Skip to main content

Na de aankoop van sneller internet, heb ik langzamer internet

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/6a04fb60-f1da-11ee-a286-dd9f2bb1c458

Ik had 200 Mbit en het bereikte ongeveer 190 Mbit. Nu heb ik 1 Gbit en het bereikt een maximum van 80 Mbit.

Ik betaal meer en krijg minder :/

Hoi @Grzegorz69 

Vervelend dat je niet de nieuwe snelheid haalt, waarvoor je hebt gekozen.
Maar je kunt het volgende doen, om wat schot in de zaak te brengen, door de volgende stappen te gaan doorlopen.

  • Haal het modem volledig van het stroom, en doe hetzelfde bij het glasvezelmodem (NT) in de meterkast in de gang.
  • Wacht nu minimaal twee minuten.
  • Doe als eerst na deze twee minuten het glasvezelmodem (NT) in de meterkast weer aan het stroom, en laat deze volledig inladen, tot alle lampje weer groen branden.
  • Doe nu het KPN modem weer aan het stroom, en laat deze ook weer rustig inladen.
  • Zodra de lampjes op het modem weer stabiel groen branden, is je modem weer klaar voor gebruik.
  • Controleer nu via de app Speedtest van Ookla (te downloaden vanuit de Windows Appstore of als je een iMac of Macbook hebt van Apple in de App Store) of je nu wel de goede snelheid haalt. Bij 1GB ligt dit meestal tussen de 920-930 Mbit/s up en down.
  • Je PC of laptop moet wel direct verbonden zijn met een UTP kabel met het modem, dus geen meting doen via het WiFi netwerk.

Laat even weten of het met bovenstaand stappenplan is gelukt, om weer de juiste snelheid binnen te halen.

 


https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/a8135da0-f1ff-11ee-9e0b-17b56203fbd0

 

Ik heb gedaan zoals in de instructies

 

Internet wordt steeds trager...


Hoi @Grzegorz69 

Oké, het stappenplan die ik je heb gegeven, heeft het probleem dus niet verholpen.
Daarnaast wordt de snelheid steeds trager.

Dan wordt het nu echt tijd om de storingsdienst van KPN te gaan bellen, via het gratis telefoonnummer 0800-0402 of via KPN Mobiel 1200.
Spreek nadat de Voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Doorverbinden met een medewerker wegens een storing en je wordt doorverbonden met de storingsdienst (technische dienst) van KPN.

Een medewerker van deze afdeling gaat dan een meting verrichten over de glasvezellijn tussen de wijkcentrale en jouw woning, om te waardes te kunnen meten en om te zien waar het probleem zich voor doet.
Als het nodig mocht zijn, dan kan deze medewerker (in overleg met jouw) een monteur in gaan plannen, om het probleem/storing te gaan verhelpen.

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen in de week telefonisch bereikbaar.

Laat even weten, wat er uit het gesprek naar voren is gekomen en de eventuele vervolgstappen.

 


Reageer