Skip to main content
Antwoord

TP-Link Deco E4 + KPN Box 14: netwerk valt steeds 5 seconden weg

• November 20, 2025
  • 1 reactie
  • 20 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

Sinds mijn overstap naar KPN (ongeveer een week geleden) heb ik last van korte netwerkstoringen.

Ik gebruik een KPN Box 14 met een TP-Link Deco E4 mesh-set (4 stuks):

• 1 Deco beneden, bekabeld aangesloten op het modem

• 1 Deco op de 2e verdieping (draadloos)

• 2 Deco’s op de 3e verdieping (in verschillende kamers, draadloos)

Mijn pc op de 3e verdieping is met een ethernetkabel verbonden aan de TP-Link Deco die in mijn kamer staat.
Alle Deco’s staan ingesteld op Access Point-modus.

Het probleem is dat mijn netwerk meerdere keren per dag ongeveer 5 seconden wegvalt en daarna vanzelf weer terugkomt.
Dit gebeurt op alle verdiepingen en bij alle apparaten (wifi én bekabeld).
Met mijn vorige Ziggo-aansluiting had ik dit probleem niet.

Wat ik al heb geprobeerd: modem herstart, Deco’s herstart, kabels gecontroleerd en instellingen gecheckt.

Mijn vraag: komt dit door een probleem met de glasvezelverbinding van KPN of door de samenwerking tussen de Box 14 en mijn TP-Link Deco mesh-systeem?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@SamuelOlisaeke en welkom bij de KPN Community. Ook welkom bij KPN! 💚 Bedankt dat je voor ons gekozen hebt. 

Netwerkstoringen zijn niet de bedoeling, dus goed dat je hier een topic voor aanmaakt. Als de gehele verbinding volledig wegvalt ben ik benieuwd of het hem niet in de verbinding zelf zit. 
Heb je glasvezel toevallig? Zo ja, zou je het glasvezelpunt dan ook eens twee minuten stroomloos willen maken en daarna weer aan willen sluiten? Ik ben benieuwd of het dan wel stabiel blijft. 

Zo niet, wat als je de Deco's dan loskoppelt tijdelijk? Puur om te kijken of het dan wel goed blijft draaien. 
Als het ook dan weg blijft vallen raad ik je aan om een belafspraak met ons te maken. Dan moeten we je verbinding namelijk doormeten en dat kan mijn collega telefonisch met je doorlopen. 🙂

Laat je weten hoe het gaat? Ik ben benieuwd!

1 reactie

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 21, 2025

Hi ​@SamuelOlisaeke en welkom bij de KPN Community. Ook welkom bij KPN! 💚 Bedankt dat je voor ons gekozen hebt. 

Netwerkstoringen zijn niet de bedoeling, dus goed dat je hier een topic voor aanmaakt. Als de gehele verbinding volledig wegvalt ben ik benieuwd of het hem niet in de verbinding zelf zit. 
Heb je glasvezel toevallig? Zo ja, zou je het glasvezelpunt dan ook eens twee minuten stroomloos willen maken en daarna weer aan willen sluiten? Ik ben benieuwd of het dan wel stabiel blijft. 

Zo niet, wat als je de Deco's dan loskoppelt tijdelijk? Puur om te kijken of het dan wel goed blijft draaien. 
Als het ook dan weg blijft vallen raad ik je aan om een belafspraak met ons te maken. Dan moeten we je verbinding namelijk doormeten en dat kan mijn collega telefonisch met je doorlopen. 🙂

Laat je weten hoe het gaat? Ik ben benieuwd!