Skip to main content

Hoi,

Ik heb al een poosje last van traag en wegvallend internet, zowel bedraad als draadloos. We hebben sinds kort een nieuw modem maar dit heeft niets geholpen. Bij het wegvallen van de wifi krijg ik de melding "verbonden zonder internet" of "klaar om te verbinden wanneer de netwerkkwaliteit verbetert". We hebben het modem al een aantal keer herstart en de wifi manager via de KPN app bied ook geen oplossing, weet iemand wat het probleem is?

Heb je glasvezel of koper @Gebruiker1978 ?

Indien glas, haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart.

Indien koper geeft de modem eens een fabrieks-reset, zie verder onderstaande links voor mogelijke oplossingen:

Bij een pc/laptop kun je de netwerkinstellingen eens resetten.

Succes.

 


Welkom op de community @Gebruiker1978. Als het zowel bekabeld als draadloos wegvalt lijkt er een centraal iets te zijn. Dat kan het glasvezelkastje zijn die N.N. al noemt, maar ook het modem (welk type heb je?) of het netwerk buitenshuis. Met deze informatie is dat moeilijk te zeggen.

Als de verbinding bekabeld ook wegvalt heeft de Wifi Manager weinig zin, die doet niets met de bekabelde verbinding.

Als het herstarten van het glasvezelkastje en het modem geen effect hebben kan je ons het beste even bellen op 0800-0402. Via die weg kan er direct samen met jou naar de verbinding gekeken worden, dat is het snelste en makkelijkste in zo'n geval.


We hebben een nieuw modem gekregen, de experia box v10. Aangesloten op glasvezel, deze ook al eens 2 min van de stoom gehaald, maar internet blijft traag, niet alleen via wifi maar ook bedraad en valt regelmatig weg


Het valt niet meer weg sinds je het nieuwe modem hebt, als ik je goed begrijp? Dat het traag is is alsnog niet fijn natuurlijk. Hoe traag is traag, heb je al eens een speedtest gedaan om te kijken welke snelheid je haalt?


Het valt nog steeds weg ook met de nieuwe router. We hebben al meerdere speedtest gedaan. Zelfs op 2 telefoons tegelijk: verschillende uitkomsten


Dat heeft duidelijk nog niet geholpen dus. Je kunt ons het beste bellen op het moment dat de verbinding is weggevallen, er kan dan direct samen met je worden gekeken naar de verbinding. Achteraf is er minder over te zien, waardoor het lastiger is om de oorzaak vast te stellen


Reageer