Skip to main content

Sinds kort heb ik een K.P.N. aansluiting

Mijn verwachtingen waren hoog, maar nu blijkt dat het in de praktijk erg tegenvalt.

Mijn modem hangtĀ 4 meter van mijn pc en de ontvangst is ronduit slecht: Download 22,5 en upload 38,2. En dat voor een 5G netwerk! Bovendien zijn mijn beveiligingscamera's niet meer aan de praat te krijgen, en zo langzamerhand aan vervanging toe vanwege het advies ā€œeventjes opnieuw opstarten".Ā 

Gisteren, jawel. Ruim een uur een aardige dame aan de telefoon gehad, maar ook die kon me uiteindelijk niet helpen en ben maar afgehaakt. Het adviesĀ wasā€¦ā€¦. Wifi versterkers aanschaffen! En dat in een ruimte van 5 x 4 meter. Kan het nog gekker? Ik overweeg dan ook over te stappen naar een andere provider die ook nog eens stukken goedkoper is! Hoezo een snelle kabel en 5g?

Ā 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Het 5g netwerk is een mobiel netwerk en heeft niets met het modem te maken. Bedoel je soms de 5ghz band?? Is je pc geschikt voor de 5ghz band?Ā 


Hallo Joep,

Met mijn mobiel heb ik weinig problemen. Behalve dan dat mijn camera's om mijn woning niet te activeren zijn op mijn telefoon. Soms lukt het, maar schakelen zichzelf na een half uurtje weer uit.

Wat 5ghz betreft: Ik heb een gloednieuwe PC en nooit problemen gehad! Groet


Hoi @Cornelis6, we denken hier graag met je mee over het verbeteren van je verbinding. 5G gaat inderdaad over de mobiele verbinding 🙂 Maar jij bedoelt je wifi verbinding thuis natuurlijk.

Wifi is, doordat het draadloos is, heel gevoelig voor andere (wifi) signalen en storingsbronnen in jouw omgeving. Elke omgeving is anders, daardoor is er vaak niet Ć©Ć©n hapklare oplossing die altijd werkt, en kan het even zoeken zijn naar de beste oplossing voor bij jou thuis. De afstand tussen je pc en het modem is niet groot lees ik, maar toch wordt je verbinding blijkbaar verstoord.Ā 

Je kunt onze Wifi Manager een kans geven. Dit is een handige servicetool die je gehele verbinding controleert en je wifi optimaal instelt. Dat helpt vaak goed. Er komt ook altijd een eindconclusie of tip uit, waarmee je eventueel verder kunt met verbeteren van je verbinding. Ik ben benieuwd wat daar voor jou uit komt.

Ā 

Verder vind je hier allerlei tips om je wifi te verbeteren, in onze Kennisbank:

Ā 


Nou Alexandraā€¦ā€¦

Het resultaat is niet om naar huis te schrijven

Het resultaat is zelfs minder als voorheen.

Je advies: Je hebt een nieuwe computer. Ga ermee naar de leverancier! Dank je wel voor alle inspanningen.Ā šŸ˜‚


Laten we even vanaf het begin beginnen, eerst even het slagveld overzien:

  • Welke snelheid staat er in je contract, wat heb je afgesloten (Glas of VDSL koper?)
  • Wat komt er binnen (meten met een ethernet kabel tussen de modem en je PC)
  • Staat je modem in het zicht of zitten er deuren/muur tussen?
  • Wat geeft een mobiele telefoon op korte afstand van de modem voor waarde?

Met deze gegevens weten we zeker dat we het in de wifi hoek moeten zoeken.


Reactie is verwijderd!Ā šŸ˜‚


Reageer