Skip to main content

Wij zitten al sinds afgelopen donderdagnacht zonder internet/tv. Schijnt een grote storing te zijn die pas morgen opgelost wordt. Dan hebben we dus een week zonder internet gezeten en heb ik alles via hotspot moeten doen. Kassa!!!! :hugging: Hierdoor ben ik flink aan het lezen op dit forum over goed aansluiten e.d. 

Wij zitten in het buitengebied en hebben alleen een blauwe kabel. Tijdens de bouw heb ik een tijdelijke aansluiting gekregen. De monteur heeft met smeltkousjes rechtstreeks een kabel aangesloten. Dus zonder ISRA kastje. 

Nu wilde ik de aansluiting definitief maken. Moest daarvoor een aanvraag doen bij mijn aansluiting. Kreeg daarop een offerte van 600 euro. Daar ben ik behoorlijk van geschrokken. Dan kan ik toch beter naar een andere provider overstappen? Die sluit me dan toch gratis aan? Of maak ik nu een denkfout? 

@Jeanette1318 Welkom op het forum. Goed dat je deze vraag hier neerlegt! Op het moment dat je nog geen ISRA punt in je woning hebt dan moet je deze inderdaad aanvragen via https://www.mijnaansluiting.nl/. Dit is alleen op het moment dat het adres nog niet bij ons bekend is. Zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen met je adresgegevens? Dan ga ik voor je uitzoeken of dat in deze situatie ook het geval is. 


Zal wel aan mij liggen……. :scream: maar ik kan nergens adres invullen (alleen mailadres, telef.nr. en naam). Het staat uiteraard wel op de factuur die ik ontvang van KPN. 

 


@Jeanette1318 Je hoort mij niet zeggen dat het aan jou ligt 😉! Maar je kunt forum profiel wel aanvullen met je adresgegevens. Dat kun je hier doen. Als je dit voor mij zou willen doen? Dan ga ik voor je controleren wat de stand van zaken op je adres is. 


Super bedankt!!! Adresgegevens ingevuld. 


@Jeanette1318 Bedankt voor het aanvullen van je gegevens, ik zie dat je op dit moment inderdaad al een internetaansluiting van KPN hebt. Ik heb ook je adresgegevens er even bij gepakt en zie dat er qua snelheid meer mogelijkheden op je adres zijn dan toen het abonnement afgesloten werd. Ik heb de mogelijkheid om je om te zetten naar een andere aansluittechnologie, waarmee je internet ongeveer 3 keer zo snel wordt als je nu gewend bent.

Op dit moment kun je maximaal 14.2 Mbps halen, in de nieuwe situatie zou dit maximaal 167 Mbps zijn. Binnen je abonnement heb je op dit moment maximaal 50 Mbps en dit zal je in de nieuwe situatie dus ook gaan halen. De omzetting naar de nieuwe aansluittechnologie is in principe kosteloos, toch zal het abonnement maandelijks 5 euro duurder worden na omzetting, omdat de buitengebied korting zal komen te vervallen. Op het moment dat ik de omzetting voor je doe dan kan ik ook direct een monteur inplannen, ook deze is kosteloos. Deze monteur kan in dit geval ook direct een Isra punt installeren. Een aanvraag bij mijnaansluiting.nl is dan dus ook niet meer nodig. Mocht je hier gebruik van willen maken, kun je mij dit dan laten weten? En zou je ook je telefoonnummer nog willen toevoegen aan je forumprofiel? Dat is handig voor verdere communicatie. :)


Oh wauwww dát zou super fijn zijn. Jeetje!!! Dát maakt een weekje zonder internet zitten meer dan goed!:point_up_2_tone2:


Telefoon nummer invullen zag ik nergens dus maar gedaan bij klantnummer mobiel.  :grin:


@Jeanette1318 Bedankt voor het invullen, het klopt inderdaad dat er geen vakje voor een mobiel nummer is. Dat had ik even moeten vermelden.😃 We hadden ook afgesproken dat ik nog een bevestiging per sms zou sturen, maar dat lukt helaas niet. Ik heb je dan ook een privé bericht gestuurd om de gegevens te bevestigen. 


Helaas helaas………….. monteur zou tussen 8.00 en 10.00 komen. Het is nu 10.45 geen monteur!! Nergens een telefoonnummer te vinden waar ik heen kan bellen. Om 11.30 moet ik toch écht weer naar het werk. Zo frustrerend dit. 


@Jeanette1318 Ik zie het inderdaad terugkomen. Wat vervelend om te horen dat de monteur niet is gekomen. Klopt het dat mijn collega's op 05-12 nog wel een sms hebben gestuurd? En ik zie dat er vandaag ook contact is geweest met 1 van mijn collega's, mag ik vragen wat hier afgesproken is? 


