Skip to main content

Sinds maart 2021 heb ik op mijn vakantielokatie internet buitengebied. Ik heb een experiamodem met ondersteuning van een 4G modem. De dag van installatie had ik een wifisnelheid van 55 Mbps. de dag erna was de snelheid van nog maar 4 Mbps. Kontakt gehad met de helpdesk en alle mogelijke stappen doorgenomen zonder resultaat en een afspraak met een KPN medewerker/monteur gemaakt. Op de dag van afspraak was de snelheid weer terug tot 50 Mbps en afspraak afgezet. Echter de dag erna wederom maar weer 4 Mbps. Om de snelheid weer te herstellen kan ik dit maar op 1 manier doen  De 4G modem utp steker losnemen van de experiamodem en de experiamodem een harde reset uitvoeren met reset knopje. Na het re-booten van het modem dan pas weer het 4G modem aansluiten zodat de experiamodem configureert. Ieder andere reset geeft geen oplossing. Echter deze reset werkt maar voor max. 24 uur. De volgende dag moet ik deze procedure weer herhalen om weer een wifi snelheid te krijgen van 50-55 Mbps  kan iemand mij adviseren?

 

Welkom op het forum, @RobKPN2021! Wat een gedoe om dat elke dag zo te moeten doen. Dat zou ook helemaal niet nodig moeten zijn. Paar vragen voor je:

  • Welke Experia Box heb je?
  • Hoe branden de lampjes op het 4G modem?
  • Hoe is het mobiele bereik op die locatie, en heb je ook geëxperimenteerd met verplaatsen van het 4G modem?

Eric

bedankt voor jou reactie. Ik heb de Experia V10 en het signaal van de 4G modem is wisselend tussen de 2 en 3 lampjes van de 3. In mijn ogen is het bereik goed. (Bij de buren geeft de 4G modem konstant 2 lampjes van de 3 en zij ervaren geen problemen zoals bij mij).  Het feit blijft dat na een harde reset het systeem gedurende 1 dag goed blijft werken. Ik verdenk toch de experia box maar hoopte dat met een “vinkje” of andere instelling in de box het probleem zou kunnen verhelpen.


Dank je, @RobKPN2021. Qua Experia Box en lampjes lijkt alles zo op eerste gezicht in orde. Lijkt me goed dat we dan even verder kijken. Er is namelijk niet iets wat jij zelf aan instellingen in de Experia Box of 4G modem kan aanpassen. Wil je jouw forumprofiel invullen en hier reageren als je dat gedaan hebt? Dan kan ik meekijken.


Erik. Sinds donderdagavond ben ik weer op mijn vakantielocatie en het 1e wat ik doe is mijn snelheid checken ivm een reset. Groot was mijn verbazing dat de snelheid goed was (50 Mbps). Vrijdag en vandaag 3x per dag gemeten maar geen reset meer nodig gehad 😁. Ik ga het deze week nog even aankijken en dan laat ik het later in de week weten  👍🤔


Dat klinkt inderdaad een heel stuk beter! Laten we het dan inderdaad eerst nog even aankijken. Ik hoor het wel :thumbsup_tone1: :)


Erik. Inmiddels een week verder zonder problemen of noodzakelijke resets. Dank voor het meedenken en ik wil graag deze topic sluiten. 


Super, blij om te horen dat het goed is gebleven :)