Skip to main content

De ECO stand instellen lukt.

Ik zit zelf alleen op het 5.0 Ghz netwerk. Mijn kinderen op de andere.

Aangezien ik thuis werk en alleen de wifi voor mijn kinderen op gezette tijden uit wil zetten, werkt deze oplossing niet voor mij.

Zijn er nog andere mogelijkheden?

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

De ECO stand instellen lukt.

Ik zit zelf alleen op het 5.0 Ghz netwerk. Mijn kinderen op de andere.

Aangezien ik thuis werk en alleen de wifi voor mijn kinderen op gezette tijden uit wil zetten, werkt deze oplossing niet voor mij.

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Nee. Niet met de apparatuur van KPN. Ik heb zelf een TP-Link AEP 225, daarmee kan het wel.

Je kunt meerdere netwerken instellen:

Vervolgens een tijdschema aanmaken:

En dat koppelen aan 1 van de WiFi netwerken:

Het andere wifi netwerk blijft dan gewoon in de lucht.


Wat ook mogelijk is, is een Fritzbox nemen als extra. Hierin kan via het Ouderlijk toezicht per apparaat ingesteld worden welk profiel hier op zit. Ieder profiel is daarin nog eens aan te passen aan gebruikerstijd, maximale duur en andere zaken.

Het instellen hiervan kan dan tevens direct met de Techdesk die in de extra Fritzbox toevoeging zit.

 

 

 


@jordy.vanderbolt dat gaat op basis van mac adres? Is er ook een mogelijkheid om alle onbekende mac adressen te blokkeren? Want een mac adres is 1vouding aan te passen...


Als ik kinderen had zouden ze gewoon, afhankelijk van de leeftijd, hun telefoon tussen 20:00 en 22:00 uur moeten inleveren. De volgende ochtend krijgen ze 'm dan weer. Tot...


Als ik kinderen had zouden ze gewoon, afhankelijk van de leeftijd, hun telefoon tussen 20:00 en 22:00 uur moeten inleveren. De volgende ochtend krijgen ze 'm dan weer. Tot...

Telefoon beneden in de huiskamer aan de oplader.


@jordy.vanderbolt dat gaat op basis van mac adres? Is er ook een mogelijkheid om alle onbekende mac adressen te blokkeren?

Dat gaat inderdaad op basis van MAC-adres. Eenmaal alle toestellen aangesloten kun je de optie “Wi-Fi-toegang tot de bekende Wi-Fi-apparaten beperken” gebruiken in de beveiligingsinstellingen van de wifi. Hierna kunnen alleen nog de op dat moment bekende apparaten koppelen. Onbekende apparaten wordt de toegang ontzegd.

 


Hoi @Linden69, nog van harte welkom hier!

Ik zie dat je veel goede adviezen gekregen hebt van @Nick83 en @jordy.vanderbolt, dank daarvoor :slight_smile: Laat je ons weten of je er hiermee uit gekomen bent? We horen ook graag hoe het afgelopen is en laat het gerust weten als je vragen hebt.