Skip to main content
Antwoord

Tips voor beter internet onderweg om te kunnen werken

• January 20, 2025
  • 5 reacties
  • 52 keer bekeken

Met enige regelmaat werk ik tegenwoordig buiten huis of kantoor. Dan kan ik op de Wifi van de locatie waar ik dan ben, maar die is slecht en valt regelmatig weg (heel lastig bij een teams meeting). Ook kan ik via mijn unlimited300 abonnement werken maar ook die viel pas uit. Wat kan ik het best doen? Gaan werken via een dongel (kan dat op mij unlimited300 of moet ik daar weer een extra abonnement afsluiten)? Een extra 4g/5g versterker gebruiken? ???

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Martijn Apeldoorn, welkom op onze community! Ik zie al een paar goede tips en antwoorden staan. Ik denk dat de makkelijkste optie toch waarschijnlijk is om je telefoon op een handige plek neer te leggen. Behalve de dekkingskaart die Arjan noemt is onze zendmasten kaart ook wel een handige, zo kun je zien bij wélk raam je de beste dekking zult krijgen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• January 20, 2025

Gewoon zorgen dat je thuis of op kantoor bent bij een meeting.

4 of 5 G versterkers bestaan niet legaal in Nederland dacht ik. En een dongel zal hetzelfde probleem hebben als je mobiele telefoon. 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 20, 2025

Hallo ​@Martijn Apeldoorn , heb je al eens gekeken hoe goed de 5G dekking is op de plek waar je de uitval ervaart? Die dekkingskaart kan je hier vinden: https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart

Verder maakt het voor de kwaliteit van het signaal wel uit of je ergens in een betonnen bunker zit, of op een grasveld. Let er dus op dat je bijv. dichter bij het raam zit.

Verder kunnen er ook nog storende factoren meespelen: hoeveel mensen zitten er tegelijk op dat 5G netwerk, ben je dicht bij (zware) machines, is er een radiozender in de buurt etc etc.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 20, 2025

Beste ​@Martijn Apeldoorn 

Een extra 4g/5g versterker gebruiken? ???

Dat kan en mag niet NL, wettelijk bepaald.

Groeten van een plaatsgenoot.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 22, 2025

Hoi ​@Martijn Apeldoorn, welkom op onze community! Ik zie al een paar goede tips en antwoorden staan. Ik denk dat de makkelijkste optie toch waarschijnlijk is om je telefoon op een handige plek neer te leggen. Behalve de dekkingskaart die Arjan noemt is onze zendmasten kaart ook wel een handige, zo kun je zien bij wélk raam je de beste dekking zult krijgen.

De zendmasten kaart is voor mij nieuw. Deze heb ik bekeken en eigenlijk zou ik toch wel een goede dekking moeten hebben. Ik zoek nog even verder naar de beste oplossing.Â