Skip to main content
Antwoord

Traag internet sinds update, lampje op modem brandt oranje

• May 27, 2025
  • 6 reacties
  • 57 keer bekeken

Ik heb al vlak na de update contact gehad met de klantenservice. Zij hebben mij goed te woord gestaan maar ik ben nog erg ontevreden over het internet (wifi) na de update. Plaatjes bij nieuwssites bijvoorbeeld laden tergend langzaam terwijl ze er daarvoor direct waren. Op het modem brandt ook nog steeds een oranje lampje maar dat kon geen kwaad zei de servicemedewerker. Hoe kom ik weer bij mijn oude snelheid?

Beste antwoord door agnesT

Ik hoop dat er wel vanuit KPN iets gedaan wordt aan dit probleem. Ik heb er heel wat tijd, ook van de KPN, in zitten om uiteindelijk erachter te komen dat de oer traagheid van apps en het niet goed werken van apps hierdoor werd veroorzaakt. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2180546

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 27, 2025

Dag ​@agnesT welk type modem heb je? Gebruik je wifiversterkers? Heb je een glasvezelaansluiting of een koperaansluiting?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@agnesT, een oranje lampje is toch wel vaak een indicatie dat er iets niet helemaal lekker werkt op jouw verbinding. Helemaal gezien het feit dat je problemen ervaart met de internetverbinding. Net als Joep hierboven, ben ik wel benieuwd welk modem je gebruikt en hoe de situatie verder is? Maak je gebruik van wifi versterkers etcetera. 

• Auteur
  • Topper
  • June 23, 2025

Ik weet denk ik al wat er aan de hand is. Ik weet niet of het oranje lampje daar iets mee te maken heeft, maar ik denk dat ik IPv6 moet uitschakelen op mijn modem. 

Het gaat bij mij niet om een Box12 maar een Fairphone

• Auteur
  • Topper
  • June 23, 2025

Het heeft bij mij direct gewerkt. Opgelost!!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Mooi om te horen! 

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • June 24, 2025

Ik hoop dat er wel vanuit KPN iets gedaan wordt aan dit probleem. Ik heb er heel wat tijd, ook van de KPN, in zitten om uiteindelijk erachter te komen dat de oer traagheid van apps en het niet goed werken van apps hierdoor werd veroorzaakt. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2180546

Â