Skip to main content
Antwoord

TK01 glasvezel aansluitingskastje met groen klepje terwijl deze blauw moet zijn?

• February 1, 2025
  • 11 reacties
  • 1306 keer bekeken

Zojuist het glasvezel aansluitings pakket binnen gekregen van KPN. 

Plug and play aanwijzing is minder plug and play als je zou denken. KPN spreekt over een kastje met een blauw klepje. Echter, in mijn woning is dat klepje groen. Ik kan daar niets over vinden. Ik wil graag voorkomen dat een monteur moet opdraven voor een kleinigheidje, immers KPN geeft aan dat het zelfstandig eenvoudig is aan te sluiten.

Is er iemand die weet of er uberhaupt verschil is tussen en TK01 kast met blauw en groen klepje. Alvast dank

Beste antwoord door TDN

Het plastic klepje aan de onderzijde van het Glasvezelaansluitpunt is bij GROEN van kleur en dus niet BLAUW. 

Als je het klepje open en een groene connector binnen ziet, is alles goed.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• February 1, 2025

Kunt je met een foto laten zien wat je bedoelt? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 1, 2025

Het plastic klepje aan de onderzijde van het Glasvezelaansluitpunt is bij GROEN van kleur en dus niet BLAUW. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • February 1, 2025

Als je het klepje open en een groene connector binnen ziet, is alles goed.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 1, 2025

De connector is idd groen, thanks! Ik ben gerustgesteld

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 2, 2025

Waarom loopt de oranje glasvezel schuin weg ​@Koenson ? Die hoort recht naar beneden te lopen, zoals afgebeeld op de achtergrond sticker. Zo schuin zit de kabel mogelijk in de weg bij het vlak langs de muur omhoog schuiven van de ONT (glasvezelkastje).

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 2, 2025

Dat het klepje plots groen is heb ik intern ook al aangekaart. Wij krijgen sinds kort pre-fab FTU’s geleverd waarbij de klep groen is terwijl in alle communicatie de klep blauw is. Voor nu is het even niet anders en de daadwerkelijke verschil is enkel de kleur en gelukkig niet de functionaliteit.

• February 2, 2025

Groen past natuurlijk beter bij de huiskleuren. Echter moet de communicatie dan worden aangepast. Ik neem aan dat de fabrikant voor deze verandering opdracht krijgt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 3, 2025

@RBxx, de kabel loopt schuin weg omdat de mensen die de aansluiting hier hebben gerealiseerd heel (on)handig een hardplastic beschermings buis eromheen hebben geplaatst (zie foto). Dit bemoeilijkte het plaatsen van de ONT aanzienlijk en er kwam daardoor heel veel spanning op de kabel. Ik heb nu nog geen actieve aansluiting maar gelukkig inmiddels wel 2 groene lampjes.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 3, 2025

Bijzonder ​@Koenson , die mensen moeten beter weten. Dat het problemen zou geven bij het plaatsen van de ONT had ik hierboven al voorspeld. Kan je dit laten zien met een overzichtsfoto?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 3, 2025

Idd, dat had ik ook verwacht. Enfin, bijgaand de foto:

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 3, 2025

O ja, die buis had wel wat korter (en dunner) mogen zijn. Zo wordt het plaatsen van de ONT erg lastig. Het witte 'gebied’ op de sticker moet helemaal vrij gehouden worden, alleen de glasvezel hoort daar. Gelukkig werkt het zo te zien wel, met twee groene lampjes.