Skip to main content

Vanwege de slechte wifi vd Experia box V10 heb ik mijn appartement bedraad en mijn oude, trouwe, TP-Link WD1043ND als access point in bridge mode aangesloten achter de Experia.

Na veel geklooi en foutmeldingen (IP address invalid; IP address not in same subnet with LAN IP, enz. enz.) is het mij eindelijk gelukt het network vandaag a.d. praat te krijgen met behulp van https:// <a href="https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983" target="_self" rel="noreferrer"><span style="color:#0000FF;">https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983</span></a>

Het is nu echter al minimaal 2 keer gebeurd dat de wifiverbinding wegviel. Dat zou erop kunnen duiden dat er ergens toch een conflict is.

Omdat hier al zo vele uren mee bezig ben geweest, zou ik het op prijs stellen als iemand anders a.u.b. een frisse, kritische, blik op bijgaande screenshots zou willen werpen om te zien waar ik de mist ingegaan ben.

B.v.d.

 

Vanwege de slechte wifi vd Experia box V10 heb ik mijn appartement bedraad en mijn oude, trouwe, TP-Link WD1043ND als access point in bridge mode aangesloten achter de Experia.

Vanuit de instellingen die je toont zit de TP-Link gewoon als 2e router met zijn eigen sub-net achter de Experia Box. Van een “Access Point” (bridge-instelling) in hetzelfde sub-net van de Experia Box is geen sprake.


Dhcp hoort uit te staan in accespoint mode. En u heeft DMZ ingesteld, dat hoort ook niet bij accespoint mode. Dit is nu gewoon een router achter een router. Wat op zich ook prima hoort te werken. Maar wel soms zo zn nadelen heeft. Wegvallend internet hoort daar niet bij.

Heeft u ook tv van KPN?


Ja, klopt wat u zegt. Ik heb me ook wat krom uitgedrukt. De bedoeling was de WD1043ND als access point te gebruiken, maar toen dat na 2 dagen nog niet gelukt was, en er hier in huis een opstand dreigde uit te breken door het gebrek aan wifi, heb ik de aanwijzingen in de bovenstaande link gevolgd om hem i.i.g. weer aan de praat te krijgen. Het was dus meer een kwestie van operatie gelukt, patient bezweken.

In principe werkt het allemaal wel. Zelfs roaming schijnt goed te werken, want ik heb nu overal in huis wifi. Het is me wel opgevallen dat ik de wifi-snelheden die ik voorheen in de nabijheid van de router haalde nu niet meer heb. En ook is, zoals ik eerder schreef, de wifi 2 keer spontaan even weggevallen.

Ja, ik heb ook tv van KPN. Of dat allemaal nog helemaal naar behoren werk weet ik niet, want ik ben tot gisteravond laat hiermee aan de slag geweest en heb daardoor maar kort tv kunnen kijken.


Als de televisies op de Experia Box aangesloten zijn dan zal dat geen enkel probleem zijn.

Het switchen tussen de wifi van jouw TP-Link en de Experia Box zal niet "seamless" zijn. Sommige apparaten zullen zelfstandig omschakelen als de veldsterkte te laag wordt, andere zullen pas omschakelen als de verbinding volledig wegvalt.

Het kan dus best zijn dat je in de buurt van de Experia Box staat terwijl je nog verbomden bent met de wifi van de TP-Link. Als je dan handmatig de wifi op jouw mobiele apparaat even uit en weer aan zet zal deze direct switchen.


De televisies zijn idd op de Experia Box aangesloten.

Behoeven de modeminstellingen zoals ik die heb ingevoerd verder geen bijstelling?


Om deze als router achter de Experia Box te plaatsen zijn geen aanpassingen nodig.

Je kunt de IGMP proxy server nog uit zetten maar dat is niet noodzakelijk.


Bedankt vr het controleren!