Skip to main content

Brief gekregen om installatie pakket in te leveren omdat ik nog geen glas vezel wil.

 

Kan ik wel mijn modem box 12 houden? of heb ik dan een andere modem nodig.

 

graag hoor ik van jullie.

 

Met vriendelijke groet,

 

A de Jong

Wat is de reden dat je nog niet over wilt? Behalve een sneller en stabielere verbinding heeft het geen nadelen. Wat wel een groot nadeel gaat zijn is dat het kopersignaal op den duur wordt afgesloten. 


Vind mijn internet niveau wel goed, hoe het nu is.


Welk modem heeft u nu?


Maar kan ik de modem box 12 wel houden?

 


kpn box 12

 


Is het mogelijk om mijn modem te behouden box 12 kpn


Welk modem had u en welk modem zit er in het installatiepakket? Maar wees nou verstandig en neem die glasvezel!! Nu kost het niks wellicht moet je er straks voor betalen.


Experium 10 geloof ik deze heb ik al terug gestuurd in het installatie pakket zit een kpn 12 box


Zelf zou ik de v10 houden want het kan zijn dat de box 12 niet werkt omdat u bijvoorbeeld pairbonding heeft.


bedankt voor zover.


Experium 10 geloof ik deze heb ik al terug gestuurd ...

Dan is het eigenlijk nutteloos om hier de vraag nog te stellen…


De kans is aanwezig dat u pairbonding heeft. Dat werkt dan nu niet meer. Want de KPN Box ondersteund geen pairbonding. Het gevolg is dat u nu misschien nog maar de helft van de snelheid heeft.

Wat Joep ook al schrijft zie ik nu.


Hoi @A.de.J .  Mijn advies is om lekker over te gaan op glasvezel maar als je dat niet wilt, kunnen we je niet dwingen.

Ik begrijp dat de v10 al retour is? Dan kun je de box12 blijven gebruiken.   Als ik het goed zie heb je geen pairbonding dus dat zal geen issues opleveren. 


Als je je abonnement niet wijzigd maar gewoon meeneemt naar glas houdt je dezelfde snelheid. En hetzelfde abonnement voor dezelfde prijs! Bevalt me hier prima. Gewoon 50 Mb/s abonnement gehouden. Heb ik nu 70 down/70 up mee via glas. Is voldoende voor 1 persoon.

Over 3 jaar moet je wel. Dan gaat het kopernet in je gemeente uit (omdat kpn op het voor hun goedkopere, want minder onderhoud, glasvezel kan leveren. En 2 netten naast elkaar kosten sowieso extra.)


Bedankt voor jullie reactie terug. 

Adj


Als je je abonnement niet wijzigd maar gewoon meeneemt naar glas houdt je dezelfde snelheid. En hetzelfde abonnement voor dezelfde prijs! Bevalt me hier prima. Gewoon 50 Mb/s abonnement gehouden. Heb ik nu 70 down/70 up mee via glas. Is voldoende voor 1 persoon.

Over 3 jaar moet je wel. Dan gaat het kopernet in je gemeente uit (omdat kpn op het voor hun goedkopere, want minder onderhoud, glasvezel kan leveren. En 2 netten naast elkaar kosten sowieso extra.)

En niet te vergeten dat er een stadium tussentijds komt waarbij iedere wijziging, van een tv-pakket tot iets met bellen tot wel of geen Spotify/Netflix/etc resulteert in een migratie naar glasvezel die ingezet wordt. Op den duur kan er niets meer veranderd worden zonder dat er óók overgegaan wordt naar glasvezel. Tevens wordt de koperkabel niet meer onderhouden en ook niet meer hersteld, bij storingen met oorzaak buiten de deur kan het daardoor langer duren voor een verbinding is hersteld omdat er dan eerst een monteur moet komen en die moet uiteindelijk het abonnement laten omzetten met mogelijk een nieuw monteursbezoek tot gevolg. Ben je zo een week verder.


Als je je abonnement niet wijzigd maar gewoon meeneemt naar glas houdt je dezelfde snelheid. En hetzelfde abonnement voor dezelfde prijs! Bevalt me hier prima. Gewoon 50 Mb/s abonnement gehouden. Heb ik nu 70 down/70 up mee via glas. Is voldoende voor 1 persoon.

Over 3 jaar moet je wel. Dan gaat het kopernet in je gemeente uit (omdat kpn op het voor hun goedkopere, want minder onderhoud, glasvezel kan leveren. En 2 netten naast elkaar kosten sowieso extra.)

En niet te vergeten dat er een stadium tussentijds komt waarbij iedere wijziging, van een tv-pakket tot iets met bellen tot wel of geen Spotify/Netflix/etc resulteert in een migratie naar glasvezel die ingezet wordt. Op den duur kan er niets meer veranderd worden zonder dat er óók overgegaan wordt naar glasvezel. Tevens wordt de koperkabel niet meer onderhouden en ook niet meer hersteld, bij storingen met oorzaak buiten de deur kan het daardoor langer duren voor een verbinding is hersteld omdat er dan eerst een monteur moet komen en die moet uiteindelijk het abonnement laten omzetten met mogelijk een nieuw monteursbezoek tot gevolg. Ben je zo een week verder.

Een waardevolle aanvulling. 

@A.de.J We willen je niet opjutten ofzo.  Maar wat @NHendriks  is wel wat er uiteindelijk gaat gebeuren.  KPN gaat landelijk door op glasvezel en investeert daar in. En de combi met koper zal dus telkens beperkter worden.  Nogmaals, ik ga je echt niet dwingen maar dit is wel nuttige info om nu kennis van te nemen.