Skip to main content

Vanaf 28 juli zitten wij in een tijdelijke woning op de bouwkavel waar ook ons uiteindelijk huis komt. Dit zal waarschijnlijk voor een periode van ca 9 maanden zijn. Uiteraard hebben we gedurende die periode wel internet en bij voorkeur ook TV nodig. Wat is de handigste oplossing? Ik zat zelf te denk aan mobiel internet (moet dan wel onbeperkt zijn) icm digitenne. Klopt het dat digitenne, omdat we al klant zijn bij KPN, kan worden toegevoegd aan ons abonnement zonder meerkosten? En wat is de beste oplossing voor mobiel internet? Is het mogelijk om abonnement bij KPN tijdelijk stop te zetten en bij oplevering nieuwbouw opnieuw te activeren? Kortom: wat is de beste oplossing waarbij tijdelijke aansluiting op glasvezel niet mogelijk zal zijn? dank alvast voor jullie reacties.

Digitenne kost gewoon eur 18 per maand ongeacht of je andere kpn diensten afneemt.

Ik neem aan dat de bouwkavel nog geen koper of glasvezel verbinding kent? Wellicht ook nog geen adres heeft? Dan is echt alleen een mobiel abonnement de oplossing met bijvoorbeeld een mifi in de tijdelijke woning.

Echt onbeperkt bestaat in NL helaas vaak niet. Dus lees voor het “onbeperkt data” abonnement van kpn ook de kleine letters…

Vooral ook relevant is of de SIM van een mobiel internet abo in een mifi/router gebruikt mag worden, vaak is dat niet zo. Of kpn dat monitored weet ik niet maar in principe kan dat en kan dat leiden tot afsluiting.

 

 


Dank voor je bericht Ernst-Jan. Ik las op de volgende pagina dat Digitenne gratis is als je al Itv hebt: https://digitenne.kpn.com/postcodecheck/ (onderaan de pagina)

Wifi via sim ga ik verder uitzoeken. Ook maar eens rechtstreeks bij KPN afstemmen.


Ik zie daar op die pagina niets over? Bedoelt u bij een bestaand interactieve TV abonnement? Dat zou kunnen… maar dat hebt u dus niet op het nieuwe adres/bouwkavel. Als het huidige abonnement op de huidige woning door blijft lopen en er staat duidelijk dat dan digitenne gratis is dan zou de ontvanger en antenne wellicht in de tijdelijke woning kunnen werken, maar digitenne heeft ook niet overal dekking, controleren kunt u dat wellicht niet omdat u dus nog geen postcode hebt voor de bouwkavel?

Enfin, kpn benaderen is natuurlijk de beste keuze in dit speciale geval, 0800-0402.


Unlimited data heeft inderdaad een fair use policy van max 5GB per dag, daarna kan het wel onbeperkt met 1GB verhoogd worden, handig is dat niet maar mogelijk wel de enige oplossing als er geen aansluiting mogelijk is op het vaste net.

 

Als er wel een aansluiting op het vaste net mogelijk is dan zou je een regulier abonnement kunnen afnemen en hierbij kiezen voor de optie ‘maandelijks opzegbaar’, dan betaal je wel iets meer maar dan heb je geen problemen als je achteraf. Als een aansluiting op het vaste net mogelijk is dan zou de ‘verhuisservice’ misschien wel een mogelijkheid zijn.

 

Ik denk dat het 't beste is om hiermee even naar een KPN winkel te gaan, dat praat net wat makkelijker dan over de telefoon en die kunnen je ook het beste adviseren, eventueel gelijk afsluiten.

 

Dan nog even over Digitenne, normaal kost deze 18 euro per maand, als je al interactieve tv afneemt bij KPN kost deze 5 euro per maand. 


Digitenne toevoegen aan bestaand en lopend INTERACTIEVE TV abonnement is 'gewoon’ € 5 per maand decoderhuur (en gebruik netwerk). Ook voor de eerste Digitenne-ontvanger.

Heb je geen I-TV, dan kost de éérste Digitenne-ontvanger € 18 per maand.

Met Interactieve TV heb je dus € 13 korting op Digitenne, wat inhoudt dat het abo-deel van Digitenne dan dus gratis is. Decoderhuur/netwerkgebruik betaal je sowieso.


9 maanden is nog wel een hele tijd. En het kan langer worden, heel veel bouwprojecten lopen uit. Ik zou toch proberen om een vaste aansluiting bij die keet te krijgen...


Dank allen. Ik denk dat ik na contact met KPN er wel uit kom.  Bezoek aan KPN-winkel is een goede optie; ga ik zeker ook nog doen. Gaat waarschijnlijk een combi worden van digitenne en onbeperkt data en dan lopend abonnement beëindigen. Ik zal toch moeten ervaren hoeveel beperking er zit in onbeperkt…. 


U weet dat u met digitenne alleen live kunt kijken hé? Niet terug kijken en geen opnames.


Als dat de belangrijkste beperking gaat zijn in die 9 maanden doe ik het ervoor. 


Goedemorgen @antonlok ! Ik zie al een hoop goede tips voorbij komen.
Ik wil hier nog even aan toevoegen dat er sinds vorige week een paar veranderingen zijn geweest bij de mobiele unlimited bundels!
Zo is de zachte daglimiet van 5GB naar 8GB verhoogd en zijn de gratis verhogingen nu 2GB in plaats van 1GB


Ha ha, werd de wind van T-mobile in de nek gevoeld, @Thomas ??? :grin: