Skip to main content

Wij werken nu twee dagen thuis. Wat een drama met de trage internetverbinding. Wij hebben een vpoexperiabox 8. Kan deze niet vervangen worden door de nieuwste variant 10. Ik heb deze vraag 1,5 telefonisch doorgegeven. Er zou naar gekeken worden. Tot op heden zonder resultaat.

Hi @janent, welkom op het forum!

De snelheid van je internet, hangt niet af van welk modem je gebruikt. Als er iets aan de hand is waardoor de verbinding traag is, zal dat in een andere hoek gezocht moeten worden. 

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik je lijn doormeten om te kijken of ik daar fouten op tegenkom!

Als jullie nu via de wifi werken, kan het ook zijn dat er alleen een probleem met de wifi gaande is en dat de algemene verbinding in orde is. Om daar wat aan te doen, hebben we de KPN Wifi manager ontwikkeld. De manager laat je een aantal testjes uitvoeren en komt daarna met een oplossing. In sommige gevallen, gaat hij eerst de instellingen van je modem wijzigen en blijkt daarna dat er geen verbetering is. In dat geval kun je de Wifimanager opnieuw starten en zal hij dan met een andere oplossing gaan komen 🙂 Je vindt hem hier: http://bit.ly/39ogiuB


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Het is niet opgelost. Ik heb nu vijf keer de zogenaamde wifimanager geprobeerd. 4 x was hij door een storing niet beschikbaar. De vijfde keer kreeg ik het advies om een hogere snelheid te nemen. Jaja lekker opgelost meer betalen voor iets waar te dik voor betaald wordt en wat niet doet wat we vragen. Het gaat ook om het wekelijks moeten resetten van de experiabox. Maar wellicht is een nieuwe experiabox 10 toch echt de oplossing! Vervelend dat u dit niet doet. Bij een aantal vrienden/familie werd er bij vergelijkbare storingen een nieuwe experiabox zonder enig probleem verstrekt. En daarbij waren veel problemen opgelost. Maar ja waarom.


Werkt het bekabeld wel goed? Welke snelheid haal je dan? Overigens is het natuurlijk beter om bekabeld te werken. Zeker nu heel veel mensen thuis werken.


Natuurlijk zal het bekabeld sneller zijn. Dat heb ik meer gehoord. Maar waarom werkt iets jaren zonder enig probleem en plotseling komen de  problemen. Dat is behoorlijk frustrerend. Er moet een reden voor zijn. Overigens maken we gebruik van een koper netwerk i.p.v. glasvezel.

 

 


Tsja die eerste vraag is altijd lastig te beantwoorden. Vanmiddag deed mn auto het ineens niet meer. 7 jaar geen problemen gehad. Welke snelheid haalde je voor de problemen?


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Natuurlijk zal het bekabeld sneller zijn. Dat heb ik meer gehoord. Maar waarom werkt iets jaren zonder enig probleem en plotseling komen de  problemen. Dat is behoorlijk frustrerend. Er moet een reden voor zijn. Overigens maken we gebruik van een koper netwerk i.p.v. glasvezel.

Omdat nu iedereen thuis is, gebruik maakt van wifi, en de belasting op het netwerk veel zwaarde is.


Jammer dat je er niet uit bent gekomen met de Wifi manager. Ik moet bekennen dat ik de uitkomst dat je een hogere snelheid moet nemen, helemaal niet herken. Heb je daar wellicht een screenshot van? Zou je ook nog je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik je lijn doormeten en kan ik controleren of er iets met de algemene verbinding aan de hand is, of dat we ons toch op de wifi moeten richten. 

Wat @Nick83 aangeeft klopt helemaal overigens, omdat iedereen nu thuis moet werken, zal er flink wat meer gebruik gemaakt worden van wifi dan normaal, wat er voor kan zorgen dat bij iedereen in de buurt de wifi minder goed presteert dan men gewend is.  Zou je ook de vragen van @Joep1965 willen beantwoorden?


Heb je nog verdere hulp van ons nodig @janent?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat jegeen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


Er is hoop. We hebben nu al twee weken een redelijke verbinding. Een maatregel: heb alle apparaten die niet in gebruik zijn tijdelijk van wifi afgehaald. Het lijkt effect te hebben. Maar misschien is het toeval.


Ah, dit klinkt inderdaad hoopvol! Slim bedacht :muscle_tone2::smiley:

Mocht het in de toekomst weer verslechteren, dan mag je je hier weer melden en kunnen we je alsnog verder helpen :relaxed: