Skip to main content
Beantwoord

Tijdelijke oplossing voor DSL, ISRA-punt is defect

• December 23, 2025
  • 8 reacties
  • 151 keer bekeken

Weet iemand hoe je tijdelijk toch internet kan aansluiten voor het dsl kastje want deze isra box moet vervangen worden want hij is te oud maar monteur komt pas 8 januari weet iemand hoe je de kabels tijdelijk kan aansluiten voor internet

Beste antwoord door joey92

@Samuël2006 nee dit is ook niet goed aangesloten.

blauw en oranje moet je op transparant aansluiten.

de blauw/witte en oranje/witte laat je zitten waar deze nu zitten.

zo dus:

let a.u.b. niet op mijn belabberde tekenkunsten 😅

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 23, 2025

Ik tik ​@Ik_Combineer en ​@joey92 even op hun schouders. Zij zijn monteur bij kpn en kunnen wellicht iets meer vertellen. 

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • December 23, 2025

zo dan, dat ISRA punt hoort in het museum thuis. 😅

die is nog uit de tijd van de oude kerkomroep via de telefoonlijn.

maar als ik dan even goed inzoom. dan zie ik dat de Zwart/Transparant en Wit/Transparant, op de onderste rij aansluit schroeven zijn aangesloten. daar moet je ze op aansluiten.

Blauw/Blauwwit komt op Zwart/Transparant.

Oranje/Oranjewit komt op Wit/Transparant.

weet je overigens zeker dat je nergens anders nog een andere aansluiting hebt zitten? ik kan mij vaag iets herinneren dat al deze ISRA punten al lang en breed vervangen zouden zijn. of eventueel vervangen door een nieuw ISRA punt + invoerkabel. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 23, 2025

zo dan, dat ISRA punt hoort in het museum thuis. 😅

die is nog uit de tijd van de oude kerkomroep via de telefoonlijn.

maar als ik dan even goed inzoom. dan zie ik dat de Zwart/Transparant en Wit/Transparant, op de onderste rij aansluit schroeven zijn aangesloten. daar moet je ze op aansluiten.

Blauw/Blauwwit komt op Zwart/Transparant.

Oranje/Oranjewit komt op Wit/Transparant.

weet je overigens zeker dat je nergens anders nog een andere aansluiting hebt zitten? ik kan mij vaag iets herinneren dat al deze ISRA punten al lang en breed vervangen zouden zijn. of eventueel vervangen door een nieuw ISRA punt + invoerkabel. 

Hier in regio Rotterdam zijn deze oude stap58 ISRA’s er nog volop hoor! Aan de kabel te zien heb je pairbonding, dan is het, in geval van dit IS/RA echt wel noodzakelijk dat er een monteur komt ook al zou het werken. 

Wel echt heerlijk, als je hier zoekt naar de manipulatie kast weet je dat je bij de berging in kast nummer 4 moet zijn. Was het overal maar zo duidelijk.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 23, 2025

Dit is nu de aansluiting maar hij werkt nog steeds niet

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • December 23, 2025

@Samuël2006 nee dit is ook niet goed aangesloten.

blauw en oranje moet je op transparant aansluiten.

de blauw/witte en oranje/witte laat je zitten waar deze nu zitten.

zo dus:

let a.u.b. niet op mijn belabberde tekenkunsten 😅

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 23, 2025

Yesss hij doet het we krijgen wel 9 januari een nieuwe ISRA dus dat is denk ik wel handiger

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • December 23, 2025

@Samuël2006 mooi dat het voor nu werkt. laat die afspraak voor 9 Januari inderdaad wel gewoon staan. hier moet wel netjes even een nieuw ISRA punt geplaatst worden.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Samuël2006 en welkom bij de KPN Community! Fijn dat het toch gelukt is. 😁

Wat ben ik blij met jullie hier op de Community ​@joey92 en ​@Ik_Combineer! Super dat jullie zo snel konden helpen, toppers. 

​let a.u.b. niet op mijn belabberde tekenkunsten 😅