbinding haalt. Kan je ook een speedtest doen via een bekabeld aangesloten apparaat? Daarmee krijgen we een beter beeld van de daadwerkelijke snelheid die op het modem binnenkomt, en of het daaraan ligt, of aan de Wifi verbinding. 

Als de verbinding die binnenkomt niet meer is dan dat, zal je de Wifi verbinding ook niet hoger krijgen. Dat geeft een idee waar we ons op kunnen richten.


Hoe kan ik dat doen dan heb alleen draadloos hier


Dan is het lastiger om het met een kabel te testen inderdaad, mogelijk is er een bekabelde laptop te lenen om het te testen.

Je kunt ook inloggen in het modem en kijken en daar kijken wat er als snelheid staat die binnenkomt.Â