Ik heb na nog even gewacht te hebben na deze post, daarna tóch maar naar klantenservice gebeld, aangezien ik bang was dat de monteur nét onderweg was misschien, althans dat hóópte ik. Daar vertelden ze me dat de afspraak 5-12 via sms is afgezegd. Helaas heb ik geen sms ontvangen. Echt niet. :disappointed_relieved:  Er is afgesproken dat er binnen 3 dagen contact met ons wordt opgenomen. 

p.s. (tijdens het tikken van dit bericht hoor ik van mijn man dat hij een sms heeft ontvangen dat de afspraak niet door gaat, dit is vreemd én niet handig aangezien de bevestigings-sms wél via mijn telefoon is gegaan én via mijn mail. Lijkt mij logischer om dan het afzeggen óók via die wegen te laten lopen) en niet via een ander kanaal, waar nog niet eerder contact mee is gelegd omtrent dit. 

Beste klant, helaas is uw internetverbinding nog niet gereed. Hierdoor kan de monteursafspraak niet doorgaan. Wij bellen u zodra we 
meer informatie hebben. Onze excuses voor het ongemak. Hebt u vragen? U kunt ons bereiken op 0800-0201557 (gratis). Mvg KPN
Uw toegangscode is *******.
Kies daarna optie 9 (ma t/m vrij van 08.00 tot 18.00 uur). Mvg, KPN

 

Vreemd bericht!! Want ik heb al internet!! Ik vermoed dat het fout gaat vanwege de invoering van sneller internet buitengebied. Waarschijnlijk denken ze dat de monteur dáárom was ingeroosterd??? Maar  dat was toch vooral een prettige bijkomstigheid? Het is begonnen om de ISRA kast. Die zou worden aangesloten tijdens deze afspraak.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

 


@Jeanette1318 Goed om te horen dat er contact is geweest met de klantenservice. Het is inderdaad vreemd dat deze sms naar je partner is verstuurd. Het lijkt er op dat dit het contact telefoonnummer in het systeem was, terwijl ik inderdaad jouw nummer heb gebruikt. 

In de nieuwe situatie ga je gebruik maken van pairbonding, in plaats dat er zoals nu 1 lijn binnenkomt in de woning zijn dit er straks 2 die samengevoegd worden. Het lijkt er in dit geval op dat de 2e lijn op dit moment niet tijdig gereed was. De sms die je hebt ontvangen is een standaard bericht geweest, vandaar dat dit in dit geval verwarrend kan overkomen. 

Het ging in dit geval inderdaad ook het aanleggen van een ISRA punt, alleen hoort daar de wijziging van het lijntype ook bij en dit levert enige vertraging op. Ik zou dan ook adviseren om het telefoontje van mijn collega's even af te wachten. 


Goedemorgen Rutger, 

Allereerst de beste wensen voor 2020!!! 

Ik ben zojuist gebeld voor het maken van een afspraak voor het lassen van de extra lijn. Dat lijkt dus goed te gaan. 

Helaas heb ik nog geen bericht ontvangen over het aanleggen van een ISRA punt. Terwijl dat was waar ik om gevraagd heb. Ik ben nu bang dat e.e.a. fout gaat lopen? Kan de monteur wel die extra lijn aanleggen dan? 

Ik heb je advies opgevolgd en gewacht op het telefoontje van jouw KPN collega's, maar tot op heden is er over het aanleggen van een ISRA kastje nog geen contact geweest. 

Vriendelijke groet,
Jeanette


@Jeanette1318 Bedankt! Ook de beste wensen voor 2020. 😃 De monteur die komt voor het laswerk heeft ook de mogelijkheid om een ISRA punt aan te leggen. Dit zal dus helemaal goed gaan komen. Zou je mij na de afspraak met de monteur kunnen laten weten of het gelukt is? 


Goedemiddag, 

Dankjewel voor je reactie. Maar die meneer die de planning deed zei dat daar een opdracht voor nodig was en die had hij niet gekregen.  Ik moest het met KPN opnemen.  

Vriendelijk groet 

Jeanette 


@Jeanette1318 Excuus, je hebt gelijk. In dit geval zal er voor het laswerk een onderaannemer langskomen, vaak is dit een medewerker van VolkerWessels. Voor het aanleggen van het ISRA punt zal inderdaad een monteur van KPN langs moeten komen. Eerst zal het laswerk uitgevoerd moeten worden, daarna kan dan het ISRA punt aangelegd worden. Zou je mij dan ook kunnen weten wanneer het laswerk uitgevoerd is? Dan kan ik daarna een KPN monteur inplannen voor het aanleggen van het ISRA punt. 


Hoi Rutger, 

Excuus is absoluut niet nodig hoor, je hebt me stap voor stap super geholpen! 

Ik meld me hier weer als de medewerker geweest is. 

Prettig weekend!