Skip to main content

Mijn vraag was hoe ik een tijdslot op mijn wifi kan zetten en hoe ik hem er weer af kan halen? Ik heb een v10 experia box maar kan nergens op internet vinden hoe ik dit doe.

Met vriendelijke groet,

Jack

Hallo @Jack011 met de ECO functie kan je een tijdschema aanzetten. Hiermee wordt WiFi automatisch op ingestelde tijden aan/uit gezet.

Edit: aangepast voorbeeld geplaatst, nu met “uit” periode(s)


Hallo @RBxx , misschien kun je in je voorbeeld ook eens letterlijk een tijdslot laten zien, dan zie je ook de rode blokjes die de blokkering op een bepaald tijdstip markeren, ik kan het helaas niet meer laten zien want ik heb geen V10 meer.

Dan is het misschien iets duidelijker voor topicstarter.

 

 


Goed idee, ik plaats later vanochtend een aangepast plaatje.


@Jack011 Welkom op het KPN forum 🙂 . Ik zie dat je uitstekend van antwoord bent voorzien van RBxx . Mocht je nog vragen hebben dan beantwoord ik die graag voor je 🙂


Hoi, Wij hebben de computer bekabeld. Ik wil dat het internet in de late avond en nacht uitgezet kan worden middels een tijdslot. Is dat ook mogelijk. We hebben allemaal PC's.

 

Groet,

Tom 


Hallo @TomEitjes , voor bekabeld aangesloten computers is hiervoor in de Experia Box geen mogelijkheid. Het internet staat altijd aan. Alleen WiFi kent een tijdslot. 


Dus als ik het internet wil uitzetten, moet ik een tijdschakelaar op de modem zetten ?


Dat is een optie, maar als je vaste telefoon via de Experia Box hebt, dan werkt die ook niet meer. Verder kan regelmatig 'uitvallen' van de verbinding door KPN als mogelijke lijnproblemen worden beoordeeld. 


Kortom eigenlijk is daar geen oplossing voor.


Je kunt een switch …

... direct achter de Experiabox plaatsen. Hiervan de stekker in een tijdschakelaar …

... doen. Dan worden dus alle op de switch aangesloten apparaten afgeschakkeld. Maar de Experiabox - met dus ook de telefoon - blijft werken. De tv in de woonkamer blijft het ook doen als je die gewoon aan de Experiabox laat zitten.


Hallo,

Ik probeer ook een tijdslot op de wifi te zetten. Het inloggen op de experiabox lukt prima, het instellen ook, maar op de momenten dat ik hem uit heb gezet, gebeurd er niets. Wat kan de oorzaak zijn?

 


Hallo,

Ik probeer ook een tijdslot op de wifi te zetten. Het inloggen op de experiabox lukt prima, het instellen ook, maar op de momenten dat ik hem uit heb gezet, gebeurd er niets. Wat kan de oorzaak zijn?

 

Hallo @Hendrik77 , die instelling gebeurt binnen de ECO-stand, heb je de ECO-stand wel aangezet en de tijdsinstellingen opgeslagen?

Heb je eventueel nog andere wifi-versterkers aangesloten, al of niet van KPN?

 

 


Klopt, de blokken heb ik al aangegeven. Om het te testen heb ik maandag van 8-12 aangezet, wat zou betekenen dat er nu geen wifi zou moeten zijn… Dat is dus niet het geval.
 

 


Hallo @Hendrik77 , ik zie ook ECO uit staan, die moet je dus wel even aanzetten, opslaan en voor alle zekerheid binnen het modem menu voor op nieuw opstarten kiezen.

 


Eco nu op “aan” gezet en een herstart gedaan, maar geen resultaat.

 


Eco nu op “aan” gezet en een herstart gedaan, maar geen resultaat.

 

Hallo @Hendrik77 , is het wifilampje ook niet uit op het modem?

Staat de tijd wel goed in je modem?

Ik controleer het ook wel even bij mijn V10

UPDATE:

bij mij even ECO aangezet en het blok maandag 8-12 rood gemaakt, opgeslagen, een paar minuten later: wifi uit.

Dus het moet gewoon goed kunnen werken.


Jan,

Dank voor je hulp. Er blijkt iets met een update te zijn. Daarom lukt het niet om de instellingen op te slaan. Wordt nu aan gewerkt. Hoop dat het gaat lukken.

 


Hallo @Hendrik77 , graag gedaan en laat s.v.p. de goede afloop even weten.

 


ik vroeg me af hoe je dat tijdslot dan op de experiabox zet .. en hoe het dan werkt dat kan ik nergens lezen


ik vroeg me af hoe je dat tijdslot dan op de experiabox zet .. en hoe het dan werkt dat kan ik nergens lezen

Hallo @rachelletje welk merk en type modem (Experiabox) heb je van KPN in bruikleen?

 


 


ik vroeg me af hoe je dat tijdslot dan op de experiabox zet .. en hoe het dan werkt dat kan ik nergens lezen

De v10 heeft een ECO modus. Dat wil zetten dat je op een bepaalde periode van de dag WiFi volledig uit kunt zetten. Geen enkel apparaat op WiFi heeft dan nog verbinding. Bekabeld aangesloten apparaten blijven wel werken. Is dat wat u wilt?