Skip to main content

Goedendag. Wij zijn sinds 2 maanden verhuisd en zolang hebben we ook al erg traag internet. Met de speedtest kom ik niet boven de 10mbps. 

Ik heb de modem al gereset met de knop en via deze link 192.168.2.254, en al bekabeld aangesloten maar dit heeft hetzelfde resultaat.  Hebben jullie nog tips?  

Gr Mark 

heb je DSL of glasvezel ? 


Hallo, verbinding is nog via DSL.


Ik kom nu met de tv aan niet verder dan 4.22 Mbps. 


tja je kunt natuurlijk "gewoon" de pech hebben dat waar jij woont het gewoon niet sneller kan

wat zegt deze pagina? https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm


Zou toch wel wat sneller moeten kunnen hoop ik. Aansluiten van de glasvezelkabel is al 2 x een half jaar uitgesteld, dus daar wil ik ook niet meer op wachten. 


kun je in je modem kijken wat die aangeeft wat de snelheid is ? 

 


Bedoel je dit?


ja die bedoel ik, ik zie een groot verschil tussen actual rate en attainble rate,  normaal zit daar niet zo groot verschil in.  ik heb verder te weinig kennis er van om je tips te geven hoe dit op te lossen. hopelijk kan er nog iemand anders reageren. 


Dat is niet iets wat je vaak ziet. Misschien is dat een monteur hier iets over kan zeggen. @Ik_Combineer kan jij hier iets over zeggen?


het verschil tussen de Actual bitrate en de Attainable bitrate komt vanuit de DSLAM in de wijkcentrale. deze heeft de snelheid naar beneden gebracht, waarschijnlijk omdat de verbinding te vaak weg viel. de DSLAM schakelt de snelheid dan terug om te kijken of de verbinding wel stabiel blijft.

eigenlijk zou hier een DSLAM reset uitgevoerd moeten worden om de volledige snelheid dan weer te halen. en dan zal er na 10 dagen even gekeken moeten worden of de verbinding stabiel is gebleven of dat er misschien wat meer aan de hand is.


Dank @joey92 kan TS dat bij de klantenservice aanvragen?


of de klantenservice dit zelf kan weet ik niet. maar ze kunnen wel een ticket aanmaken naar de backoffice die dit wel zou moeten kunnen. of eventueel direct een monteur aansturen als de lijn er slecht uitziet.


@Mark2106 is met bovenstaande je vraag beantwoord??


het verschil tussen de Actual bitrate en de Attainable bitrate komt vanuit de DSLAM in de wijkcentrale. deze heeft de snelheid naar beneden gebracht, waarschijnlijk omdat de verbinding te vaak weg viel. de DSLAM schakelt de snelheid dan terug om te kijken of de verbinding wel stabiel blijft.

eigenlijk zou hier een DSLAM reset uitgevoerd moeten worden om de volledige snelheid dan weer te halen. en dan zal er na 10 dagen even gekeken moeten worden of de verbinding stabiel is gebleven of dat er misschien wat meer aan de hand is.

Klantenservice kan niks met DLM resets en snapt ook niet wat dat is. Kunnen waarschijnlijk enkel een betaalde service monteur aansturen. Het wordt natuurlijk ook niet voor niks ingezet, koperlijntje zal wel niet heel best meer zijn en dan is een lagere snelheid stabieler dan een hoge snelheid.


betaalde ? wat bedoel je daarmee dat de TS hiervoor moet betalen ? 


betaalde ? wat bedoel je daarmee dat de TS hiervoor moet betalen ? 

hij zegt duidelijk dat een KS medewerker waarschijnelijk geen vinkje zelf kan kiezen voor een gratis monteur

ik neem aan dat deze kosten wel achteraf door een moderator kunnen worden vergoed ? @Ik_Combineer 


Nou, wat ik probeerde te zeggen is dat DLM best een technisch verhaal is waar de klantenservice zeer waarschijnlijk niks van snapt tenzij ze oud-monteur zijn geweest. Mogelijk kan de klantenservice wel een monteur aansturen alleen voor niet snel genoeg internet moet de klant akkoord gaan met eventuele voorrijkosten wanneer het probleem intern zit. Dus een moderator kan ook niet zomaar de kosten weghalen want de monteur bepaald of de kosten worden geschreven.

 

In het nieuwe huis is nog niet sneller internet behaald zegt TS, waarschijnlijk gaat dat ook gewoon niet echt lukken. Met 100 fec fouten in 5 minuten verwacht ik niet dat het koper slecht is. Mogelijk is sneller internet buitengebied een oplossing bij TS?


Dat laatste verwacht ik niet @Ik_Combineer want dan moet de snelheid onder de 30 zijn.


Goedenavond, bedankt voor al jullie reacties, ik zal morgen wel even met de klantenservice van kpn bellen, ik moet wel zeggen dat er eerst helemaal geen isra punt in dit huis aanwezig was toen we het kochten, dit is later pas door kpn geïnstalleerd, hierbij hebben ze de kabel van buiten op moeten graven. 


Goedenavond, bedankt voor al jullie reacties, ik zal morgen wel even met de klantenservice van kpn bellen, ik moet wel zeggen dat er eerst helemaal geen isra punt in dit huis aanwezig was toen we het kochten, dit is later pas door kpn geïnstalleerd, hierbij hebben ze de kabel van buiten op moeten graven. 

Gelukkig snap ik wel iets van DLM, @Mark2106 .  Ik weet alleen niet of ze ons die functionaliteit nog laten gebruiken. Ik had altijd wel knopjes ;-)

Mocht je er met de klantenservice niet uitkomen, laat het hier even weten en vul je profiel zo volledig mogelijk aan. 


Goedenavond, bedankt voor al jullie reacties, ik zal morgen wel even met de klantenservice van kpn bellen, ik moet wel zeggen dat er eerst helemaal geen isra punt in dit huis aanwezig was toen we het kochten, dit is later pas door kpn geïnstalleerd, hierbij hebben ze de kabel van buiten op moeten graven. 

Gelukkig snap ik wel iets van DLM, @Mark2106 .  Ik weet alleen niet of ze ons die functionaliteit nog laten gebruiken. Ik had altijd wel knopjes ;-)

Mocht je er met de klantenservice niet uitkomen, laat het hier even weten en vul je profiel zo volledig mogelijk aan. 

Eventueel heb ik ook nog wat knopjes, een er van heet “Reset DLM”  jullie weten me te bereiken 😉


Vandaag heeft kpn een ticket voor mij aangemaakt en word morgen waarschijnlijk terug gebeld door een monteur.  Ze konden op afstand wel zien dat er iets niet goed was. 


Dat "morgen" mag je wel wat ruimer nemen want ik heb begrepen dat het heel erg druk is.


Vandaag heeft kpn een ticket voor mij aangemaakt en word morgen waarschijnlijk terug gebeld door een monteur.  Ze konden op afstand wel zien dat er iets niet goed was. 

Dan wachten we dat even af. Stel dat je toch nog vragen hebt of er ontstaat onduidelijkheid, laat het mij weten. Dan pak ik het voor je op. 


Het is inmiddels opgelost, de kpn monteur heeft de dlim gereset en we hebben weer snel internet. Bedankt voor alle hulp!